UCP:MA170 Sociální marketing - Course Information
MA170 Sociální marketing
University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.winter 2024
- Extent and Intensity
- 0/2. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- doc. Ing. Marie Dohnalová, CSc. (lecturer)
- Prerequisites
- Not required.
- Course Enrolment Limitations
- The course is offered to students of any study field.
- Course objectives
- The goal of course is to give a general overview of approaches to social marketing. Knowledge: Foreign student knows the concept of social marketing. Skills: a student can identify opportunities and barriers to marketing organizations in meeting non-profit sector. Abilities: The student is able to independently acquire additional expertise, to search for examples of socially responsible corporate behavior and promote the concept of profitable cooperation and non-profit entity.
- Syllabus (in Czech)
- Osnova: 1/ Pojetí sociálního marketingu 2/ Sociální marketing x komerční marketing 3/ Neziskový sektor 4/ Neziskové organizace, formy a metody komunikace v neziskovém sektoru 5/ ÚKOL č. 1: Příklad Cause-related marketingu a jeho komunikování 6/ Nadace a nadační fondy 7/ ÚKOL č. 2: Příklad nadace a forem komunikace 8/ CSR a ESG – společensky odpovědné podnikání 9/ ÚKOL č. 3: Příklad firmy a komunikace aktivit ESG 10-11/ PREZENTACE SEMINÁRNÍ PRÁCE (15 min.) v PP
- Literature
- required literature
- BAČUVČÍK, Radim a Lenka HARANTOVÁ. Sociální marketing. [1. vyd.]. Zlín: Verbum, 2016, 254 s. ISBN 978-80-87500-80-4.
- KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. [14. vyd.]. Praha: Grada, 2013, 814 s. ISBN 978-80-247-4150-5.
- recommended literature
- KULDOVÁ Lucie. Společenská odpovědnost firem: [etické podnikání a sociální odpovědnost v praxi]. 1. vyd. Kanina: OPS, 2010, 189 s. ISBN 978-80-87269-12-1.
- VYSEKALOVÁ, Jitka. Emoce v marketingu: jak oslovit srdce zákazníka. Praha: Grada, 2014, 289 s. ISBN 978-80-247-4843-6.
- Teaching methods (in Czech)
- Cvičení
- Assessment methods (in Czech)
- Požadavky na ukončení předmětu: Docházka (v prezenční formě možné 3 absence) - 30%. Příprava a splnění 3 dílčích úkolů během semestru - 30%. Vypracování a prezentování seminární práce na téma: SOCIÁLNÍ MARKETINGOVÁ KAMPAŇ NEZISKOVÉ ORGANIZACE rozsah 5 normostran, uvést použitou literaturu - 40%.
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Information on the extent and intensity of the course: 3-3-3.
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.ucp.cz/course/ucp/winter2024/MA170