D 2013

Assessing affective reactions in hotel booking systems

LUSTIGOVÁ, Zdena, Aude DUFRESNE a Veronika NOVOTNÁ

Základní údaje

Originální název

Assessing affective reactions in hotel booking systems

Název česky

Studium afektivních reakcí zákazníka v hotelových rezervačních systémech

Autoři

LUSTIGOVÁ, Zdena, Aude DUFRESNE a Veronika NOVOTNÁ

Vydání

Malaisie, 6 s. 2013

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

10103 Statistics and probability

Stát vydavatele

Malajsie

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Organizační jednotka

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.

Klíčová slova česky

hotelové rezervační systémy, afektivní reakce, human-computer interakce

Klíčová slova anglicky

hotel booking system; human-computer interactions; affective reactions

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 27. 2. 2014 11:08, doc. RNDr. Zdena Lustigová, CSc.

Anotace

V originále

Affective reactions during human computer interaction seem to be more and more important for many e-commerce applications, including all kind of local and global reservation and booking systems. Understanding affective reactions is essential to improve the design of systems, to define interactive feedback or adaptation in system. The data collected are analysed not only to highlight affective reactions, but also to integrate hierarchical models of activity to study them, taking into consideration the context in which the user is at a given moment in the activity path. The preliminary results and the detailed methodology are mentioned within the paper.

Česky

příspěvek se zabývá studiem afektivních rekací zákazníka v hotelových rezervačních systémech