UCP:BM2022SMM Social Media Marketing - Course Information
BM2022SMM Social Media Marketing
University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.summer 2024
- Extent and Intensity
- 0/2/0. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- Mgr. Zuzana Bergrová (lecturer)
Jaroslav Bobák (lecturer)
Ing. Michal Fedorko (lecturer)
Ing. Anna Hospodárová (lecturer)
prof. Mgr. Lucia Spálová, PhD. (lecturer)
Mgr. Alena Zachová (lecturer) - Course Enrolment Limitations
- The course is offered to students of any study field.
- Course objectives (in Czech)
- Student nabude teoretické poznatky, osvojí si odbornou terminologii a získá zkušenosti z oblasti komunikace subjektů v prostředí sociálních médií. Úspěšný absolvent předmětu je schopen samostatného výběru social media kanálů, analýzy, návrhu, implementace, evaluace a následné optimalizace social media komunikační strategie. Student se orientuje v nástrojích pro tvorbu obsahu, je znalý pravidel komunikace na sociálních sítích, jejich potenciálu z hlediska PR, krizové komunikace, má přehled v relevantních analytických nástrojích a disponuje poznatky o metrikách, jakož i jejich významu ve vztahu k cílům komunikace.
- Syllabus (in Czech)
Hlavní témata předmětu:
• Ukotvení marketingu v sociálních médiích v rámci komplexního konceptu digitálního marketingu.
• Sociální média a sociální sítě, benefity sociálních médií z hlediska značky (rozpoznání, autorita, loajalita, akvizice, komunita a její význam, globální dosah, nástroje obsahového marketingu, virality, video, vizualita, text).
• Případové studie social media strategií. (Organický a placený marketing, typy typy placených kampaní - CPC, CPI, CPA, boostovaný post, podpořený post, social media optimalizace, principy efektivního engagementu).
• Facebook Business Manager (publikum, statistiky, správce reklam, reklama v obsahové síti, Facebook, Instagram).
• Facebook marketing, Instagram marketing (persóny, segmenty, typy kampaní, obsahový plán, možnosti publikování, formáty, média, vizuál).
• Kategorie cílů v social media marketingu (povědomí, zvažování, konverze).
• Metriky sociálních médií, formulace KPI a KGI (v návaznosti na busines cíle a social media cíle).
• Analýza publika (tvorba person), analýza konkurence, audit sociálních médií (dostupné placené i freeware analytické nástroje), segmentace, targeting, insight kampaně.
• Výběr social media kanálů, kreativní strategie, tvorba harmonogramu, obsahová matice / mix (EDUCATE - entertain - promote).
• Umělá inteligence, chatboty jako konverzační asistenti a možnosti využití rozšířené a virtuální reality v prostředí sociálních médií.
• Příprava a návrhy strategie a online taktik.
• Měření a statistika na sociálních médiích.
• Prezentace strategie, diskuse, návrhy na optimalizaci a doporučení před implementací, vyhodnocení předmětu a zápis kreditů.
- Literature
- recommended literature
- Vyhnánková, Losekoot, Jak na sítě, JMP 2019, 978-80-7555-084-2 CARVILL, M. Get Social. Social Media Strategy & Tactics for Leaders. Kogan Page. 2018. 242 p. ISBN 978-0-7494-8255-8. CHAFFEY, D. Digital Marketing. Pearson. 2016, 6th edition, 702 p. ISBN 97
- Assessment methods (in Czech)
- Hodnocení bude udělováno na základě výstupu nahraného do odevzdávárny ve formě PPT nebo PDF prezentace. Zadání projektu bude komunikováno v hodinách a nahráno zde do IS, kde budou vyjmenovány požadavky a parametry, které má práce obsahovat.
- Language of instruction
- Czech
- Enrolment Statistics (summer 2024, recent)
- Permalink: https://is.ucp.cz/course/ucp/summer2024/BM2022SMM