MA169 Marketing in Destination Management

University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
summer 2024
Extent and Intensity
0/2/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Ing. Václav Fišer (seminar tutor)
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu Marketing v managementu destinací je seznámit studenty se základy destinačního marketingu. Předmět objasňuje nejdůležitější marketingové poznatky důležité pro aplikaci marketingu v podnicích, organizacích, obcích a destinacích cestovního ruchu.
Learning outcomes (in Czech)
Znalosti: Student získá základní přehled o podstatě marketingu, marketingové koncepci, jednotlivých fázích marketingového řízení, důležitosti analýzy prostředí firmy a predikce jeho vývoje, marketingovém informačním systému a jeho součástech, nákupním procesu spotřebitelů i organizací, procesu výběru cílových trhů, marketingovém mixu v podobě „P“, „C“, „E“. Schopnosti: Student je schopen řešit různá marketingová zadání, např. vypracování situační analýzy a jejího dopadu na činnost firmy; zpracování portfolia firmy; výběr cílových trhů; positioning a repositioning firmy (produktu, značky); vypracování marketingového mixu firmy aj. Tato schopnost je základem úspěšného uplatnění absolventa vysoké školy v manažerských funkcích na operační či střední úrovni managementu. Dovednosti: Student umí vysvětlit marketingový směnný proces; podrobně popsat jednotlivé fáze procesu marketingového řízení; analyzovat prostředí firmy, její portfolio i nákupní proces; identifikovat cílové trhy; na základě analýzy a výběru cílového trhu vypracovat návrh marketingového mixu.
Syllabus (in Czech)
  • 1. Úvod do studia předmětu – základní pojmy a definice. 2. Marketing a marketingová koncepce; vývoj podnikatelských koncepcí. 3. Služby, specifické vlastnosti služeb, aplikace marketingu v oblasti služeb a v neziskových organizacích. 4. Marketingové řízení – podstata, specifika. 5. Marketingové prostředí, jeho analýza a predikce vývoje prostředí. 6. Marketingový informační systém; marketingové zpravodajství, marketingový výzkum – metody a techniky výzkumu. 7. Výběr cílových trhů, proces výběru cílových trhů – segmentace, výběr trhů, stanovení pozice. 8. Nákupní proces spotřebitele a organizací. 9. Marketingový mix z různých pohledů; jednotlivé nástroje marketingového mixu. 10. Nástroje marketingového mixu z pohledu nabídky – produkt, místo, cena. 11. Nástroje marketingového mixu z pohledu nabídky – marketingová komunikace, lidé, balíčky, programové specifikace, spolupráce, procesy. 12. Nástroje marketingového mixu z pohledu poptávky – hodnota vnímaná zákazníkem, náklady, dostupnost, komunikace. 13. Role marketéra ve firmě.
Literature
    required literature
  • JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Marketing v cestovním ruchu. Jak uspět v domácí i světové konkurenci. 2. aktualizované a rozšířené vydání. Praha: Grada Publ., 2012. 320 s. ISBN 978-80-247-4209-0.
    recommended literature
  • KARLÍČEK, Miroslav. Základy marketingu. Praha: Grada Publ., 2013. 256 s. ISBN 978-80-247- 4208-3.
  • KIRÁĽOVÁ, Alžbeta, STRAKA, Ivo. Vliv globalizace na marketing destinace cestovního ruchu. Praha: Ekopress 2013. 227 s. ISBN 978-80-86929-99-6.
  • KOTLER, Philip, Veronika WONG, John SAUNDERS, Gary ARMSTRONG. Moderní marketing. 4. evropské vydání. Praha: Grada Publ. 2007. 1048 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
  • PALATKOVÁ, Monika. Marketingový management destinací. E-kniha. Praha: Grada Publ. 2011. 208 s. ISBN 9788024737492.
  • VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. Marketing služeb – efektivně a moderně. Praha: Grada Publ. 2014. 272 s. ISBN 978-80-247- 5037-8.
  • VYSEKALOVÁ, Jitka a kol. Emoce v marketingu. Jak oslovit srdce zákazníka. Grada Publ. 2014. 296 s. ISBN 978-80- 247-4843-6.
  • JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Marketing. Praha: VŠH 2011. ISBN 978-80-87411-19-3. Dostupné v IS VŠH.
Teaching methods (in Czech)
Teoretická příprava, diskuse v hodině
Assessment methods (in Czech)
Zpracování seminární práce, její prezentace a diskuse k řešené problematice.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: 3-3-0.
The course is also listed under the following terms winter 2019, summer 2020, winter 2020, summer 2021, winter 2021, summer 2022, winter 2022, summer 2023, winter 2023.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.ucp.cz/course/ucp/summer2024/MA169