MG129 Psychologie a sociologie trhu

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
léto 2024
Rozsah
2/0/0. 3-3-0. 3 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. Mgr. Ing. Karel Chadt, CSc. (přednášející)
Garance
doc. Mgr. Ing. Karel Chadt, CSc.
Katedra marketingu – University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Cíl předmětu: Cílem předmětu je získání znalostí o psychologii a sociologii trhu v oboru služeb. Znalosti: Absolvent předmětu zná zákonitosti chování trhu, psychologii zákazníka a sociologické aspekty fungování trhu ve službách. Absolvent získá znalosti z oblasti marketingové komunikace a výzkumu trhu. Schopnosti: Absolvent předmětu je schopen aplikovat získané poznatky do tvorby prodejní strategie a je schopen provádět průzkum tržního chování zákazníků. Dovednosti: Absolvent dokáže stanovit metody a techniky průzkumu trhu. Umí komunikovat se zákazníky a orientuje se na trhu se službami.
Osnova
  • Osnova: 1. Uplatnění psychologie v marketingu. 2. Psychologie trhu. 3. Psychologie zákazníka. 4. Psychologické aspekty obchodního jednání. 5. Osobnost obchodníka. 6. Základní pohledy na spotřební chování. 7. Kulturní predispozice. 8. Využití sociologie v marketingu. 9. Komunikace a propagace na trhu. 10. Sociální vlivy na chování trhu. 11. Kupní rozhodovací proces. 12. Segmentace trhu. 13. Základní přístupy k výzkumu trhu. Studijní literatura a studijní pomůcky Povinná: Chadt,K.: Psychologie trhu a chování spotřebitele. Praha: Wolters Kluwer 2023. ISBN 978-80-7676-638-9 CHADT, K. Psychologie trhu v obchodu a službách. Praha: Press21, s.r.o., 2017. 99 s. ISBN 978-80-905181-9-3. PALATKOVÁ, M. Marketing destinace cestovního ruchu. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-1014-5. Doporučená: VYSEKALOVÁ, J. a kol. Psychologie reklamy. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4005-8. Studijní opora: CHADT, K. Psychologie a sociologie trhu. Studijní opora. Praha: VŠH, 2014. ISBN 978-80-87411-86-4.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2020, léto 2021, léto 2022, léto 2023.