-
CHALUPA, Štěpán, Martin PETŘÍČEK and Karel CHADT. Investigation of business client's behaviour in the context of price demand elasticity. Journal of Tourism Management Research. Conscientia Beam, 2025, vol. 12, No 1, p. 94-106. ISSN 2408-9117. Available from: https://dx.doi.org/10.18488/31.v12i1.4170.
Name (in English): Investigation of business client's behaviour in the context of price demand elasticity
International impact: yes
Reviewed: yes
Changed by: doc. Ing. Martin Petříček, Ph.D., učo 14750. Changed: 24/4/2025 10:39. -
DOHNALOVÁ, Marie. Benchmarking the socio-economic performance of the EU Social Economy. 2024.
Changed by: doc. Ing. Marie Dohnalová, CSc., učo 4275. Changed: 8/2/2025 18:53.
-
GULLOVÁ, Soňa. Co Švýcar slíbí, to do puntíku dodrží (What the Swiss promises, he keeps to the letter). Trade News. Česká republika: ANTECOM, s.r.o., 2024, XIII., 5/2024, p. 46-48. ISSN 1805-5397.
Name (in English): What the Swiss promises, he keeps to the letter
Keywords in English: business etiquette, Switzerland
International impact: yes
Changed by: Ing. Soňa Gullová, Ph.D., učo 30593. Changed: 11/11/2024 21:04. -
DOHNALOVÁ, Marie. Členka Akademické rady University College Prague. Akademická rada University College Prague, 2024.
Changed by: doc. Ing. Marie Dohnalová, CSc., učo 4275. Changed: 25/3/2024 10:54.
-
GULLOVÁ, Soňa. Francouzská symbióza temperamentu s racionalitou (French symbiosis with rationality). Trade News. Praha: ANTECOM, s.r.o., 2024, XII, 2 / 2024, p. 50-51. ISSN 1805-5397.
Name (in English): French symbiosis with rationality
International impact: yes
Changed by: Ing. Soňa Gullová, Ph.D., učo 30593. Changed: 26/4/2024 19:47. -
GULLOVÁ, Soňa. Korejský trh prověří obchodnický talent (The Korean market will test business talent). Trade News. Česká republika: ANTECOM, s.r.o., 2024, XII, 3/2024, p. 46-48. ISSN 1805-5397.URL
Name (in English): The Korean market will test business talent
Czech. Czech Republic.
Keywords in English: business etiquette, Korea
International impact: yes
Changed by: Ing. Soňa Gullová, Ph.D., učo 30593. Changed: 21/6/2024 20:39. -
GULLOVÁ, Soňa. Neúspěch? Jede se dál! Je to jen další příležitost (Failure? Moving on! It is just another opportunity). Trade News. Praha: ANTECOM ,s.r.o., 2024, vol. 2024, No 1, p. 48-49. ISSN 1805-5397.
Name (in English): Failure? Moving on! It is just another opportunity
Keywords in English: business etiquette California
International impact: yes
Changed by: Ing. Soňa Gullová, Ph.D., učo 30593. Changed: 6/3/2024 12:39. -
GULLOVÁ, Soňa. Obchodování v Japonsku je i pro zkušené výzvou (Doing business in Japan is a challenge even for experienced people). Trade News. Česká republika: ANTECOM, s.r.o., 2024, XII, 4/2024, p. 50-52. ISSN 1805-5397.URL
Name (in English): Doing business in Japan is a challenge even for experienced people
Czech. Czech Republic.
Keywords in English: business etiquette, Japan
Changed by: Ing. Soňa Gullová, Ph.D., učo 30593. Changed: 1/10/2024 16:23. -
DOHNALOVÁ, Marie. Social economy, solidarity economy and social enterprises in the Czech Republic. Veřejná správa a sociální politika. Opava: Slezská univerzita v Opavě, 2024. ISSN 2695-1223.
Name in Czech: Sociální ekonomika, solidární ekonomika a sociální podniky v České republice
Name (in English): Social economy, solidarity economy and social enterprises in the Czech Republic
Changed by: doc. Ing. Marie Dohnalová, CSc., učo 4275. Changed: 25/3/2024 10:55. -
DOHNALOVÁ, Marie and Kateřina LEGNEROVÁ. Sociální ekonomika a integrační sociální podniky pro osoby starší 50 let. Fórum sociální politiky. Praha: VÚPSV, v.v.vi., 2024, vol. 18, No 3, p. 58-71. ISSN 1802-5854.
Changed by: doc. Ing. Marie Dohnalová, CSc., učo 4275. Changed: 8/2/2025 18:52.
-
DOHNALOVÁ, Marie. Sociální podnikání - výzva pro vzdělávání i pro výzkum (Social entrepreneurship - a challenge for education and research). Media4u Magazine. Praha, 2024, vol. 21, No 1, p. 2-6. ISSN 1214-9187.
Name in Czech: Sociální podnikání - výzva pro vzdělávání i pro výzkum
Name (in English): Social entrepreneurship - a challenge for education and research
Changed by: doc. Ing. Marie Dohnalová, CSc., učo 4275. Changed: 24/3/2024 16:54. -
GULLOVÁ, Soňa. V Srbsku jde přátelství a obchodní vztah ruku v ruce (In Serbia, friendship and business relationship go hand in hand). Trade News. Praha: ANTECOM, s.r.o., 2024, XIII., 6/2024, p. 54-56. ISSN 1805-5397.
Name (in English): In Serbia, friendship and business relationship go hand in hand
Czech. Czech Republic.
Keywords in English: business etiquette, Serbia
Changed by: Ing. Soňa Gullová, Ph.D., učo 30593. Changed: 21/12/2024 16:17. -
GULLOVÁ, Soňa. Britové jsou skvělí obchodníci (The British are great business people). Trade News. Praha: ANTECOM ,s.r.o., 2023, vol. 2023, No 5, p. 40-41. ISSN 1805-5397.
Name (in English): The British are great business people
Czech. Czech Republic.
Keywords in English: business etiquette Great Britain
International impact: yes
Changed by: Ing. Soňa Gullová, Ph.D., učo 30593. Changed: 10/11/2023 17:21. -
CHALUPA, Štěpán, Martin PETŘÍČEK and Karel CHADT. Extracting Insights From Competitor's Mistakes: A Sentiment Analysis Approach Using Competitive set Online Reviews. TEM JOURNAL. Srbsko: UIKTEN - Association for Information Communication Technology Education and Science, 2023, vol. 12, No 3, p. 1754-1761. ISSN 2217-8309. Available from: https://dx.doi.org/10.18421/TEM123-58.URL
Name (in English): Extracting Insights From Competitor's Mistakes: A Sentiment Analysis Approach Using Competitive set Online Reviews
English. Serbia.
Keywords in English: – Sentiment analysis, online reputation, user-generated content analysis, competitiveness, market competition.
International impact: yes
Reviewed: yes
Changed by: Ing. Štěpán Chalupa, Ph.D., učo 10522. Changed: 4/6/2024 09:44. -
GULLOVÁ, Soňa. Irové si zakládají na "irskosti" čím díl od domoviny, tím více (Irish peopleestablish themselves in reland the further they are from their homeland the more). Trade News. Praha: ANTECOM ,s.r.o., 2023, vol. 2023, No 5, p. 58-59. ISSN 1805-5397.
Name (in English): Irish peopleestablish themselves in reland the further they are from their homeland the more
Keywords in English: business etiquette of Ireland
Changed by: Ing. Soňa Gullová, Ph.D., učo 30593. Changed: 11/11/2023 12:03. -
FIALA, Jan, Jan HÁN, Jan HUSÁK, Karel CHADT, Štěpán CHALUPA, Jiřina JENČKOVÁ, Martin KOTEK, Michal KOTEK, Martina PERUTKOVÁ, Tomáš PRŮCHA, Lucie ROHLÍKOVÁ, Jakub STEJSKAL and Anna VISVIZI. More Than Virtual Reality: Tools, Methods and Approaches to Hotel Employee Training. In Visvizi, A., Troisi, O., Grimaldi, M. Research and Innovation Forum 2022. RIIFORUM 2022. Springer, Cham, 2023, p. 435-443. ISBN 978-3-031-19559-4. Available from: https://dx.doi.org/10.1007/978-3-031-19560-0_35.
Keywords in English: Virtual Reality (VR); Students; Future hotel employees training; Higher education; Communication skills
Changed by: doc. Ing. Jan Hán, Ph.D., učo 12793. Changed: 29/3/2023 10:20. -
GULLOVÁ, Soňa. Nejlepší vyjednávači jsou děti a egyptští obchodníci (The best negotiations are children and Egyptian businessmen). Trade News. Praha: ANTECOM ,s.r.o., 2023, vol. 2023, No 6, p. 32-33. ISSN 1805-5397.
Name (in English): The best negotiations are children and Egyptian businessmen
Keywords in English: business negotiation, etiquette, Egypt
Changed by: Ing. Soňa Gullová, Ph.D., učo 30593. Changed: 14/12/2023 14:47. -
GULLOVÁ, Soňa. Němčina je výhodou, odbornost a realismus nutností (German is an advantage, expertise and realism a must). Trade News. Praha: ANTECOM ,s.r.o., 2023, vol. 2023, No 4, p. 34-35. ISSN 1805-5397.
Name (in English): German is an advantage, expertise and realism a must
Keywords in English: business etiquette Bavaria
International impact: yes
Changed by: Ing. Soňa Gullová, Ph.D., učo 30593. Changed: 26/9/2023 20:04. -
GULLOVÁ, Soňa. Poctivá příprava a znalost němčiny se vrátí (Honest preparation and knowledge of german will pay off). Trade News. Praha: ANTECOM ,s.r.o., 2023, vol. 2023, No 4, p. 64-65. ISSN 1805-5397.
Name (in English): Honest preparation and knowledge of german will pay off
Keywords in English: business etiquette Austria
Changed by: Ing. Soňa Gullová, Ph.D., učo 30593. Changed: 26/9/2023 20:11. -
CHADT, Karel. Psychologie trhu a chování spotřebitele. Praha: Wolters Kluwer, 2023, 232 pp. ISBN 978-80-7676-638-9.
Czech.
Changed by: doc. Mgr. Ing. Karel Chadt, CSc., učo 14454. Changed: 28/2/2023 10:27. -
GULLOVÁ, Soňa. Respekt ke stáří může rozhodnout o úspěchu obchodu (Respect for old age can bringthe success in business). Trade News. Praha: ANTECOM ,s.r.o., 2023, vol. 2023, No 6, p. 46-47. ISSN 1805-5397.
Name (in English): Respect for old age can bringthe success in business
Keywords in English: business etiquette Senegal
Changed by: Ing. Soňa Gullová, Ph.D., učo 30593. Changed: 14/12/2023 14:53. -
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar and Petr JANEČEK. Strategický marketing: Strategie a trendy – 3. přepracované a rozšířené vydání. Praha: Grada Publishing a.s., 2023, 432 pp. ISBN 978-80-271-3722-0.
Changed by: Ing. Štěpán Chalupa, Ph.D., učo 10522. Changed: 13/12/2023 12:26.
-
KOCOUREK, Martin, Štěpán CHALUPA and Dagmar JAKUBÍKOVÁ. The current state of the application of revenue management activities in the SME segment: A case from the Czech Republic. Quality - Access to Success. Bucharest: SRAC - Societatea Romana Pentru Asigurarea Calitatii, 2023, vol. 24, No 197, p. 1-7. ISSN 1582-2559. Available from: https://dx.doi.org/10.47750/QAS/24.197.01.URL
Name (in English): The current state of the application of revenue management activities in the SME segment: A case from the Czech Republic.
English. Romania.
Keywords in English: SME revenue management adoption, revenue management tactics, revenue management implementation.
International impact: yes
Reviewed: yes
Changed by: Ing. Štěpán Chalupa, Ph.D., učo 10522. Changed: 4/6/2024 09:21. -
ATTL, Pavel, Josef PÁTEK and Petr STUDNIČKA. Dopad pandemie covid-19 na Františkovy Lázně (The Impact of the COVID-19 Pandemic in Františkovy Lázně). Online. Jihlava, 2022, p. 12-20. ISBN 978-80-88064-57-2.URL
Name (in English): The Impact of the COVID-19 Pandemic in Františkovy Lázně
Czech. Czech Republic.
Keywords in English: Františkovy Lázně, Collective Accommodation Facilities, Compensating, Spas, Local Fees
Type of proceedings: post-proceedings
Reviewed: yes
Changed by: Ing. Petr Studnička, PhD., učo 10778. Changed: 20/6/2022 22:34. -
ROHLÍKOVÁ, Lucie, Jan FIALA, Jan HÁN, Jan HUSÁK, Karel CHADT, Štěpán CHALUPA, Jiřina JENČKOVÁ, Martin KOTEK, Milan KOTEK, Martina PERUTKOVÁ, Tomáš PRŮCHA, Jakub STEJSKAL and Anna VISVIZI. Innovating in the Tourism Industry Through Virtual Reality (VR) and Education in the Hotel Business: VR-Enhanced Three-Phase Future Hotel Staff Training. International Journal of Smart Education and Urban Society (IJSEUS). 2022, vol. 13, No 1, 12 pp. ISSN 2574-8254. Available from: https://dx.doi.org/10.4018/IJSEUS.309955.
English.
Changed by: doc. Ing. Jan Hán, Ph.D., učo 12793. Changed: 29/3/2023 10:05. -
JANEČEK, Petr and Dagmar JAKUBÍKOVÁ. ATTITUDES OF CZECHS TOWARDS SPAS DURING THE COVID-19 PANDEMIC. Online. Acta academica karviniensia. 2021, vol. 11, No 2, p. 25-35. Available from: https://dx.doi.org/10.25142/aak.2021.010.Plný text publikace.
Name in Czech: Postoje Čechů k lázeňství během pandemie onemocnění covid-19
Name (in English): ATTITUDES OF CZECHS TOWARDS SPAS DURING THE COVID-19 PANDEMIC
English. Czech Republic.
Keywords in English: customer attitudes; pandemic COVID-19; spa; spa perception
International impact: yes
Reviewed: yes
Changed by: Ing. Štěpán Chalupa, Ph.D., učo 10522. Changed: 2/2/2022 09:49. -
DOHNALOVÁ, Marie. Social Enterprise in the Czech Republic: Heritage and New Developments. In Social Enterprise in Central and Eastern Europe. Theory, Models and Practice. 1st ed. Routledge, 2021.
Changed by: doc. Ing. Marie Dohnalová, CSc., učo 4275. Changed: 23/11/2022 16:13.
-
DOHNALOVÁ, Marie. The Influence of Historical and Institutional Legacies on Present-day Social Enterprises in CEE Countries: Lessons from Poland, Hungary, the Czech Republic and Croatia. In Social Enterprise in Central and Eastern Europe. Theory, Models and Practice. Routledge, 2021.
Changed by: doc. Ing. Marie Dohnalová, CSc., učo 4275. Changed: 23/11/2022 16:13.
-
KUPEC, Michael, Dagmar JAKUBÍKOVÁ and Václav KUPEC. Web Personalization And Artificial Intelligence As Tools For Marketing Communications. Media Literacy and Academic Research. 2021, vol. 4, No 2, p. 110-118, 19 pp. ISSN 2585-8726.
Name (in English): Web Personalization And Artificial Intelligence As Tools For Marketing Communications
English. Slovakia.
Keywords in English: Internet;Personalization;Artificial intelligence; Management; Marketing; Communication;
International impact: yes
Reviewed: yes
Changed by: Ing. Štěpán Chalupa, Ph.D., učo 10522. Changed: 2/2/2022 09:43. -
TURNEROVÁ, Lenka. Franchising 4V. Ekonomická univerzita v Bratislave, 2020, p. 128-152. ISBN 978-80-906993-8-0.
Name in Czech: Franchising 4V
Name (in English): Franchising 4V
English. Slovakia.
Keywords in English: franchising, franchising association, EFA
International impact: yes
Reviewed: yes
Changed by: doc. Ing. Lenka Turnerová, CSc., učo 13467. Changed: 6/5/2020 12:45. -
MERHAUT, Marek and Karel CHADT. Bezpečnost jako faktor konkurenční výhody z pohledu managementu cestovního ruchu. odborný recenzovaný dvouměsíčník o zabezpečovací technice, ochraně majetku, osob a informací - Security magazín. Praha: Security Media s.r.o., 2019. ISSN 1210-8723.
Reviewed: yes
Changed by: doc. Mgr. Ing. Karel Chadt, CSc., učo 14454. Changed: 25/9/2019 10:31. -
TURNEROVÁ, Lenka. Členství v akademické radě Vysoké školy hotelové (Member of the Academic Board of the University College). 2019.
Name in Czech: Členství v akademické radě Vysoké školy hotelové
Name (in English): Member of the Academic Board of the University College
Czech. Czech Republic.
Changed by: doc. Ing. Lenka Turnerová, CSc., učo 13467. Changed: 31/1/2019 13:46. -
TURNEROVÁ, Lenka. Členství v komisi Franchisa roku (Membership in the Commission of Franchise of the Year). 2019.
Name in Czech: Členství v komisi Franchisa roku
Name (in English): Membership in the Commission of Franchise of the Year
Czech. Czech Republic.
Changed by: doc. Ing. Lenka Turnerová, CSc., učo 13467. Changed: 31/1/2019 13:52. -
MERHAUT, Marek and Karel CHADT. Deviantní chování turistů v podobě vandalismu jako „nedílná“ součást cestovního ruchu z pohledu bezpečnostního managementu. odborný recenzovaný dvouměsíčník o zabezpečovací technice, ochraně majetku, osob a informací - Security magazín. Praha: Security Media s.r.o., 2019, 15 pp. ISSN 1210-8723.
Reviewed: yes
Changed by: doc. Mgr. Ing. Karel Chadt, CSc., učo 14454. Changed: 25/9/2019 10:29. -
CHROMÝ, Jan, Lenka TURNEROVÁ and Eva OTTOVÁ. Experience for Education Managers from Foreign Practice. Scientific Journal Eruditi. Tbilisi: Higher Education Institution"Academy of Education", 2019, vol. 1, No 2, p. 60-64. ISSN 2587-4861.
Name in Czech: Vdělávání manařerů: zkušenosti ze zahraniční praxe
Name (in English): Experience for Education Managers from Foreign Practice
Czech. Czech Republic.
Keywords in English: skills, managers, practice, education
International impact: yes
Reviewed: yes
Changed by: Ing. Bc. Jan Chromý, Ph.D., učo 4147. Changed: 21/1/2019 06:55. -
TURNEROVÁ, Lenka. Garantka projektu "Škola franchisingu" při České asociaci franchisingu (Guarant of the "Franchising School" project at the Czech Franchising Association). Česká asociace franchisingu, 2019.
Name in Czech: Garantka projektu "Škola franchisingu" při České asociaci franchisingu
Name (in English): Guarant of the "Franchising School" project at the Czech Franchising Association
Czech. Czech Republic.
Changed by: doc. Ing. Lenka Turnerová, CSc., učo 13467. Changed: 16/4/2019 13:54. -
TURNEROVÁ, Lenka. Gastronomie jako faktor rozvoje regionu (The Gastronomy as a Factor of Region´s Development). In 8. mezinárodní vědecká konference Aktuální trendy lázeňství, hotelnictví a turismu. 2019.
Name in Czech: Gastronomie jako faktor rozvoje regionu
Name (in English): The Gastronomy as a Factor of Region´s Development
Czech. Czech Republic.
Keywords in English: gastronomy, recipe, drinks, food preparation
International impact: yes
Reviewed: yes
Changed by: doc. Ing. Lenka Turnerová, CSc., učo 13467. Changed: 24/3/2019 22:48. -
TURNEROVÁ, Lenka, Eva OTTOVÁ and Jan CHROMÝ. Gastronomy and Food Tourism in the Czech Republic. Online. In Khalid S. Soliman. Vision 2025: Education Excellence and Management of Innovations through Sustainable Economic Competitive Advantage. 1st ed. Madrid: International Business Information Management Association, 2019, p. 1930-1936. ISBN 978-0-9998551-3-3.
Name in Czech: Gastronomie a potravinářská turistika v České republice
Name (in English): Gastronomy and Food Tourism in the Czech Republic
Czech. Czech Republic.
Keywords in English: globalisation, gastronomy, tourist destination, travel industry, travel agencies
International impact: yes
Reviewed: yes
Changed by: Ing. Bc. Jan Chromý, Ph.D., učo 4147. Changed: 11/10/2020 13:58. -
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar, Eliška VILDOVÁ, Petr JANEČEK and Jan TLUČHOŘ. Lázeňství - management a marketing (Spa treatment - management and marketing). první. Praha: Grada Publishing, 2019, 368 pp. Expert. ISBN 978-80-271-2461-9.
Name in Czech: Lázeňství - management a marketing
Name (in English): Spa treatment - management and marketing
Czech. Czech Republic.
Keywords in English: spa, spa treatment, management, marketing
International impact: yes
Reviewed: yes
Changed by: doc. Ing. Dagmar Jakubíková, Ph.D., učo 4151. Changed: 30/10/2019 15:10. -
MERHAUT, Marek and Karel CHADT. Možnosti zaměstnávání znevýhodněných osob v sektoru služeb. Fórum sociální politiky. Praha: VÚPSV, 2019, 1/2019, p. 17-20. ISSN 1802-5854.
Reviewed: yes
Changed by: doc. Mgr. Ing. Karel Chadt, CSc., učo 14454. Changed: 25/9/2019 11:03. -
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar and Jan MOUCHA. Název projektu: Využití nástrojů marketingového mixu v podnicích služeb. 2019 - 2020.
Czech. Czech Republic.
Reviewed: yes
Changed by: doc. Ing. Dagmar Jakubíková, Ph.D., učo 4151. Changed: 30/1/2019 10:50. -
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar and Marttin KEBZA. Projekt: Tvorba studijních materiálů pro ekonomickou geografii a management lázeňství a hotelnictví. 2019 - 2019.
Czech. Czech Republic.
Reviewed: yes
Changed by: doc. Ing. Dagmar Jakubíková, Ph.D., učo 4151. Changed: 30/1/2019 10:46. -
TURNEROVÁ, Lenka. Projekt DG18P02OVV067 Kulinární dědictví českých zemí, paměť, prezentace a edukace - realizace výzkumu, rešerše a dokumentace při řešení výše uvedeného projektu (roject DG18P02OVV067 Culinary Heritage of the Czech Lands, Memory, Presentation and Education - Realization of Research, Research and Documentation in Solution of the above Project). 2019.
Name in Czech: Projekt DG18P02OVV067 Kulinární dědictví českých zemí, paměť, prezentace a edukace - realizace výzkumu, rešerše a dokumentace při řešení výše uvedeného projektu
Name (in English): roject DG18P02OVV067 Culinary Heritage of the Czech Lands, Memory, Presentation and Education - Realization of Research, Research and Documentation in Solution of the above Project
Czech. Czech Republic.
Keywords in English: gastronomy, recipe, drinks, food preparation
Changed by: doc. Ing. Lenka Turnerová, CSc., učo 13467. Changed: 15/3/2019 21:59. -
MERHAUT, Marek and Karel CHADT. Sociokulturní problematika managementu neziskového sektoru v kontextu sociálního marketingu. Odborný recenzovaný časopis. Fórum sociální politiky. Praha: VÚPSV, 2019, 2/2019, p. 19-22. ISSN 1802-5854.
Reviewed: yes
Changed by: doc. Mgr. Ing. Karel Chadt, CSc., učo 14454. Changed: 25/9/2019 11:00. -
CHROMÝ, Jan, Lenka TURNEROVÁ and Eva OTTOVÁ. The Analysis of Content Availability for Customers on the Websites of Prague Four-Star Hotels. Online. In Khalid S. Soliman. Vision 2025: Education Excellence and Management of Innovations through Sustainable Economic Competitive Advantage. 1st. Madrid: International Business Information Management Association, 2019, p. 1937-1944. ISBN 978-0-9998551-3-3.
Name in Czech: Analýza pro využití obsahu webových stránek zákazníky čtyřhvězdičkových hotelů v Praze
Name (in English): The Analysis of Content Availability for Customers on the Websites of Prague Four-Star Hotels
Czech. Czech Republic.
Keywords in English: websites, hotels, customers, Prague
Type of proceedings: post-proceedings
International impact: yes
Reviewed: yes
Changed by: Ing. Bc. Jan Chromý, Ph.D., učo 4147. Changed: 11/10/2020 14:00. -
TURNEROVÁ, Lenka, Jan CHROMÝ and Eva OTTOVÁ. Význam slevových portálů pro rozvoj regionu (Importance of discount portals for regional development). Jihlava: Vysoká škola polytechnická Jihlava, 2019, 11 pp. ISBN 978-80-88064-42-8.
Name in Czech: Význam slevových portálů pro rozvoj regionu
Name (in English): Importance of discount portals for regional development
Czech. Czech Republic.
Keywords in English: Accomodation services. Development of region. Discount portals
International impact: yes
Reviewed: yes
Changed by: Ing. Bc. Jan Chromý, Ph.D., učo 4147. Changed: 6/5/2020 12:37. -
TURNEROVÁ, Lenka. Cena České asociace franchisingu za podporu a rozvoj franchisingu (The Czech Franchising Association Award for Supporting and Developing Franchising). Česká asociace franchisingu, 2018.
Name in Czech: Cena České asociace franchisingu za podporu a rozvoj franchisingu
Name (in English): The Czech Franchising Association Award for Supporting and Developing Franchising
Czech. Czech Republic.
Keywords in English: franchising, award
Changed by: doc. Ing. Lenka Turnerová, CSc., učo 13467. Changed: 31/1/2019 13:41. -
TURNEROVÁ, Lenka. Controlling marketingových aktivit franchisingové firmy (Controlling marketing activities of a franchising company). In Škola franchisingu - Franchising Academy. 2018.
Name in Czech: Controlling marketingových aktivit franchisingové firmy
Name (in English): Controlling marketing activities of a franchising company
Czech. Czech Republic.
Type of participation: requested lecture
Changed by: doc. Ing. Lenka Turnerová, CSc., učo 13467. Changed: 31/1/2019 13:59. -
CHROMÝ, Jan, Eva OTTOVÁ and Lenka TURNEROVÁ. Convention Tourism as communication medium for experts - Development of in the Czech Republic in Years 2010–2017. Online. In Chromý. Sborník recenzovaných příspěvků mezinárodní vědecké konference Média a vzdělávání - Media & Education 2018. 1. vyd. Praha: Extrasystem Praha, 2018, p. 64-69. ISBN 978-80-87570-41-8.URL
Name in Czech: Kongresová turistika jako komunikační médium expertů - Vývoj v České republice v létech 2010 - 2017
Name (in English): Convention Tourism as communication medium for experts - Development of in the Czech Republic in Years 2010–2017
Czech. Czech Republic.
Keywords in English: Convention tourism, development, organisation, participants
Type of proceedings: post-proceedings
International impact: yes
Reviewed: yes
Changed by: Ing. Bc. Jan Chromý, Ph.D., učo 4147. Changed: 26/11/2018 11:00. -
TURNEROVÁ, Lenka. Členka akademické rady Vysoké školy hotelové (Member of the Academic Board of the University College). 2018.
Name in Czech: Členka akademické rady Vysoké školy hotelové
Name (in English): Member of the Academic Board of the University College
Czech. Czech Republic.
Changed by: doc. Ing. Lenka Turnerová, CSc., učo 13467. Changed: 31/1/2019 13:43. -
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar, Eliška VILDOVÁ and Jan TLUČHOŘ. Drobné střípky z aktuálních trendů v lázeňském podniku. 2018: Slezská univerzita v Opavě. Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné, 2018, p. 34-44. ISBN 978-80-7510-280-5.
Czech. Czech Republic.
Keywords in English: ourism, Karlovy Vary Region, Františkovy Lázně, spas, medical wellness, business, management, marketing, customer, CSM, CRM, customer satisfaction, value, innovation, new economy, online marketing, strategy, blue ocean strategy, GDPR, people
Type of proceedings: post-proceedings
International impact: yes
Reviewed: yes
Changed by: doc. Ing. Dagmar Jakubíková, Ph.D., učo 4151. Changed: 28/11/2018 11:31. -
TURNEROVÁ, Lenka. Informační technologie a jejich využítí v oblasti bezpečnosti a ochrany majetku (Information technology and its use in the field of safety and protection of the hotel clients property). Online. Praha: Vysoká škola hotelová Praha 8, 2018, p. 169-177. ISBN 978-80-87411-93-3.
Name in Czech: Informační technologie a jejich využítí v oblasti bezpečnosti a ochrany majetku
Name (in English): Information technology and its use in the field of safety and protection of the hotel clients property
Czech. Czech Republic.
Keywords in English: information system, safety
Type of proceedings: post-proceedings
International impact: yes
Reviewed: yes
Changed by: doc. Ing. Lenka Turnerová, CSc., učo 13467. Changed: 31/1/2019 13:30. -
TURNEROVÁ, Lenka. Marketingové nástroje franchisingové firmy se zaměřením na prvky grafického manuálu (Marketing tools of the franchising company focusing on the elements of the graphic manual). In Škola franchisingu - Franchising Academy. 2018.
Name in Czech: Marketingové nástroje franchisingové firmy se zaměřením na prvky grafického manuálu
Name (in English): Marketing tools of the franchising company focusing on the elements of the graphic manual
Czech. Czech Republic.
Changed by: doc. Ing. Lenka Turnerová, CSc., učo 13467. Changed: 31/1/2019 14:06. -
TURNEROVÁ, Lenka. Projekt DG18P02OVV067 - Kulinární dědictví českých zemí, paměť, prezentace a edukace (Project DG18P02OVV067 - Culinary Heritage of the Czech Lands, Memory, Presentation and Education). 2018.
Name in Czech: Projekt DG18P02OVV067 - Kulinární dědictví českých zemí, paměť, prezentace a edukace
Name (in English): Project DG18P02OVV067 - Culinary Heritage of the Czech Lands, Memory, Presentation and Education
Czech. Czech Republic.
Keywords in English: gastronomy, recipe, drinks, food preparation
Changed by: doc. Ing. Lenka Turnerová, CSc., učo 13467. Changed: 15/3/2019 22:04. -
TURNEROVÁ, Lenka, Jan CHROMÝ and Eva OTTOVÁ. SEGMENT 55+ A JEHO POSTOJ K ZÁŽITKOVÉ GASTRONOMII JAKO NÁSTROJI ROZVOJE CESTOVNÍHO RUCHU (SEGMENT 55+ AND ITS ATTITUDE TO GASTRONOMICAL ENJOYMENTS AS A TOOL FOR TOURISM DEVELOPMENT). Online. In Ivice Linderová - Stanislava Pachrová. Sborník 13. mezinárodní konference Aktuální problémy cestovního ruchu - Autenticita v kontextu cestovního ruchu. 1. vyd. Jihlava: VŠP Jihlava, 2018, p. 471-478. ISBN 978-80-88064-36-7.URL
Name in Czech: SEGMENT 55+ A JEHO POSTOJ K ZÁŽITKOVÉ GASTRONOMII JAKO NÁSTROJI ROZVOJE CESTOVNÍHO RUCHU
Name (in English): SEGMENT 55+ AND ITS ATTITUDE TO GASTRONOMICAL ENJOYMENTS AS A TOOL FOR TOURISM DEVELOPMENT
Czech. Czech Republic.
Keywords in English: Destinations. Gastronomy. Enjoyment. Seniors. Tourism. Travel agencies
International impact: yes
Reviewed: yes
Changed by: Ing. Bc. Jan Chromý, Ph.D., učo 4147. Changed: 11/10/2020 14:03. -
MERHAUT, Marek and Karel CHADT. Sociální konflikt ve formě diskriminace na pracovišti ze strany managementu. Fórum sociální politiky. Praha: VÚPSV, 2018, 11 pp. ISSN 1802-5854.
Reviewed: yes
Changed by: doc. Mgr. Ing. Karel Chadt, CSc., učo 14454. Changed: 25/9/2019 10:43. -
MERHAUT, Marek and Karel CHADT. Sociokulturní problematika managementu neziskového sektoru v kontextu sociálního marketingu. Fórum sociální politiky. Fórum sociální politiky. Praha: VÚPSV, 2018, 01/2018. ISSN 1802-5854.
Reviewed: yes
Changed by: doc. Mgr. Ing. Karel Chadt, CSc., učo 14454. Changed: 25/9/2019 10:46. -
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar, Petr JANEČEK and Jan TLUČHOŘ. VÁNOČNÍ ČAS A AUTENTICITA: HODNOCENÍ VÁNOČNÍHO TRHU VE MĚSTĚ CHEB (CHRISTMAS TIME AND AUTHENTICITY: EVALUATION OF CHRISTMAS MARKET IN THE TOWN OF CHEB). Online. In Ing. Ivica Linderová, PhD. RNDr . Mgr. Stanislava Pachrová, Ph.D. Aktuální problémy cestovního ruchu„Autenticita v kontextu cestovního ruchu“. Recenzovaný sborník z mezinárodní konference. Jihlava: Vysoká škola polytechnická Jihlava, 2018. Vysoká škola polytechnická Jihlava, v Jihlavě, 2018., 2018, p. 151-160. ISBN 978-80-88064-36-7.URL
Name (in English): CHRISTMAS TIME AND AUTHENTICITY: EVALUATION OF CHRISTMAS MARKET IN THE TOWN OF CHEB
Czech. Czech Republic.
Keywords in English: Authenticity. Cheb. Christmas. Christmas market. Tourism.
Type of proceedings: post-proceedings
Changed by: doc. Ing. Dagmar Jakubíková, Ph.D., učo 4151. Changed: 14/11/2018 12:57. -
MERHAUT, Marek and Karel CHADT. Age Management jako nedílná součást odpovědné personální politiky firemní kultury. Recenzovaný článek v časopise. Praha: Vydavatel VÚPSV, v. v. i., 2017, č.4/2017, p. 18-23. ISSN 1802-5854.
Reviewed: yes
Changed by: doc. Mgr. Ing. Karel Chadt, CSc., učo 14454. Changed: 25/9/2019 10:50. -
CHROMÝ, Jan, Lenka TURNEROVÁ and Monika ROHLÍKOVÁ. Czech Radio Broadcasting and his Target Audience Listeners. Online. In Chromý. Média a vzdělávání 2017 - Media & Education 2017: Sborník recenzovaných příspěvků mezinárodní vědecké konference. 1. vyd. Praha: Extrasystem Praha, 2017, p. 26-30. ISBN 978-80-87570-39-5.URL
Name in Czech: Cílové skupiny posluchačů Českého rozhlasu
Name (in English): Czech Radio Broadcasting and his Target Audience Listeners
Keywords in English: Czech Radio, target segment, listening
International impact: yes
Reviewed: yes
Changed by: Ing. Bc. Jan Chromý, Ph.D., učo 4147. Changed: 26/3/2018 08:39. -
TURNEROVÁ, Lenka. Členka akademické rady Vysoké školy hotelové (Member of the Academic Board of the University College). 2017.
Name in Czech: Členka akademické rady Vysoké školy hotelové
Name (in English): Member of the Academic Board of the University College
Czech. Czech Republic.
Changed by: doc. Ing. Lenka Turnerová, CSc., učo 13467. Changed: 31/1/2019 14:11. -
CHROMÝ, Jan, Lenka TURNEROVÁ and Radka BALAKOVSKÁ. Didaktická pravidla a televizní zpravodajství (Didactic rules and TV News). Online. In Jan Chromý. Sborník recenzovaných příspěvků mezinárodní vědecké konference Média a vzdělávání - Media & Education 2016. Praha: Extrasystem Praha, 2017, p. 46-53. ISBN 978-80-87570-35-7.URL
Name in Czech: Didaktická pravidla a televizní zpravodajství
Name (in English): Didactic rules and TV News
Food industry. Czech. Czech Republic.
Keywords in English: TV news, didactic resources, didactic principles
Type of proceedings: post-proceedings
International impact: yes
Reviewed: yes
Changed by: Ing. Bc. Jan Chromý, Ph.D., učo 4147. Changed: 4/1/2017 11:55. -
TURNEROVÁ, Lenka, Jan CHROMÝ and Eva OTTOVÁ. GASTRONOMIE A KULINÁŘSKÝ CESTOVNÍ RUCH V NABÍDCE CESTOVNÍCH KANCELÁŘÍ (GASTRONOMY AND CULTURAL TRAVEL AT THE OFFER OF TRAVEL OFFICES). In Opava, 6. MEZINÁRODNÍ VĚDECKÁ KONFERENCE - AKTUÁLNÍ TRENDY LÁZEŇSTVÍ, HOTELNICTVÍ A TURISMU, od s. 82-90, 9 s. 2017. Slezská univerzita v Opavě, Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě, 2017. ISBN 978-80-7510-228-7.
Name in Czech: GASTRONOMIE A KULINÁŘSKÝ CESTOVNÍ RUCH V NABÍDCE CESTOVNÍCH KANCELÁŘÍ
Name (in English): GASTRONOMY AND CULTURAL TRAVEL AT THE OFFER OF TRAVEL OFFICES
Keywords in English: globalization, gastronomy, destination, tourism, travel agency
Type of proceedings: post-proceedings
International impact: yes
Reviewed: yes
Changed by: PhDr. Eva Ottová, učo 4028. Changed: 29/8/2017 15:22. -
MERHAUT, Marek and Karel CHADT. Managerial Competencies as an Integral Part of the Corporate Culture of Hotel Management focusing on the Front Office. Czech Hospitality and Tourism Paper (CHTP). Prague: The Institute of Hospitality Management in Prague,, 2017, vol. XIII, 16 pp. ISSN 1801-1535.
Reviewed: yes
Changed by: doc. Mgr. Ing. Karel Chadt, CSc., učo 14454. Changed: 25/9/2019 10:37. -
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar and Lilia DVOŘÁKOVÁ. Název projektu: Inovace a příprava nového doktorského studijního programu Ekonomika a management na kreditní systém studia. 2017 - 2017.
Czech. Czech Republic.
Reviewed: yes
Changed by: doc. Ing. Dagmar Jakubíková, Ph.D., učo 4151. Changed: 30/1/2019 10:42. -
TURNEROVÁ, Lenka, Jan CHROMÝ and Zuzana NÁCALOVÁ. Poznatky z mediálně známých franchisingových konceptů – oblast fastfoodů (Knowledge of the franchising concepts, which we know from media - area fastfood restaurants). Online. In Jan Chromý. Sborník recenzovaných příspěvků mezinárodní vědecké konference Média a vzdělávání - Media & Education 2016. Praha: Extrasystem Praha, 2017, p. 142-148. ISBN 978-80-87570-35-7.URL
Name in Czech: Poznatky z mediálně známých franchisingových konceptů – oblast fastfoodů
Name (in English): Knowledge of the franchising concepts, which we know from media - area fastfood restaurants
Food industry. Czech. Czech Republic.
Keywords in English: Franchising, franchisant, history, requirements, services
Type of proceedings: post-proceedings
International impact: yes
Reviewed: yes
Changed by: Ing. Bc. Jan Chromý, Ph.D., učo 4147. Changed: 4/1/2017 12:04. -
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar, Petr JANEČEK and Jan TLUČHOŘ. Přínosy a rizika kulturních eventů pro městský cestovní ruch. In Městský cestovní ruch. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2017, p. 109-120. ISBN 978-80-244-5255-5.
Czech. Czech Republic.
Changed by: doc. Ing. Dagmar Jakubíková, Ph.D., učo 4151. Changed: 27/4/2018 08:56. -
MERHAUT, Marek, Karel CHADT and Eva MIČKOVÁ. Psychological Aspects of Employees Development in the Hospitality Industry. In Coference Proceedings. Albena Co, Bulgaria: 4th International Multidisciplinary Scientific Conference on Social Sciences and Arts,, 2017, p. 639-648. ISBN 978-619-7408-16-4. Available from: https://dx.doi.org/10.5593/sgemsocial2017/14.
International impact: yes
Reviewed: yes
Changed by: doc. Mgr. Ing. Karel Chadt, CSc., učo 14454. Changed: 25/9/2019 10:56. -
CHROMÝ, Jan, Dagmar LANSKÁ and Lenka TURNEROVÁ. Rozdílné podmínky pro e-learning v multikulturní společnosti (Different Conditions for e-Learning in a Multicultural Society). Media4u Magazine. Praha, 2017, vol. 14, No 2, p. 7-10. ISSN 1214-9187.URL
Name in Czech: Rozdílné podmínky pro e-learning v multikulturní společnosti
Name (in English): Different Conditions for e-Learning in a Multicultural Society
International impact: yes
Reviewed: yes
Changed by: Ing. Bc. Jan Chromý, Ph.D., učo 4147. Changed: 15/6/2017 09:37. -
MERHAUT, Marek and Karel CHADT. Specifikace rozdílů v interakci managementu a zaměstnanců s přihlédnutím na genderové vztahy na pracovišti z pohledu psychologie práce. Fórum sociální politiky. Praha: VÚPSV, 2017, 11/2017. ISSN 1802-5854.
Reviewed: yes
Changed by: doc. Mgr. Ing. Karel Chadt, CSc., učo 14454. Changed: 25/9/2019 10:49. -
MERHAUT, Marek, Karel CHADT and Eva MIČKOVÁ. SYCHOLOGICAL REFLECTION OF MANAGEMENT OF THE HOTEL INDUSTRY IN THE PROCESS OF CREATIVE THINKING. niversal Journal of Management, USA. USA, 2017.
Changed by: doc. Mgr. Ing. Karel Chadt, CSc., učo 14454. Changed: 25/9/2019 10:27.
-
TURNEROVÁ, Lenka. Členka akademické rady VŠH (The Member of Academy Council of Institut of Hospitality Management). Akademická rada VŠH, 2016.
Name in Czech: Členka akademické rady VŠH
Name (in English): The Member of Academy Council of Institut of Hospitality Management
Management, administration and clerical work. Czech. Czech Republic.
Changed by: doc. Ing. Lenka Turnerová, CSc., učo 13467. Changed: 31/5/2016 13:07. -
TURNEROVÁ, Lenka. Členka poroty "Franchisa roku". Česká asociace franchisingu, 2016.
Name in Czech: Členka poroty "Franchisa roku"
Management, administration and clerical work. Czech. Czech Republic.
Changed by: doc. Ing. Lenka Turnerová, CSc., učo 13467. Changed: 31/5/2016 12:43. -
TURNEROVÁ, Lenka. Faktory úspěchu franchisového konceptu - proč je franchising efektivnější oproti ostatním formám podnikání (The Factors of Franchise Concept Success). In Výstava franchisingu. 2016.
Name in Czech: Faktory úspěchu franchisového konceptu - proč je franchising efektivnější oproti ostatním formám podnikání
Name (in English): The Factors of Franchise Concept Success
Management, administration and clerical work. Czech. Czech Republic.
Changed by: doc. Ing. Lenka Turnerová, CSc., učo 13467. Changed: 31/5/2016 12:54. -
TURNEROVÁ, Lenka. Marketing firmy MAKRO ČR : strategický finanční audit (The Marketing od MAKRO CR: Strategy finantional audit). 2016.
Name in Czech: Marketing firmy MAKRO ČR : strategický finanční audit
Name (in English): The Marketing od MAKRO CR: Strategy finantional audit
Management, administration and clerical work. Czech. Czech Republic.
Changed by: doc. Ing. Lenka Turnerová, CSc., učo 13467. Changed: 31/5/2016 12:51. -
TURNEROVÁ, Lenka. Marketing firmy MAKRO ČR : tvorba franchisového konceptu (The Marketing od MAKRO CR). 2016.
Name in Czech: Marketing firmy MAKRO ČR : tvorba franchisového konceptu
Name (in English): The Marketing od MAKRO CR
Management, administration and clerical work. Czech. Czech Republic.
Changed by: doc. Ing. Lenka Turnerová, CSc., učo 13467. Changed: 31/5/2016 12:45. -
TURNEROVÁ, Lenka. Marketingové řešení grafického manuálu firmy (The Marketing Solution of Grafic Manual of Firm). In Mezinárodní konference podnikání ve franchisingu. 2016.
Name in Czech: Marketingové řešení grafického manuálu firmy
Name (in English): The Marketing Solution of Grafic Manual of Firm
Management, administration and clerical work. Czech. Czech Republic.
Changed by: doc. Ing. Lenka Turnerová, CSc., učo 13467. Changed: 31/5/2016 12:59. -
PETRŮ, Naděžda, Dagmar JAKUBÍKOVÁ and Jiří VACEK. Rodinné podnikání v České republice - historie a současnost. Socioekonomické a humanitní studie. BIVŠ v Praze: BIVŠ v Praze, 2016, vol. 6, No 2, p. 62 – 75. ISSN 1804-6797.
Economics. Czech. Czech Republic.
Keywords in English: rodina, rodinný podnik, rodinná farma,rodinné podnikání, rodinná firma roku
International impact: yes
Reviewed: yes
Changed by: doc. Ing. Dagmar Jakubíková, Ph.D., učo 4151. Changed: 25/1/2017 10:21. -
PETRŮ, Naděžda and Dagmar JAKUBÍKOVÁ. Rodinné podnikání v odvětví zemědělství a cestovního ruchu v ČR. Ekonomika cestovného ruchu a podnikanie. Bratislava: Obchodná fakulta Ekonomickej univerzity v Bratislavě., 2016, 8(1), No 1, p. 48 – 63. ISSN 1337-9313.
Economics. Czech. Slovakia.
Keywords in English: rodinné podnikání, zemědělství, cestovní ruch,ekonomika cestovního ruchu
International impact: yes
Reviewed: yes
Changed by: doc. Ing. Dagmar Jakubíková, Ph.D., učo 4151. Changed: 25/1/2017 10:35. -
PETRŮ, Naděžda and Dagmar JAKUBÍKOVÁ. The Importance and Role of Strategic Succession Planning in Czech Family Businesses. In Soukromá vysoká škola ekonomická ve Znojmě. Sborník příspěvků z 10. ročníku mezinárodní vědecké konference Nové Trendy 2015 New Trends 2015. Znojmo: Soukromá vysoká škola ekonomická ve Znojmě. Znojmo: Soukromá vysoká škola ekonomická ve Znojmě, 2016, p. 207 – 218. ISBN 978-80-87314-76-0.
Name (in English): The Importance and Role of Strategic Succession Planning in Czech Family Businesses
Economics. English. Czech Republic.
Type of proceedings: post-proceedings
International impact: yes
Reviewed: yes
Changed by: doc. Ing. Dagmar Jakubíková, Ph.D., učo 4151. Changed: 23/2/2016 10:59. -
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Event marketing. Studijní opora.. Online. První vydání. Praha: VŠH v Praze, 2015, 107 pp. ISBN 978-80-87411-66-7.
Economics. Czech. Czech Republic.
Reviewed: yes
Changed by: doc. Ing. Dagmar Jakubíková, Ph.D., učo 4151. Changed: 7/10/2015 15:45. -
TURNEROVÁ, Lenka. Franšíz je stále víc - pouštějí se do nich hlavně třicátníci (The Number of Franchises is Raising). Praha: Česká telefize, ČT 24, 2015.
Name in Czech: Franšíz je stále víc - pouštějí se do nich hlavně třicátníci
Name (in English): The Number of Franchises is Raising
Management, administration and clerical work. Czech. Czech Republic.
Changed by: doc. Ing. Lenka Turnerová, CSc., učo 13467. Changed: 31/5/2016 12:35. -
PAVERA, Libor and Dagmar JAKUBÍKOVÁ. Marketingová a mediální komunikace dnes. In Libor Pavera. odborná kniha. první. Praha: Verbum Praha, 2015, p. 27-43, 194 pp. svazek 5. ISBN 978-80-87800-08-9.
Management, administration and clerical work. Czech. Czech Republic.
Keywords in English: estovní ruch, destinace, management, marketing, spolupráce, partnerství, komunikac
International impact: yes
Reviewed: yes
Changed by: doc. Ing. Dagmar Jakubíková, Ph.D., učo 4151. Changed: 7/10/2015 12:49. -
VILDOVÁ, Eliška, David MARTINČÍK, Jan TLUČHOŘ and Dagmar JAKUBÍKOVÁ. Measuring Customer Satistisfaction and Loyalty in Spa Companies. E+M Ekonomie a Management. Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2015, XVIII, No 1, p. 151 – 168. ISSN 1212-3609.
Economics. English. Czech Republic.
Keywords in English: customer, health care, loyalty, satisfaction, spa care
International impact: yes
Reviewed: yes
Changed by: doc. Ing. Dagmar Jakubíková, Ph.D., učo 4151. Changed: 7/10/2015 15:36. -
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar and Petr JANEČEK. Název projektu: Využití moderních technologií v marketingové komunikaci. 2015 - 2016.
Czech. Czech Republic.
Reviewed: yes
Changed by: doc. Ing. Dagmar Jakubíková, Ph.D., učo 4151. Changed: 30/1/2019 10:37. -
JANEČEK, Petr and Dagmar JAKUBÍKOVÁ. Podnikání na území chráněné oblasti: Případová studie Prášily. In sborník z konference. Hradec Králové: Gaudeamus, 2015, p. 38-47. ISBN 978-80-7435-537-0.
Economics. Czech. Czech Republic.
Reviewed: yes
Changed by: doc. Ing. Dagmar Jakubíková, Ph.D., učo 4151. Changed: 7/10/2015 14:50. -
PETRŮ, NADĚŽDA and Dagmar JAKUBÍKOVÁ. THE MANAGEMENTOF SUCCESSION STRATEGY- INTERGENERATIONAL CHALLENGE. AD ALTA, Journal of Interdisciplinary Research,. 2015, 05/2015, 2/2015, p. 69-74. ISSN 1804-7890.
Name (in English): THE MANAGEMENTOF SUCCESSION STRATEGY- INTERGENERATIONAL CHALLENGE.
Economics. English.
International impact: yes
Reviewed: yes
Changed by: doc. Ing. Dagmar Jakubíková, Ph.D., učo 4151. Changed: 2/2/2016 10:45. -
JANEČEK, Petr, Dagmar JAKUBÍKOVÁ and Jan TLUČHOŘ. Vývoj webových stránek cestovního ruchu vybraných krajů České republiky. In Sborník recenzovaných příspěvků ze 4. Mezinárodní vědecké konference Aktuální trendy lázeňství, hotelnictví a turismu. Tábor: Ústav lázeňství, gastronomie a turismu, 2015, p. 98-109. ISBN 978-80-7510-140-2.
Economics. Czech. Czech Republic.
Keywords in English: lázeňství, hotelnictví, turismus,kraj, marketingová komunikace, webové stránky
Type of proceedings: pre-proceedings
Reviewed: yes
Changed by: doc. Ing. Dagmar Jakubíková, Ph.D., učo 4151. Changed: 7/10/2015 14:44. -
TURNEROVÁ, Lenka. Budování centrály franchisového konceptu (The Development of Centrale of Franchising Project). In Mezinárodní výstava pro podnikání a franchising. 2014.
Name in Czech: Budování centrály franchisového konceptu
Name (in English): The Development of Centrale of Franchising Project
Management, administration and clerical work. Czech. Czech Republic.
Keywords in English: franchising, education, centrale, management
Type of participation: requested lecture
Changed by: doc. Ing. Lenka Turnerová, CSc., učo 13467. Changed: 2/12/2014 12:36. -
TURNEROVÁ, Lenka and Jan CHROMÝ. Informační technologie (Information technology). 1.vyd. Praha: Wolters Kluwer, 2014, 112 pp. sv. 1. ISBN 978-80-7478-499-6.
Name in Czech: Informační technologie
Name (in English): Information technology
Keywords in English: information technology, franchising, strategic management, electronic media
Changed by: Ing. Bc. Jan Chromý, Ph.D., učo 4147. Changed: 21/10/2014 08:53. -
TURNEROVÁ, Lenka. Mezinárodní výstava pro podnikání a franchising, Bratislava (International exhibition for business and franchising, Bratislava). 2014.
Name in Czech: Mezinárodní výstava pro podnikání a franchising, Bratislava
Name (in English): International exhibition for business and franchising, Bratislava
Management, administration and clerical work. Czech. Czech Republic.
Keywords in English: franchising, education, headquarters, management, CAF, SAF, European law, block exemption
Changed by: doc. Ing. Lenka Turnerová, CSc., učo 13467. Changed: 2/12/2014 12:43. -
TURNEROVÁ, Lenka. Tvorba jednotného obchodního designu (The Development of Bussines´s Design). In Mezinárodní výstava pro podnikání a franchising. 2014.
Name in Czech: Tvorba jednotného obchodního designu
Name (in English): The Development of Bussines´s Design
Management, administration and clerical work. Czech. Czech Republic.
Keywords in English: business design, franchising project
Type of participation: requested lecture
Changed by: doc. Ing. Lenka Turnerová, CSc., učo 13467. Changed: 2/12/2014 12:33.
2025
2024
2023
2022
2021
2020
2019
2018
2017
2016
2015
2014
Displayed: 13/5/2025 07:49