2013
Assessing affective reactions in hotel booking systems
LUSTIGOVÁ, Zdena, Aude DUFRESNE a Veronika NOVOTNÁZákladní údaje
Originální název
Assessing affective reactions in hotel booking systems
Název česky
Studium afektivních reakcí zákazníka v hotelových rezervačních systémech
Autoři
LUSTIGOVÁ, Zdena, Aude DUFRESNE a Veronika NOVOTNÁ
Vydání
Malaisie, 6 s. 2013
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
10103 Statistics and probability
Stát vydavatele
Malajsie
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Organizační jednotka
University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
Klíčová slova česky
hotelové rezervační systémy, afektivní reakce, human-computer interakce
Klíčová slova anglicky
hotel booking system; human-computer interactions; affective reactions
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 27. 2. 2014 11:08, doc. RNDr. Zdena Lustigová, CSc.
V originále
Affective reactions during human computer interaction seem to be more and more important for many e-commerce applications, including all kind of local and global reservation and booking systems. Understanding affective reactions is essential to improve the design of systems, to define interactive feedback or adaptation in system. The data collected are analysed not only to highlight affective reactions, but also to integrate hierarchical models of activity to study them, taking into consideration the context in which the user is at a given moment in the activity path. The preliminary results and the detailed methodology are mentioned within the paper.
Česky
příspěvek se zabývá studiem afektivních rekací zákazníka v hotelových rezervačních systémech