LUSTIGOVÁ, Zdena a Pavel BROM. THE LOG FILES ANALYSIS IN REMOTE LABORATORIES AS A WAY OF EDUCATIONAL DATA MINING. In Information and Communication Technologies in Education 2013 conference proceedings. Ostrava: Ostravská universita v Ostravě, 2013.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název THE LOG FILES ANALYSIS IN REMOTE LABORATORIES AS A WAY OF EDUCATIONAL DATA MINING
Název česky Analýza logovacích souborů vzdálených laboratoří jako metoda výzkumu ve vzdělávání
Název anglicky THE LOG FILES ANALYSIS IN REMOTE LABORATORIES AS A WAY OF EDUCATIONAL DATA MINING
Autoři LUSTIGOVÁ, Zdena a Pavel BROM.
Vydání Ostrava, Information and Communication Technologies in Education 2013 conference proceedings, 2013.
Nakladatel Ostravská universita v Ostravě
Další údaje
Typ výsledku Stať ve sborníku
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
Klíčová slova česky datamining ve vzdělávání
Klíčová slova anglicky remote laboratories, educational research, datamining, log files, secondary school students
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: doc. RNDr. Zdena Lustigová, CSc., učo 12440. Změněno: 27. 2. 2014 13:00.
Anotace
The present article describes the results of a medium-scale (N = 77) study, using log files from open remote laboratory at Charles University in Prague, Faculty of Mathematics and Physics, to observe secondary school students’ behavior during their work in virtual environment. Simple data mining and text mining techniques were used to reveal individual user’s behavioral patterns, to detect disengagement, and to compare learning outcomes and student preferences. The results will be used mainly to improve systems’ adaptability to students’ requirements and capacities and to reveal typical navigation, orientation, learning and behavioral problems of individual students within the above mentioned virtual learning environment.
Anotace česky
Předkládaný článek popisuje výsledky středně velké studie (N = 77) chování jedinců ve virtuálním vzdělávacím prostředí, konkrétně ve vzdálené laboratoři na Univerzitě Karlově v Praze, Matematicko-fyzikální fakultě, na základě rozboru logovacích souborů (log files). Subjekty byli žáci 3 tříd střední školy, jejichž úkolem bylo provést vybraná měření a záznam. K odhalení individuálních vzorců chování, k detekci nespokojenost až znechucení prostředím či prací, stejně jako k porovnání výstupů s odevzdanými protokoly byly použity jednoduché dataminingové techniky a některé postupy textminingu. Výsledky budou použity především ke zlepšení adaptability systému na požadavky a možnosti studentů, k odhalení typických problémů v navigaci a orientaci v prostředí a dále k vytipování vzorců učení a chování středoškolských studentů v rámci výše uvedeného virtuálního výukového prostředí.
Anotace anglicky
The present article describes the results of a medium-scale (N = 77) study, using log files from open remote laboratory at Charles University in Prague, Faculty of Mathematics and Physics, to observe secondary school students’ behavior during their work in virtual environment. Simple data mining and text mining techniques were used to reveal individual user’s behavioral patterns, to detect disengagement, and to compare learning outcomes and student preferences. The results will be used mainly to improve systems’ adaptability to students’ requirements and capacities and to reveal typical navigation, orientation, learning and behavioral problems of individual students within the above mentioned virtual learning environment.
VytisknoutZobrazeno: 5. 7. 2024 03:24