J 2013

The log files analysis in virtual learning environments as a way of educational data mining

LUSTIGOVÁ, Zdena, Pavel BROM a Martin MALČÍK

Základní údaje

Originální název

The log files analysis in virtual learning environments as a way of educational data mining

Název česky

Analýza log souborů ve virtuálních vzdělávacích prostředích jako nástroj dataminingu

Autoři

LUSTIGOVÁ, Zdena, Pavel BROM a Martin MALČÍK

Vydání

the New Educational Review, Poland, 2013, 1732-6729

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Polsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.

Klíčová slova anglicky

educational data mining, virtual learning environments, log files

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 27. 2. 2014 15:13, doc. RNDr. Zdena Lustigová, CSc.

Anotace

ORIG CZ

V originále

Data mining techniques in education and learning are still in their infancy. Even academic references are scarce on the ground, although some education-related publications are already beginning to pay attention to this new area and its research potential. The present article describes the results of a medium-scale (N = 56) study, using log files from open remote laboratory at Charles University in Prague, Faculty of Mathematics and Physics, to observe secondary school students’ behavior during their work in virtual environment. The simplest data mining and text mining techniques were used to reveal individual user’s behavioral patterns, to detect disengagement, and to compare learning outcomes and student preferences. The results will be used mainly to improve systems’ adaptability to students’ requirements and capacities.

Česky

Analýza log files jako nástroj dataminingu ve vzdělávání
Zobrazeno: 9. 11. 2024 16:00