MA062 Mezinárodní marketing

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
léto 2012
Rozsah
2/0. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Anica Djokič, MBA (přednášející)
doc. PhDr. Ing. Lucie Severová, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. Ing. Dagmar Jakubíková, Ph.D.
University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
Předpoklady
SEMESTR(3) && FORMA(P) && (PROGRAM(BC) || PROGRAM(BCE)) && !OBOR(HOE)
Předmět MA062 seznamuje studenty s problematikou marketingu a mezinárodního prostředí. V rámci výuky jsou představeny marketingové nástroje, mezinárodní marketingový mix a metody marketingového výzkumu, které slouží k analyzování odlišností a specifik zahraničních trhů, podle nichž dochází k adaptaci marketingového mixu. Teoretické přístupy jsou aplikovány na praktických příkladech a případových studiích.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 30 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/30, pouze zareg.: 0/30
Jiné omezení: Ročník / semestr 2/ 3 - 4
Mateřské obory/plány
předmět má 10 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Znalosti - Student předmětu MA062 získá znalosti v oblasti uplatňování marketingu v mezinárodním prostředí, informace o realizace výzkumu mezinárodních trhů a aplikace jejich výsledků v rámci marketingového mixu.
Kompetence - Student po absolvování předmětu MA062 bude schopen aplikovat získané teoretické znalosti při řešení konkrétních situací v oblasti marketingu v mezinárodních firmách či českých firmách, které působí, nebo plánují expandovat na zahraniční trhy.
Dovednosti - Absolvování předmětu MA062 přispěje ke schopnosti studenta orientovat se v mezinárodním prostředí, komparovat situaci na jednotlivých trzích a reagovat na zjištěné odlišnosti prostřednictvím relevantních úprav marketingového mixu pro zvolené zahraniční trhy či segmenty trhu.
Osnova
  • 1. Úvod do problematiky mezinárodního marketingu – základní pojmy
    2. Teoretické přístupy k procesu internacionalizace
    3. Marketingové koncepce
    4. Mezinárodní prostředí a jeho vliv na mezinárodní podnikání a marketing – PEST analýza
    5. Výzkum mezinárodních trhů
    6. Plánování v mezinárodním marketingu
    7. Segmentace mezinárodních trhů
    8. Positioning
    9. Mezinárodní výrobková politika
    10. Mezinárodní cenová politika
    11. Mezinárodní distribuční politika
    12. Mezinárodní komunikační politika
    13. Tymove prezentace
Literatura
    povinná literatura
  • MACHKOVÁ, H. Mezinárodní marketing. Praha: Grada Publishing, 2009. ISBN 978-80-247-2986-2.
    doporučená literatura
  • HOLLENSEN, S. Global marketing - a decision oriented approach. Financial Times Press, 2010. ISBN 9780273726227
  • MACHKOVÁ, H.; SATO, A.; ZAMYKALOVÁ, M. Mezinárodní obchod a marketing. Praha: Grada Publishing, 2002. ISBN 80-247-0364-5.
Výukové metody
Přednášky s kombinací případových studii a diskusí na téma problematiky mezinárodního marketingu.
Metody hodnocení
Studenti budou zpracovávat v týmech analýzu vývoje mezinárodní společnosti a zkoumát aplikace mezinárodnícho marketingu na dané případové studie. Závěrem a podmínkou zápočtu bude týmová prezentace společnosti a její strategie s hodnocením. Týmová prezentace 80/100 Aktivita v hodinách 20/100 Celkem 100 / 100
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Volitelný předmět.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2008, léto 2009, zima 2009, léto 2010, zima 2010, léto 2011, zima 2011, léto 2025.