BM20ETMAVP Manager's Etiquette

University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
winter 2024
Extent and Intensity
0/2. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
Ing. Soňa Gullová, Ph.D. (lecturer)
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
The capacity limit for the course is 25 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 29/25, only registered: 3/25
Course objectives (in Czech)
Předmět prohlubuje znalosti v oblasti společenského styku a přepravuje tak lépe na seriózní obchodní a manažerskou činnost v tuzemsku i v zahraniční. Po úspěšném absolvování předmětu budou absolventi zvládat pravidla společenské etikety a obchodního protokolu a umět aplikovat tato pravidla v praxi
Learning outcomes (in Czech)
V rámci předmětu se studenti seznámí s pravidly společenského chování, a to zejména v kontextu manažerské praxe. Pozornost bude věnovaná i chování na různých společenských akcích. Předmět vychází ze soudobého pojetí etikety a zaměřuje se na role ve společnosti a v pracovním prostředí, jako je přijetí návštěv, oblékání, stolování, pracovní společenské události, proslovy jednání s hosty atd.
Syllabus (in Czech)
  • 1. Úvod do problematiky. Charakteristika základních pojmů. Profesní etiketa. 2. Historie a vývoj pravidel společenského chování 3. Seznamování, představování, zdravení v pracovním prostředí 4. Navštívenky – vizitky, používání vizitek. Odlišnosti vizitek a jejich používání v různých zemích 5. Oslovování a titulování v manažerské praxi i na akademické půdě 6. Etiketa ústního a písemného projevu (etiketa jmen, písemného projevu, e-mailu, SMS tel. styku, na sociálních sítích apod.) 7. Organizační stránka přípravy jednání, porad, tiskových konferencí, podpis smluv a dokumentů, tlumočník, tlumočení, používání vlajek 8. Společenské podniky a příležitosti (hlavní formy podniků) 9. Pravidla stolování, zvyklosti zahraničních hostů při stolování 10. Pozvánky, zasedací pořádky 11. Profesní styl oblékání, uniformy, kroje, nošení vyznamenání 12. Etiketa darování, příprava a pravidla pro prezentaci, networking, etiketa darování 13. Rezerva, závěr, shrnutí poznatků, prezentace Povinná literatura: Gullová: Mezinárodní obchodní a diplomatický cprotokol, Praha 2013, Grada Publishing Suja,S.: Základy etikety a protokolu, OREGO,2013 Špaček ladislav: Malá kniha pro manažery, Mladá fronta, 2010 Špaček Ladislav: Business etiketa a komunikace, Prha 2013 Další literaturu doporučí vyučující na hodině.
Assessment methods (in Czech)
Způsob studia, metody výuky a studijní zátěž: Účast na přednáškách 26 hodin Příprava na průběžný test 22 hodin Příprava na závěrečný test 30 hodin Celkem: 78 hodin Způsoby a kritéria hodnocení: Průběžný test 30% Závěrečný test 70% Celkem 100% Hodnocení: A (90-100%) B (80-89%) C (70-79%) D (60-69%) E (50-59%) FX (45-49%) F (0-44%)
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms summer 2024.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.ucp.cz/course/ucp/winter2024/BM20ETMAVP