MA170 Sociální marketing

University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
winter 2024
Extent and Intensity
0/2. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
doc. Ing. Marie Dohnalová, CSc. (lecturer)
Prerequisites
Not required.
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives
The goal of course is to give a general overview of approaches to social marketing. Knowledge: Foreign student knows the concept of social marketing. Skills: a student can identify opportunities and barriers to marketing organizations in meeting   non-profit sector. Abilities: The student is able to independently acquire additional expertise, to search for examples of socially responsible corporate behavior and promote the concept of profitable cooperation and non-profit entity.
Syllabus (in Czech)
  • Osnova: 1/ Pojetí sociálního marketingu 2/ Sociální marketing x komerční marketing 3/ Neziskový sektor 4/ Neziskové organizace, formy a metody komunikace v neziskovém sektoru 5/ ÚKOL č. 1: Příklad Cause-related marketingu a jeho komunikování 6/ Nadace a nadační fondy 7/ ÚKOL č. 2: Příklad nadace a forem komunikace 8/ CSR a ESG – společensky odpovědné podnikání 9/ ÚKOL č. 3: Příklad firmy a komunikace aktivit ESG 10-11/ PREZENTACE SEMINÁRNÍ PRÁCE (15 min.) v PP
Literature
    required literature
  • BAČUVČÍK, Radim a Lenka HARANTOVÁ. Sociální marketing. [1. vyd.]. Zlín: Verbum, 2016, 254 s. ISBN 978-80-87500-80-4.
  • KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. [14. vyd.]. Praha: Grada, 2013, 814 s. ISBN 978-80-247-4150-5.
    recommended literature
  • KULDOVÁ Lucie. Společenská odpovědnost firem: [etické podnikání a sociální odpovědnost v praxi]. 1. vyd. Kanina: OPS, 2010, 189 s. ISBN 978-80-87269-12-1.
  • VYSEKALOVÁ, Jitka. Emoce v marketingu: jak oslovit srdce zákazníka. Praha: Grada, 2014, 289 s. ISBN 978-80-247-4843-6.
Teaching methods (in Czech)
Cvičení
Assessment methods (in Czech)
Požadavky na ukončení předmětu: Docházka (v prezenční formě možné 3 absence) - 30%. Příprava a splnění 3 dílčích úkolů během semestru - 30%. Vypracování a prezentování seminární práce na téma:   SOCIÁLNÍ MARKETINGOVÁ KAMPAŇ NEZISKOVÉ ORGANIZACE rozsah 5 normostran, uvést použitou literaturu - 40%.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on the extent and intensity of the course: 3-3-3.

  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.ucp.cz/course/ucp/winter2024/MA170