MAVA Marketingový výzkum

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
léto 2016
Rozsah
1/1. 4 kr. Ukončení: kz.
Vyučující
Ing. Josef Hrudka (přednášející)
Mgr. Marcela Sato (přednášející)
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Informace učitele
Název studijního předmětu Marketingový výzkum
Typ předmětu povinný doporučený ročník / semestr 2./4.
Rozsah studijního předmětu 26 hod. za týden 2 kreditů 4
Jiný způsob vyjádření rozsahu jeden semestr
Způsob zakončení klasifikovaný zápočet Forma výuky přednáška a cvičení
Další požadavky na studenta
zpracování jednoduchého výzkumného projektu s využitím internetového dotazníku
Vyučující
Ing. J. Hrudka
Stručná anotace předmětu
Cíl:
Prohloubit a konkretizovat poznatky získané v předmětu základy marketingu v oblasti marketingového výzkumu včetně jednoduché praktické aplikace.

Obsah výuky:
Marketingové prostředí
Zdroje informací a jejich analýza
Marketingový informační systém
Kvantitativní techniky (pozorování, dotazování, experiment)
Kvalitativní techniky (in-depth, focus group, projektivní techniky)
Výrobkový výzkum
Výzkum marketingové komunikace

Podmínky zápočtu:
Absolvování písemného testu na 70 bodů ze 100 možných a prezentace výzkumného projektu.
Témata eventuálních individuálních prací: Výzkum na téma povědomí o značce nebo uživatelský status vybrané značky.
Informace ke kombinované nebo distanční formě
Rozsah konzultací (soustředění) 3x 2 hod./sem.
Rozsah a obsahové zaměření individuálních prací studentů a způsob kontroly
1. blok - kvantitativní techniky (pozorování, dotazování, experiment)
2. blok - kvalitativní techniky (in-depth, focus group, projektivní techniky)
3. blok - výzkum marketingové komunikace

Podmínky zápočtu:
Absolvování písemného testu na 70 bodů ze 100 možných a odevzdání výzkumného projektu.
Témata eventuálních individuálních prací: Výzkum na téma povědomí o značce nebo uživatelský status vybrané značky.
Studijní literatura a studijní pomůcky
E-learning na školním intranetu zpracovaný na základě uvedené literatury

Povinná:
Malý, V. – Marketingový výzkum 2. vydání, Oeconomica 2008, ISBN 978-80-245-1326-3

Doporučená:
Kozel, R. – Moderní marketingový výzkum, Grada 2004, ISBN 80-247-0966-X

Předmět je zařazen také v obdobích léto 2015, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2021.