MAVA Marketingový výzkum

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
léto 2021
Rozsah
1/1. 4 kr. Ukončení: kz.
Vyučující
prof. PhDr. Miroslav Foret, CSc. (přednášející)
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Informace učitele
Název studijního předmětu Marketingový výzkum
Typ předmětu povinný doporučený ročník / semestr 2./4.
Rozsah studijního předmětu 26 hod. za týden 2 kreditů 4
Jiný způsob vyjádření rozsahu jeden semestr
Způsob zakončení klasifikovaný zápočet Forma výuky přednáška a cvičení
Další požadavky na studenta
zpracování jednoduchého výzkumného projektu s využitím internetového dotazníku
Vyučující
Ing. J. Hrudka
Stručná anotace předmětu
Cíl:
Prohloubit a konkretizovat poznatky získané v předmětu základy marketingu v oblasti marketingového výzkumu včetně jednoduché praktické aplikace.

Obsah výuky:
Marketingové prostředí
Zdroje informací a jejich analýza
Marketingový informační systém
Kvantitativní techniky (pozorování, dotazování, experiment)
Kvalitativní techniky (in-depth, focus group, projektivní techniky)
Výrobkový výzkum
Výzkum marketingové komunikace

Podmínky zápočtu:
Absolvování písemného testu na 70 bodů ze 100 možných a prezentace výzkumného projektu.
Témata eventuálních individuálních prací: Výzkum na téma povědomí o značce nebo uživatelský status vybrané značky.
Informace ke kombinované nebo distanční formě
Rozsah konzultací (soustředění) 3x 2 hod./sem.
Rozsah a obsahové zaměření individuálních prací studentů a způsob kontroly
1. blok - kvantitativní techniky (pozorování, dotazování, experiment)
2. blok - kvalitativní techniky (in-depth, focus group, projektivní techniky)
3. blok - výzkum marketingové komunikace

Podmínky zápočtu:
Absolvování písemného testu na 70 bodů ze 100 možných a odevzdání výzkumného projektu.
Témata eventuálních individuálních prací: Výzkum na téma povědomí o značce nebo uživatelský status vybrané značky.
Studijní literatura a studijní pomůcky
E-learning na školním intranetu zpracovaný na základě uvedené literatury

Povinná:
Malý, V. – Marketingový výzkum 2. vydání, Oeconomica 2008, ISBN 978-80-245-1326-3

Doporučená:
Kozel, R. – Moderní marketingový výzkum, Grada 2004, ISBN 80-247-0966-X

Předmět je zařazen také v obdobích léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2020.