UCP:MA062 Mezinárodní marketing - Informace o předmětu
MA062 Mezinárodní marketing
University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.léto 2012
- Rozsah
- 2/0. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Anica Djokič, MBA (přednášející)
doc. PhDr. Ing. Lucie Severová, Ph.D. (přednášející) - Garance
- doc. Ing. Dagmar Jakubíková, Ph.D.
University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o. - Předpoklady
- SEMESTR(3) && FORMA(P) && (PROGRAM(BC) || PROGRAM(BCE)) && !OBOR(HOE)
Předmět MA062 seznamuje studenty s problematikou marketingu a mezinárodního prostředí. V rámci výuky jsou představeny marketingové nástroje, mezinárodní marketingový mix a metody marketingového výzkumu, které slouží k analyzování odlišností a specifik zahraničních trhů, podle nichž dochází k adaptaci marketingového mixu. Teoretické přístupy jsou aplikovány na praktických příkladech a případových studiích. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 30 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/30, pouze zareg.: 0/30
Jiné omezení: Ročník / semestr 2/ 3 - 4 - Mateřské obory/plány
- předmět má 10 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Znalosti - Student předmětu MA062 získá znalosti v oblasti uplatňování marketingu v mezinárodním prostředí, informace o realizace výzkumu mezinárodních trhů a aplikace jejich výsledků v rámci marketingového mixu.
Kompetence - Student po absolvování předmětu MA062 bude schopen aplikovat získané teoretické znalosti při řešení konkrétních situací v oblasti marketingu v mezinárodních firmách či českých firmách, které působí, nebo plánují expandovat na zahraniční trhy.
Dovednosti - Absolvování předmětu MA062 přispěje ke schopnosti studenta orientovat se v mezinárodním prostředí, komparovat situaci na jednotlivých trzích a reagovat na zjištěné odlišnosti prostřednictvím relevantních úprav marketingového mixu pro zvolené zahraniční trhy či segmenty trhu. - Osnova
- 1. Úvod do problematiky mezinárodního marketingu – základní pojmy
2. Teoretické přístupy k procesu internacionalizace
3. Marketingové koncepce
4. Mezinárodní prostředí a jeho vliv na mezinárodní podnikání a marketing – PEST analýza
5. Výzkum mezinárodních trhů
6. Plánování v mezinárodním marketingu
7. Segmentace mezinárodních trhů
8. Positioning
9. Mezinárodní výrobková politika
10. Mezinárodní cenová politika
11. Mezinárodní distribuční politika
12. Mezinárodní komunikační politika
13. Tymove prezentace
- 1. Úvod do problematiky mezinárodního marketingu – základní pojmy
- Literatura
- povinná literatura
- MACHKOVÁ, H. Mezinárodní marketing. Praha: Grada Publishing, 2009. ISBN 978-80-247-2986-2.
- doporučená literatura
- HOLLENSEN, S. Global marketing - a decision oriented approach. Financial Times Press, 2010. ISBN 9780273726227
- MACHKOVÁ, H.; SATO, A.; ZAMYKALOVÁ, M. Mezinárodní obchod a marketing. Praha: Grada Publishing, 2002. ISBN 80-247-0364-5.
- Výukové metody
- Přednášky s kombinací případových studii a diskusí na téma problematiky mezinárodního marketingu.
- Metody hodnocení
- Studenti budou zpracovávat v týmech analýzu vývoje mezinárodní společnosti a zkoumát aplikace mezinárodnícho marketingu na dané případové studie. Závěrem a podmínkou zápočtu bude týmová prezentace společnosti a její strategie s hodnocením. Týmová prezentace 80/100 Aktivita v hodinách 20/100 Celkem 100 / 100
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Volitelný předmět.
- Statistika zápisu (léto 2012, nejnovější)
- Permalink: https://is.ucp.cz/predmet/ucp/leto2012/MA062