JA110 English language I

University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
Summer 2012
Extent and Intensity
0/2. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Ing. Jan Bořkovec (lecturer)
Mgr. Kateřina Elisová (lecturer)
Mgr. Libuše Fojtová (lecturer)
Mgr. Dana Kolářová, Ph.D. (lecturer)
Mgr. Eva Mičková (lecturer)
Guaranteed by
Donna Dvorak, M.A.
Katedra jazyků – University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
Prerequisites (in Czech)
Program získávání jazykové kompetence je přizpůsoben vstupní znalosti studentů, která se pohybuje na úrovni A1/2 až B1 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. Cílová úroveň je A2 až B2. Studovaná úroveň jazyka je evidována v informačním systému a při hodnocení v indexu studenta.
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
there are 6 fields of study the course is directly associated with, display
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je rozšířit znalosti obecného jazyka na úroveň A2-C1 Společného evropského referenčního rámce a rozšířit znalosti odborného jazyka v oblasti podnikatelské činnosti a cestovního ruchu. Studenti si osvojí či rozšíří základní formy ústní i písemné komunikace v kontaktu s obchodními partnery a se zákazníky.

Znalosti: Student předmětu JA 110 Anglický jazyk si prohloubí a rozšíří své jazykové znalosti a seznámí se s odbornou jazykovou terminologií v oblasti služeb cestovního ruchu, marketingu, pracovní komunikace zaměřenou zejména na potřeby manažerů, tzn. seznámení se specifickými prostředky ústní i písemné podnikové komunikace a s vybranými interkulturními odlišnostmi anglofonního prostředí.

Kompetence: Absolvováním předmětu JA 110 bude student schopen vhodným způsobem komunikovat s obchodními partnery a kolegy vzhledem k situaci a prostředí, a to v rovině ústní i písemné.

Dovednosti: Absolvování předmětu JA 110 pomůže studentovi umět navázat kontakt s obchodními partnery a pohotově reagovat v základních profesních situacích, které vyžadují výměnu informací. Bude umět získávat a poskytovat informace týkající se cestovního ruchu ústní i písemnou formou včetně prezentace statistických údajů. Bude schopen orientovat se v turistické dokumentaci a sestavit vlastní text v rámci daného tématu. Zvládne vstupní pracovní pohovor v anglickém jazyce.
Syllabus (in Czech)
  • 1. Cestovní ruch, trendy v minulosti a dnes
  • 2. Fakta a statistika – jazykové prostředky pro prezentaci tabulek, grafů
  • 3. Pracovní příležitosti, dovednosti manažera – komunikační prostředky pro vyjádření názoru, souhlasu, nesouhlasu
  • 4. Marketing světové destinace, národní turistické organizace – CzechTourism
  • 5. Popis destinace – jazykové prostředky pro písemnou komunikaci (brožury, letáky), prodej destinace jako značky (brand)
  • 6. Atraktivita a volnočasové aktivity v destinaci, průzkum trhu, komunikační prostředky pro organizaci a vedení schůze ve firmě včetně sestavení programu a zápisu
  • 7. Management přípravy zájezdů včetně propagace – role cestovních kanceláří
  • 8. Prezentace produktu – package tour - role cestovních agentur
  • 9. Komunikační prostředky pro jednání s obchodním partnerem – osobně/telefonicky, vyjednávání, řešení problémů
  • 10. Vliv internetu v oboru a emailová komunikace
  • 11. Klasifikace ubytovacích zařízení v zahraničí a v ČR a jejich propagace
  • 12. Pracovní příležitosti v hotelu, role marketingových manažerů
  • 13. Písemná a ústní komunikace - osobní údaje, příprava na pohovor, kulturní odlišnosti v anglofonních oblastech
Literature
    required literature
  • TAYLOR, L. International Express Student s Book Pre-Intermediate. Oxford: OUP, 2004. info
  • WALKER, R and K HARDING. Tourism 1. OUP: OUP, 2006. info
  • WALKER, R and H HARDING. Tourism 3. Oxford:: OUP, 2009. info
  • YULE, G. Oxford Practice Grammar – Advanced. Oxford: OUP,, 2006. info
  • JACOB, M and P STRUTT. English for International Tourism ( Upper Intermediate). Pearson-Longman, 2004. info
    recommended literature
  • LANSKÁ, Dagmar and Markéta MATOUŠKOVÁ. Úvod do studia odborné anglické terminologie hotelnictví – gastronomie. 1. část. Praha: VŠH,, 2007. ISBN 978-80-86578-66-8. info
  • MURPHY, R. English Grammar in Use. Cambridge: CUP, 2004. info
  • YULE, G. Oxford Practice Grammar – Advanced. Oxford: OUP,, 2006. info
Teaching methods (in Czech)
Forma výuky je založená na aktivní účasti studentů při řešení vybraných komunikativních situací v rovině ústní a písemné. Praktický nácvik probíhá formou simulací reálných situací zaměřených zejména pro manažerské pozice. Rozvíjí se tak jazykové dovednosti i schopnost volit vhodné komunikativní prostředky s ohledem na konkrétní situaci a interkulturní odlišnosti.
Assessment methods (in Czech)
Písemný test 70%
Účast na seminářích
Aktivita v hodině
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
Further comments (probably available only in Czech)
Information on completion of the course: Student kombinované formy bude samostatně plnit zadané úkoly (gramatická i komunikativní cvičení, četba textů, vyhledávání informací, příprava ústních prezentací atd.) a zpracuje písemné dokumenty podle zadání (dopis, e-mail, zpráva, program schůzky/jedn
The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught annually.
The course is taught: every week.
Note related to how often the course is taught: konzultace komb. forma:3; 3-3-3, celkem 9.
Information on course enrolment limitations: doporučený ročník 4/1
The course is also listed under the following terms Winter 2010, winter 2011, winter 2012, winter 2013, winter 2014, winter 2015, winter 2016, winter 2017, winter 2018, winter 2019, winter 2020, winter 2021, winter 2022.
  • Enrolment Statistics (Summer 2012, recent)
  • Permalink: https://is.ucp.cz/course/ucp/summer2012/JA110