D 2013

TEXT MINING IN HOTEL AND SPA INDUSTRY

LUSTIGOVÁ, Zdena

Základní údaje

Originální název

TEXT MINING IN HOTEL AND SPA INDUSTRY

Název česky

Text mining v hotelnictví a lázeňství

Autoři

LUSTIGOVÁ, Zdena (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Opava, sborník konference AKTUÁLNÍ TRENDY LÁZEŇSTVÍ, HOTELNICTVÍ A TURISMU 2013, od s. 87-93, 6 s. 2013

Nakladatel

Slezská universita Opava

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)

Organizační jednotka

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.

ISBN

978-80-7248-858-2

Klíčová slova česky

:business intelligence; data mining; text mining; hotelnictví a lázeňství

Klíčová slova anglicky

business intelligence; data mining; text mining; hotel and spa industry

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 11. 3. 2014 18:25, doc. RNDr. Zdena Lustigová, CSc.

Anotace

V originále

With the easy availability of huge volumes of text-based information freely available on the Internet and Intranet, text mining can be used by hotel and spa industry to develop competitive and strategic intelligence. Although the text mining software remains relatively expensive, the cost will inevitably fall. The paper reviews nowadays literature of text mining within hospitality industry management, and discusses features of selected text mining software packages in analyzing unstructured qualitative data in the following key steps: data preparation, data analysis, and result reporting. Based on comparative study, this article also presents examples of use and discusses potential, advantages and current technological limitations of text mining.

Česky

Současná snadná dostupnost (Internet, Intranet) obrovského objemu textových informací, včetně subjektivních vyjádření, umožnila rozvoj celé řady „ dataminingových“ a zejména „textminingových“ aplikací, s úspěchem využitelných pro strategický rozvoj hotelnictví a lázeňství. Ačkoliv příslušné softwarové balíky stále zůstávají na vyšších cenových hladinách, je k dispozici i řada nástrojů freeware nebo ve zkušebních verzích a celá problematika se tedy stává dostupnou i běžnému uživateli. Článek prezentuje ukázky některých publikovaných výzkumů, týkajících se automatizované analýzy textů v hotelnictví, turismu a lázeňství. Diskutuje možnosti, hlavní rysy, výhody a nevýhody vybraných SW s ohledem na jejich schopnost analyzovat nestrukturovaný text či jiná nestrukturovaná kvalitativní data. Soustřeďuje se především na následující klíčové kroky: 1/ přípravu dat, 2/ jejich analýzu a 3/ prezentaci výsledků této analýzy.