Detailed Information on Publication Record
2013
TEXT MINING IN HOTEL AND SPA INDUSTRY
LUSTIGOVÁ, ZdenaBasic information
Original name
TEXT MINING IN HOTEL AND SPA INDUSTRY
Name in Czech
Text mining v hotelnictví a lázeňství
Authors
LUSTIGOVÁ, Zdena (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Opava, sborník konference AKTUÁLNÍ TRENDY LÁZEŇSTVÍ, HOTELNICTVÍ A TURISMU 2013, p. 87-93, 6 pp. 2013
Publisher
Slezská universita Opava
Other information
Language
English
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
storage medium (CD, DVD, flash disk)
Organization unit
University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
ISBN
978-80-7248-858-2
Keywords (in Czech)
:business intelligence; data mining; text mining; hotelnictví a lázeňství
Keywords in English
business intelligence; data mining; text mining; hotel and spa industry
Tags
Reviewed
Změněno: 11/3/2014 18:25, doc. RNDr. Zdena Lustigová, CSc.
V originále
With the easy availability of huge volumes of text-based information freely available on the Internet and Intranet, text mining can be used by hotel and spa industry to develop competitive and strategic intelligence. Although the text mining software remains relatively expensive, the cost will inevitably fall. The paper reviews nowadays literature of text mining within hospitality industry management, and discusses features of selected text mining software packages in analyzing unstructured qualitative data in the following key steps: data preparation, data analysis, and result reporting. Based on comparative study, this article also presents examples of use and discusses potential, advantages and current technological limitations of text mining.
In Czech
Současná snadná dostupnost (Internet, Intranet) obrovského objemu textových informací, včetně subjektivních vyjádření, umožnila rozvoj celé řady „ dataminingových“ a zejména „textminingových“ aplikací, s úspěchem využitelných pro strategický rozvoj hotelnictví a lázeňství. Ačkoliv příslušné softwarové balíky stále zůstávají na vyšších cenových hladinách, je k dispozici i řada nástrojů freeware nebo ve zkušebních verzích a celá problematika se tedy stává dostupnou i běžnému uživateli. Článek prezentuje ukázky některých publikovaných výzkumů, týkajících se automatizované analýzy textů v hotelnictví, turismu a lázeňství. Diskutuje možnosti, hlavní rysy, výhody a nevýhody vybraných SW s ohledem na jejich schopnost analyzovat nestrukturovaný text či jiná nestrukturovaná kvalitativní data. Soustřeďuje se především na následující klíčové kroky: 1/ přípravu dat, 2/ jejich analýzu a 3/ prezentaci výsledků této analýzy.