BM2022SMM Social Media Marketing

University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
summer 2024
Extent and Intensity
0/2/0. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
Mgr. Zuzana Bergrová (lecturer)
Jaroslav Bobák (lecturer)
Ing. Michal Fedorko (lecturer)
Ing. Anna Hospodárová (lecturer)
prof. Mgr. Lucia Spálová, PhD. (lecturer)
Mgr. Alena Zachová (lecturer)
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives (in Czech)
Student nabude teoretické poznatky, osvojí si odbornou terminologii a získá zkušenosti z oblasti komunikace subjektů v prostředí sociálních médií. Úspěšný absolvent předmětu je schopen samostatného výběru social media kanálů, analýzy, návrhu, implementace, evaluace a následné optimalizace social media komunikační strategie. Student se orientuje v nástrojích pro tvorbu obsahu, je znalý pravidel komunikace na sociálních sítích, jejich potenciálu z hlediska PR, krizové komunikace, má přehled v relevantních analytických nástrojích a disponuje poznatky o metrikách, jakož i jejich významu ve vztahu k cílům komunikace.
Syllabus (in Czech)

  • Hlavní témata předmětu:
    • Ukotvení marketingu v sociálních médiích v rámci komplexního konceptu digitálního marketingu.
    • Sociální média a sociální sítě, benefity sociálních médií z hlediska značky (rozpoznání, autorita, loajalita, akvizice, komunita a její význam, globální dosah, nástroje obsahového marketingu, virality, video, vizualita, text).
    • Případové studie social media strategií. (Organický a placený marketing, typy typy placených kampaní - CPC, CPI, CPA, boostovaný post, podpořený post, social media optimalizace, principy efektivního engagementu).
    • Facebook Business Manager (publikum, statistiky, správce reklam, reklama v obsahové síti, Facebook, Instagram).
    • Facebook marketing, Instagram marketing (persóny, segmenty, typy kampaní, obsahový plán, možnosti publikování, formáty, média, vizuál).
    • Kategorie cílů v social media marketingu (povědomí, zvažování, konverze).
    • Metriky sociálních médií, formulace KPI a KGI (v návaznosti na busines cíle a social media cíle).
    • Analýza publika (tvorba person), analýza konkurence, audit sociálních médií (dostupné placené i freeware analytické nástroje), segmentace, targeting, insight kampaně.
    • Výběr social media kanálů, kreativní strategie, tvorba harmonogramu, obsahová matice / mix (EDUCATE - entertain - promote).
    • Umělá inteligence, chatboty jako konverzační asistenti a možnosti využití rozšířené a virtuální reality v prostředí sociálních médií.
    • Příprava a návrhy strategie a online taktik.
    • Měření a statistika na sociálních médiích.
    • Prezentace strategie, diskuse, návrhy na optimalizaci a doporučení před implementací, vyhodnocení předmětu a zápis kreditů.
Literature
    recommended literature
  • Vyhnánková, Losekoot, Jak na sítě, JMP 2019, 978-80-7555-084-2 CARVILL, M. Get Social. Social Media Strategy & Tactics for Leaders. Kogan Page. 2018. 242 p. ISBN 978-0-7494-8255-8. CHAFFEY, D. Digital Marketing. Pearson. 2016, 6th edition, 702 p. ISBN 97
Assessment methods (in Czech)
Hodnocení bude udělováno na základě výstupu nahraného do odevzdávárny ve formě PPT nebo PDF prezentace. Zadání projektu bude komunikováno v hodinách a nahráno zde do IS, kde budou vyjmenovány požadavky a parametry, které má práce obsahovat.
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms summer 2022, summer 2023.
  • Enrolment Statistics (summer 2024, recent)
  • Permalink: https://is.ucp.cz/course/ucp/summer2024/BM2022SMM