2013
The log files analysis in virtual learning environments as a way of educational data mining
LUSTIGOVÁ, Zdena, Pavel BROM a Martin MALČÍKZákladní údaje
Originální název
The log files analysis in virtual learning environments as a way of educational data mining
Název česky
Analýza log souborů ve virtuálních vzdělávacích prostředích jako nástroj dataminingu
Autoři
LUSTIGOVÁ, Zdena, Pavel BROM a Martin MALČÍK
Vydání
the New Educational Review, Poland, 2013, 1732-6729
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Polsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
Klíčová slova anglicky
educational data mining, virtual learning environments, log files
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 27. 2. 2014 15:13, doc. RNDr. Zdena Lustigová, CSc.
V originále
Data mining techniques in education and learning are still in their infancy. Even academic references are scarce on the ground, although some education-related publications are already beginning to pay attention to this new area and its research potential. The present article describes the results of a medium-scale (N = 56) study, using log files from open remote laboratory at Charles University in Prague, Faculty of Mathematics and Physics, to observe secondary school students’ behavior during their work in virtual environment. The simplest data mining and text mining techniques were used to reveal individual user’s behavioral patterns, to detect disengagement, and to compare learning outcomes and student preferences. The results will be used mainly to improve systems’ adaptability to students’ requirements and capacities.
Česky
Analýza log files jako nástroj dataminingu ve vzdělávání