LUSTIGOVÁ, Zdena, Pavel BROM a Martin MALČÍK. The log files analysis in virtual learning environments as a way of educational data mining. the New Educational Review. Poland, 2013, roč. 2013. ISSN 1732-6729.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název The log files analysis in virtual learning environments as a way of educational data mining
Název česky Analýza log souborů ve virtuálních vzdělávacích prostředích jako nástroj dataminingu
Autoři LUSTIGOVÁ, Zdena, Pavel BROM a Martin MALČÍK.
Vydání the New Educational Review, Poland, 2013, 1732-6729.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Polsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
Klíčová slova anglicky educational data mining, virtual learning environments, log files
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: doc. RNDr. Zdena Lustigová, CSc., učo 12440. Změněno: 27. 2. 2014 15:13.
Anotace
Data mining techniques in education and learning are still in their infancy. Even academic references are scarce on the ground, although some education-related publications are already beginning to pay attention to this new area and its research potential. The present article describes the results of a medium-scale (N = 56) study, using log files from open remote laboratory at Charles University in Prague, Faculty of Mathematics and Physics, to observe secondary school students’ behavior during their work in virtual environment. The simplest data mining and text mining techniques were used to reveal individual user’s behavioral patterns, to detect disengagement, and to compare learning outcomes and student preferences. The results will be used mainly to improve systems’ adaptability to students’ requirements and capacities.
Anotace česky
Analýza log files jako nástroj dataminingu ve vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 5. 7. 2024 04:18