Detailed Information on Publication Record
2013
THE LOG FILES ANALYSIS IN REMOTE LABORATORIES AS A WAY OF EDUCATIONAL DATA MINING
LUSTIGOVÁ, Zdena and Pavel BROMBasic information
Original name
THE LOG FILES ANALYSIS IN REMOTE LABORATORIES AS A WAY OF EDUCATIONAL DATA MINING
Name in Czech
Analýza logovacích souborů vzdálených laboratoří jako metoda výzkumu ve vzdělávání
Name (in English)
THE LOG FILES ANALYSIS IN REMOTE LABORATORIES AS A WAY OF EDUCATIONAL DATA MINING
Authors
LUSTIGOVÁ, Zdena and Pavel BROM
Edition
Ostrava, Information and Communication Technologies in Education 2013 conference proceedings, 2013
Publisher
Ostravská universita v Ostravě
Other information
Type of outcome
Stať ve sborníku
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
Keywords (in Czech)
datamining ve vzdělávání
Keywords in English
remote laboratories, educational research, datamining, log files, secondary school students
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 27/2/2014 13:00, doc. RNDr. Zdena Lustigová, CSc.
V originále
The present article describes the results of a medium-scale (N = 77) study, using log files from open remote laboratory at Charles University in Prague, Faculty of Mathematics and Physics, to observe secondary school students’ behavior during their work in virtual environment. Simple data mining and text mining techniques were used to reveal individual user’s behavioral patterns, to detect disengagement, and to compare learning outcomes and student preferences. The results will be used mainly to improve systems’ adaptability to students’ requirements and capacities and to reveal typical navigation, orientation, learning and behavioral problems of individual students within the above mentioned virtual learning environment.
In Czech
Předkládaný článek popisuje výsledky středně velké studie (N = 77) chování jedinců ve virtuálním vzdělávacím prostředí, konkrétně ve vzdálené laboratoři na Univerzitě Karlově v Praze, Matematicko-fyzikální fakultě, na základě rozboru logovacích souborů (log files). Subjekty byli žáci 3 tříd střední školy, jejichž úkolem bylo provést vybraná měření a záznam. K odhalení individuálních vzorců chování, k detekci nespokojenost až znechucení prostředím či prací, stejně jako k porovnání výstupů s odevzdanými protokoly byly použity jednoduché dataminingové techniky a některé postupy textminingu. Výsledky budou použity především ke zlepšení adaptability systému na požadavky a možnosti studentů, k odhalení typických problémů v navigaci a orientaci v prostředí a dále k vytipování vzorců učení a chování středoškolských studentů v rámci výše uvedeného virtuálního výukového prostředí.
In English
The present article describes the results of a medium-scale (N = 77) study, using log files from open remote laboratory at Charles University in Prague, Faculty of Mathematics and Physics, to observe secondary school students’ behavior during their work in virtual environment. Simple data mining and text mining techniques were used to reveal individual user’s behavioral patterns, to detect disengagement, and to compare learning outcomes and student preferences. The results will be used mainly to improve systems’ adaptability to students’ requirements and capacities and to reveal typical navigation, orientation, learning and behavioral problems of individual students within the above mentioned virtual learning environment.