Informační systém UCP

Výpis publikací

česky | in English

Filtrování publikací

    2023

    1. CHALUPA, Štěpán, Martin PETŘÍČEK a Karel CHADT. Extracting Insights From Competitor's Mistakes: A Sentiment Analysis Approach Using Competitive set Online Reviews. TEM JOURNAL. Srbsko: UIKTEN - Association for Information Communication Technology Education and Science, roč. 12, č. 3, s. 1754-1761. ISSN 2217-8309. doi:10.18421/TEM123-58. 2023.
    2. FIALA, Jan, Jan HÁN, Jan HUSÁK, Karel CHADT, Štěpán CHALUPA, Jiřina JENČKOVÁ, Martin KOTEK, Michal KOTEK, Martina PERUTKOVÁ, Tomáš PRŮCHA, Lucie ROHLÍKOVÁ, Jakub STEJSKAL a Anna VISVIZI. More Than Virtual Reality: Tools, Methods and Approaches to Hotel Employee Training. In Visvizi, A., Troisi, O., Grimaldi, M. Research and Innovation Forum 2022. RIIFORUM 2022. Springer, Cham. s. 435-443. ISBN 978-3-031-19559-4. doi:10.1007/978-3-031-19560-0_35. 2023.
    3. PETŘÍČEK, Martin a Štěpán CHALUPA. Sdílená ekonomika v ubytovacích službách. Analýzy a využívání revenue managementu. první vydání. Praha: Wolters Kluwer. 108 s. ISBN 978-80-7676-664-8. 2023.
    4. PETŘÍČEK, Martin a Štěpán CHALUPA. Sharing Economy in the Accommodation Services – Example of Prague During the Years 2017–2022. In doc. Ing. Pavla Vrabcová, Ph.D. Proceedings of the 16th International Conference Liberec Economic Forum 2023. Technical University of Liberec. s. 441-448. doi:10.15240/tul/009/lef-2023-48. 2023.
    5. KOCOUREK, Martin, Štěpán CHALUPA a Dagmar JAKUBÍKOVÁ. The current state of the application of revenue management activities in the SME segment: A case from the Czech Republic. Quality - Access to Success. Bucharest: SRAC - Societatea Romana Pentru Asigurarea Calitatii, roč. 24, č. 197, s. 1-7. ISSN 1582-2559. doi:10.47750/QAS/24.197.01. 2023.

    2022

    1. PETŘÍČEK, Martin, Štěpán CHALUPA a Jiřina JENČKOVÁ. IDENTIFICATION OF THE USE OF REVENUE MANAGEMENT TOOLS IN ACCOMMODATION SERVICES. AD ALTA, Journal of Interdisciplinary Research,. Hradec Králové: MAGNANIMITAS, roč. 12, č. 1, s. 135-138. ISSN 1804-7890. doi:10.33543/1201. 2022.
    2. ROHLÍKOVÁ, Lucie, Jan FIALA, Jan HÁN, Jan HUSÁK, Karel CHADT, Štěpán CHALUPA, Jiřina JENČKOVÁ, Martin KOTEK, Milan KOTEK, Martina PERUTKOVÁ, Tomáš PRŮCHA, Jakub STEJSKAL a Anna VISVIZI. Innovating in the Tourism Industry Through Virtual Reality (VR) and Education in the Hotel Business: VR-Enhanced Three-Phase Future Hotel Staff Training. International Journal of Smart Education and Urban Society (IJSEUS). roč. 13, č. 1, 12 s. ISSN 2574-8254. doi:10.4018/IJSEUS.309955. 2022.
    3. PETŘÍČEK, Martin, Štěpán CHALUPA, Jan MÁČE a Ivo STRAKA. Re-solving Extended Expected Marginal Seat Revenue Model Using Stochastic Approach. Quality - Access to Success. Bucharest: SRAC - Societatea Romana Pentru Asigurarea Calitatii, roč. 23, č. 186, s. 151-155. ISSN 1582-2559. doi:10.47750/QAS/23.186.19. 2022.
    4. CHALUPA, Štěpán a Martin PETŘÍČEK. Understanding customer's online booking intentions using hotel big data analysis. Journal of Vacation Marketing. Sage, 13 s. ISSN 1356-7667. doi:10.1177/13567667221122107. 2022.
    5. PETŘÍČEK, Martin a Štěpán CHALUPA. USE OF ALGORITHM IN THE PREDICTION OF QUANTITY DEMANDED IN THE ACCOMMODATION SERVICES. In 10 th INTERNATIONAL CONFERENCE PROCEEDINGS CURRENT TRENDS IN SPA, HOSPITALITY AND TOURISM. Prague: Institute of Hospitality Management and Economics. s. 210-219. ISBN 978-80-7632-076-5. 2022.

    2021

    1. PETŘÍČEK, Martin, Štěpán CHALUPA a Věra LEVIČKOVÁ. Comparison of expected marginal revenue models in the hospitality industry. Journal of Revenue and Pricing Management. Springer. ISSN 1476-6930. doi:10.1057/s41272-021-00328-9. 2021.
    2. PETŘÍČEK, Martin a Štěpán CHALUPA. Consumer Behaviour in the Accommodation Services Market – a Comparison of Vienna, Bratislava and Prague in 2018. Comparative Economic Research. Central and Eastern Europe. Łódź University Press, roč. 24, č. 2, s. 137-153. ISSN 1508-2008. doi:10.18778/1508-2008.24.16. 2021.
    3. CHALUPA, Štěpán a Martin PETŘÍČEK. Do Hotels Benefit from Hosting IIHF World Championships? Case of Prague and Bratislava Hotel Market. Tourism: An International Interdisciplinary Journal. Zagreb: Institut za turizam, roč. 69, č. 3, s. 418-428. ISSN 1332-7461. doi:10.37741/t.69.3.7. 2021.
    4. CHALUPA, Štěpán, Karel CHADT a Jiřina JENČKOVÁ. Impact of National Measures Connected to Covid-19 Pandemic on the Hotel Front-Office Communication Themes. IBIMA Business Review. roč. 2021, s. ID 823718, 10 s. ISSN 1947-3788. doi:10.5171/2021.823718. 2021.
    5. CHALUPA, Štěpán, Martin PETŘÍČEK a Karel CHADT. Improving Service Quality Using Text Mining and Sentiment Analysis of Online Reviews. Quality - Access to Success. Bucharest: SRAC - Societatea Romana Pentru Asigurarea Calitatii, roč. 22, č. 182, s. 46-49. ISSN 1582-2559. 2021.
    6. PETŘÍČEK, Martin, Štěpán CHALUPA, Zdeněk ULRYCH, Jiřina JENČKOVÁ a Jan HÁN. Klíčové procesy v hotelnictví a jejich charakteristika. Praha: Wolters Kluwer. 252 s. ISBN 978-80-7676-284-8. 2021.
    7. PETŘÍČEK, Martin, Štěpán CHALUPA a Dávid MELAS. Model of Price Optimization as a Part of Hotel Revenue Management - Stochastic Approach. Mathematics. Switzerland: MDPI, roč. 9, č. 1552, s. 1-16. ISSN 2227-7390. doi:10.3390/math9131552. 2021.
    8. CHALUPA, Štěpán a Karel CHADT. The Changes in Client-Employee Communication at Hotel Front Office in Connection to CoVid19 Pandemic. In Khalid S. Solimon. Innovation Management and information Technology impact on Global Economy in the Era of Pandemic. Cordoba: International Business Information Management Association (IBIMA). s. 752-757, 7 s. ISBN 978-0-9998551-6-4. 2021.
    9. CHALUPA, Štěpán a Karel CHADT. The Perception of Soft Skills and Their Training at Hotel Front – Office in Connection to CoVid-19 Pandemics. TEM JOURNAL. Srbsko: UIKTEN - Association for Information Communication Technology Education and Science, roč. 2021, č. 2. ISSN 2217-8309. doi:10.18421/TEM102-05. 2021.
    10. CHALUPA, Štěpán, Martin KOTEK, Jan HUSAK, Jakub STEJSKAL, Michal KOTEK, Martina PERUTKOVA, Jirina JENCKOVA a Martin KOCOUREK. The Proposal of Virtual Reality Model for Hotel Front Office Employees Training. In Khalid S. Solimon. STEJSKAL, Jakub a Michal KOTEK. Proceedings of the 38th International Business Information Management Association (IBIMA). Sevilla: International Business Information Management Association (IBIMA). s. 2929-2935. ISBN 978-0-9998551-7-1. 2021.
    11. CHALUPA, Štěpán, Martin PETŘÍČEK a Zdeněk ULRYCH. The Use of Business Process Management in Hotel Direct Sales Improvement. TEM Journal. UIKTEN, roč. 10, č. 1, s. 215-220. ISSN 2217-8309. doi:10.18421/TEM101-27. 2021.

    2020

    1. HÁN, Jan, Martin PETŘÍČEK a Štěpán CHALUPA. Business Process Management Approach in the Hospitality Industry. In Huub Ruël, Angelique Lombarts. Sustainable Hospitality Management: Designing Meaningful Encounters with Talent and Technology. First edition. UK: Emerald Publishing Limited. s. 167-182. Advanced Series in Management. ISBN 978-1-83909-266-4. doi:10.1108/S1877-636120200000024011. 2020.
    2. PETŘÍČEK, Martin, Štěpán CHALUPA a Karel CHADT. Identification of consumer behavior based on price elasticity: A case study of the Prague market of accommodation services. Sustainability. MDPI, roč. 12, č. 22, s. 1-14. ISSN 2071-1050. doi:10.3390/su12229452. 2020.
    3. PETŘÍČEK, Martin a Štěpán CHALUPA. Inovace systémů řízení subjektů cestovního ruchu pomocí nástrojů procesního řízení. 2020.
    4. PETŘÍČEK, Martin a Štěpán CHALUPA. PRICE ELASTICITY OF DEMAND FOR ACCOMODATION SERVICES – EMPIRICAL APPLICATION IN PRAGUE. AD ALTA: JOURNAL OF INTERDISCIPLINARY RESEARCH. HRADEC KRALOVE: MAGNANIMITAS, roč. 10, č. 1, s. 221-224. ISSN 1804-7890. doi:10.33543/1001. 2020.
    5. CHALUPA, Štěpán. Smart Electronic System for Tracking Apprenticeships (Apprentice Track). 2020.
    6. CHALUPA, Štěpán a Martin PETŘÍČEK. The Application of Business Process Management in the Hospitality Industry. In 35th IBIMA Conference. ISBN 978-0-9998551-4-0. 2020.
    7. CHALUPA, Štěpán a Martin PETŘÍČEK. The Application of Business Process Management in the Hospitality Industry: A Case Study. IBIMA Business Review. roč. 2020, č. 2020, 11 s. ISSN 1947-3788. doi:10.5171/2020.301930. 2020.
    8. CHALUPA, Štěpán a Martin PETŘÍČEK. The impact of hosting International Ice Hockey Federation (IIHF) World Championship on hotel market performance. Revista ESPACIOS. Venezuela, č. 41, s. 34, 166-177. ISSN 0798-1015. 2020.
    9. CHALUPA, Štěpán a Martin PETŘÍČEK. Using Customer Characteristics to Manage Marketing and Revenue Management Activities. TEM Journal. Serbia: UIKTEN, roč. 9, č. 3, s. 1088-1093. ISSN 2217-8309. doi:10.18421/TEM93-33. 2020.
    10. CHALUPA, Štěpán a Martin PETŘÍČEK. Using Technology and Customer Behaviour Characteristics to Improve Hotel Sales Performance. TEM Journal. UIKTEN, roč. 9, č. 2, s. 573-577. ISSN 2217-8309. doi:10.18421/TEM92-20. 2020.
    11. CHALUPA, Štěpán a Martin PETŘÍČEK. VOV – ekonomická sekce. 2020.

    2019

    1. CHALUPA, Štěpán, Jan CHROMÝ a Petr ČECH. Behavioral Segmentation of Hotel Customers: An Empirical Study. In Khalid S. Soliman. Proceedings of the 33rd International Business Information Management Association Conference. Granada: International Business Information Management Association. s. 2113-2119. ISBN 978-0-9998551-2-6. 2019.
    2. CHALUPA, Štěpán a Jan HÁN. Business klientela očima hoteliérů. COT CELÝ O TURISMU. Praha: C.O.T. media, s. r. o., roč. 2019, č. 11, s. 24-25. ISSN 1212-4281. 2019.
    3. CHALUPA, Štěpán. Inovace systémů řízení subjektů cestovního ruchu pomocí nástrojů procesního řízení. 2019.
    4. ČECH, Petr, Jan CHROMÝ, Štěpán CHALUPA a Eliška PROCHÁZKOVÁ. Managerial Communication in Tourist Industry. In Khalid S. Soliman. Proceedings of the 33rd International Business Information Management Association Conference (IBIMA). Granada: International Business Information Management Association. s. 2074-2081. ISBN 978-0-9998551-2-6. 2019.
    5. PETŘÍČEK, Martin a Štěpán CHALUPA. MEASURING PRICE ELASTICITY AND ITS APPLICATION INTO THE REVENUE OPTIMIZATION PROCESS. In 11th INTERNATIONAL CONFERENCE PROCEEDINGS - HOSPITALITY, TOURISM AND EDUCATION. Prague: Institute of Hospitality Management in Prague 8. s. 87-94. ISBN 978-80-87411-87-2. 2019.
    6. CHALUPA, Štěpán. Smart Electronic System for Tracking Apprenticeships (Apprentice Track). 2019.
    7. PETŘÍČEK, Martin a Štěpán CHALUPA. USING BUSINESS MODELING AND SIMULATION FOR HOTEL OPERATIONS INNOVATION (CASE STUDY). In M. Bezpartochnyi. Organizational-economic mechanism of management innovative development of economic entities. Przeworsk: Higher School of Social and Economic. ISBN 978-83-937354-6-4. 2019.
    8. CHROMÝ, Jan, Štěpán CHALUPA a Petr ČECH. Using Google Analytics for Strategic Decision-Making in Marketing. In Khalid S. Soliman. Proceedings of the 33rd International Business Information Management Association Conference. Granada: International Business Information Management Association. s. 2091-2099. ISBN 978-0-9998551-2-6. 2019.
    9. CHALUPA, Štěpán a Martin PETŘÍČEK. VOV – ekonomická sekce. 2019.
    10. CHALUPA, Štěpán a Martin PETŘÍČEK. Využití daty řízené segmentace ve výuce marketingu. Media4u Magazine. Praha: Ing. Jan Chromý, Ph.D., roč. 16, s. 23-26. ISSN 1214-9187. 2019.
    11. CHALUPA, Štěpán. Využití RFM analýzy při výuce optimalizace distribučního mixu hotelu. Media4u Magazine. Praha: Ing. Jan Chromý, Ph.D., roč. 2019, č. 1, s. 40-43. ISSN 1214-9187. 2019.

    2018

    1. CHALUPA, Štěpán. Data mining in reputation management. In Ing. Jan Chromý. Sborník recenzovaných příspěvků mezinárodní vědecké konference Média a vzdělávání - Media & Education. 1. vyd. Praha: Extrasystem Praha. s. 47-50. ISBN 978-80-87570-41-8. 2018.
    2. CHALUPA, Štěpán. Inovace systémů řízení subjektů cestovního ruchu pomocí nástrojů procesního řízení. 2018.
    3. CHALUPA, Štěpán. Interoperability of Hotel Information System – Case Study. Praha: Vysoká škola hotelová v Praze 8, spol. s r.o. s. 32-40, 199 s. ISBN 978-80-87411-93-3. 2018.
    4. PETŘÍČEK, Martin a Štěpán CHALUPA. PRAVDĚPODOBNOSTNÍ SIMULACE VE VÝUCE REVENUE MANAGEMENTU. Media4uMagazine. Praha: Ing. Jan Chromý, Ph.D., Praha, roč. 15, č. 3, s. 44-47. ISSN 1214-9187. 2018.
    5. CHALUPA, Štěpán. Smart Electronic System for Tracking Apprenticeships (Apprentice Track). 2018.
    6. CHALUPA, Štěpán. The Impact of Online Reputation Management on Customesrs' Decision Making Process. Czech Hospitality and Tourism Papers. Praha: The Insitute od Hospitality Management in Prague, roč. 14, č. 30, s. 3-15. ISSN 1801-1535. 2018.

    2017

    1. LUSTIGOVÁ, Zdena, Jan HÁN a Štěpán CHALUPA. Analýza tržního chování a inovace marketingové strategie dvou hotelů v oblasti Národního parku Šumava. Praha: GSI hotely, s.r.o. 50 s. 1. 2017.
    2. CHALUPA, Štěpán. How Do Prague Hotels Use Social Networks. Praha: Vysoká škola hotelová v Praze 8, spol. s r.o. s. 47-53. ISBN 978-80-87411-99-5. 2017.
    3. CHALUPA, Štěpán. Studijní opora předmětu Hotelové informační systémy. Praha: Vysoká škola hotelová v Praze 8, spol. s r.o. 59 s. 2017.
    4. CHALUPA, Štěpán. Studijní opora předmětu Hotelové rezervační a restaurační systémy. Praha: Vysoká škola hotelová v Praze 8, spol. s r.o. 54 s. 2017.
    5. CHALUPA, Štěpán. Transaction data based hotel customer segmentation. In Proceedings of 10th International Scientific Conference. “Karviná Ph.D. Conference on Business and Economics”. Karviná: Silesian University. s. 74-82. ISBN 978-80-7510-265-2. 2017.
    6. HÁN, Jan, Štěpán CHALUPA, Zdena LUSTIGOVÁ, Jaromír PAŽOUT, Petr ŠALDA a Martina SOCHŮRKOVÁ. Vybrané kapitoly z hotelnictví a gastronomie, svazek třetí: Online marketing. první. Praha: Wolters Kluwer. 312 s. Vybrané kapitoly z hotelnictví a gastronomie, 3. ISBN 978-80-7552-888-9. 2017.

    2016

    1. HÁN, Jan a Štěpán CHALUPA. Aktuální trendy online marketingu. 2016.
    2. HÁN, Jan, Zdena LUSTIGOVÁ a Štěpán CHALUPA. DATA MINING IN HOSPITALITY. Opava: Slezská univerzita v Opavě. ISBN 978-80-7510-203-4. 2016.
    3. LUSTIGOVÁ, Zdena a Štěpán CHALUPA. EYE TRACKING FOR IMPROVEMENT OF HOTEL BOOKING DESIGN. Opava: Slezská univerzita v Opavě. ISBN 978-80-7510-203-4. 2016.
    4. HÁN, Jan, Zdena LUSTIGOVÁ a Štěpán CHALUPA. Perspectives of Social and Economic Development of the Sphere of Service in Russia and Abroad. 1st ed. Kazan: Pechat-Servise XXI vek. s. 303-326. ISBN 978-5-91838-078-9. 2016.
    5. ATTL, Pavel, Štěpán CHALUPA a Petr STUDNIČKA. Produktová nabídka českého lázeňství. Praha. 201 s. 2016.
    6. HÁN, Jan, Zdena LUSTIGOVÁ a Štěpán CHALUPA. Resort Gastronomy Stand Service Simulation. Praha. s. 38-46. ISBN 978-80-87411-75-9. 2016.
    7. HÁN, Jan, Zdena LUSTIGOVÁ a Štěpán CHALUPA. Service blueprint and discrete simulation in hospitality practice (case study). Acta academia karviniensia. Karviná: Slezská univerzita v Opavě, Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné, XVI, 3., s. 16-24, 87 s. ISSN 1212-415X. 2016.

    2015

    1. HÁN, Jan, Zdena LUSTIGOVÁ a Štěpán CHALUPA. System Modelling and Simulation in Hospitality Practice (Case Study). Praha. s. 69-79. ISBN 978-80-87411-70-4. 2015.

    2014

    1. LUSTIGOVÁ, Zdena a Štěpán CHALUPA. ADVANTAGES AND LIMITS OF TEXT MINING SOFTWARE FOR ANALYSIS OF CUSTOMERS' REVIEWS ON BOOKING PORTALS. In Metin Kozak & Nazmi Kozak. Proceedings of 7th World Conference for Graduate Research in Tourism, Hospitality and Leisure. Istanbul, Turkey. 6 s. 2014.
    2. LUSTIGOVÁ, Zdena a Štěpán CHALUPA. VYUŽITÍ SOFTWARU STATISTICA PRO ANALÝZU NESTRUKTUROVANÉHO TEXTU NA REZERVAČNÍCH PORTÁLECH. Opava: Slezská universita Opava. s. 215-221, 6 s. ISBN 978-80-7248-955-8. 2014.
Zobrazit podrobně
Zobrazeno: 18. 4. 2024 03:48