D 2013

TEXT MINING IN HOTEL AND SPA INDUSTRY

LUSTIGOVÁ, Zdena

Basic information

Original name

TEXT MINING IN HOTEL AND SPA INDUSTRY

Name in Czech

Text mining v hotelnictví a lázeňství

Authors

LUSTIGOVÁ, Zdena (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Opava, sborník konference AKTUÁLNÍ TRENDY LÁZEŇSTVÍ, HOTELNICTVÍ A TURISMU 2013, p. 87-93, 6 pp. 2013

Publisher

Slezská universita Opava

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

storage medium (CD, DVD, flash disk)

Organization unit

University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.

ISBN

978-80-7248-858-2

Keywords (in Czech)

:business intelligence; data mining; text mining; hotelnictví a lázeňství

Keywords in English

business intelligence; data mining; text mining; hotel and spa industry

Tags

Reviewed
Změněno: 11/3/2014 18:25, doc. RNDr. Zdena Lustigová, CSc.

Abstract

ORIG CZ

V originále

With the easy availability of huge volumes of text-based information freely available on the Internet and Intranet, text mining can be used by hotel and spa industry to develop competitive and strategic intelligence. Although the text mining software remains relatively expensive, the cost will inevitably fall. The paper reviews nowadays literature of text mining within hospitality industry management, and discusses features of selected text mining software packages in analyzing unstructured qualitative data in the following key steps: data preparation, data analysis, and result reporting. Based on comparative study, this article also presents examples of use and discusses potential, advantages and current technological limitations of text mining.

In Czech

Současná snadná dostupnost (Internet, Intranet) obrovského objemu textových informací, včetně subjektivních vyjádření, umožnila rozvoj celé řady „ dataminingových“ a zejména „textminingových“ aplikací, s úspěchem využitelných pro strategický rozvoj hotelnictví a lázeňství. Ačkoliv příslušné softwarové balíky stále zůstávají na vyšších cenových hladinách, je k dispozici i řada nástrojů freeware nebo ve zkušebních verzích a celá problematika se tedy stává dostupnou i běžnému uživateli. Článek prezentuje ukázky některých publikovaných výzkumů, týkajících se automatizované analýzy textů v hotelnictví, turismu a lázeňství. Diskutuje možnosti, hlavní rysy, výhody a nevýhody vybraných SW s ohledem na jejich schopnost analyzovat nestrukturovaný text či jiná nestrukturovaná kvalitativní data. Soustřeďuje se především na následující klíčové kroky: 1/ přípravu dat, 2/ jejich analýzu a 3/ prezentaci výsledků této analýzy.
Displayed: 26/12/2024 22:30