MA062 International Marketing

University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
Summer 2012
Extent and Intensity
2/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Mgr. Anica Djokič, MBA (lecturer)
doc. PhDr. Ing. Lucie Severová, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
doc. Ing. Dagmar Jakubíková, Ph.D.
University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
Prerequisites (in Czech)
SEMESTR(3) && FORMA(P) && (PROGRAM(BC) || PROGRAM(BCE)) && !OBOR(HOE)
Předmět MA062 seznamuje studenty s problematikou marketingu a mezinárodního prostředí. V rámci výuky jsou představeny marketingové nástroje, mezinárodní marketingový mix a metody marketingového výzkumu, které slouží k analyzování odlišností a specifik zahraničních trhů, podle nichž dochází k adaptaci marketingového mixu. Teoretické přístupy jsou aplikovány na praktických příkladech a případových studiích.
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 30 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/30, only registered: 0/30
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Znalosti - Student předmětu MA062 získá znalosti v oblasti uplatňování marketingu v mezinárodním prostředí, informace o realizace výzkumu mezinárodních trhů a aplikace jejich výsledků v rámci marketingového mixu.
Kompetence - Student po absolvování předmětu MA062 bude schopen aplikovat získané teoretické znalosti při řešení konkrétních situací v oblasti marketingu v mezinárodních firmách či českých firmách, které působí, nebo plánují expandovat na zahraniční trhy.
Dovednosti - Absolvování předmětu MA062 přispěje ke schopnosti studenta orientovat se v mezinárodním prostředí, komparovat situaci na jednotlivých trzích a reagovat na zjištěné odlišnosti prostřednictvím relevantních úprav marketingového mixu pro zvolené zahraniční trhy či segmenty trhu.
Syllabus (in Czech)
  • 1. Úvod do problematiky mezinárodního marketingu – základní pojmy
    2. Teoretické přístupy k procesu internacionalizace
    3. Marketingové koncepce
    4. Mezinárodní prostředí a jeho vliv na mezinárodní podnikání a marketing – PEST analýza
    5. Výzkum mezinárodních trhů
    6. Plánování v mezinárodním marketingu
    7. Segmentace mezinárodních trhů
    8. Positioning
    9. Mezinárodní výrobková politika
    10. Mezinárodní cenová politika
    11. Mezinárodní distribuční politika
    12. Mezinárodní komunikační politika
    13. Tymove prezentace
Literature
    required literature
  • MACHKOVÁ, H. Mezinárodní marketing. Praha: Grada Publishing, 2009. ISBN 978-80-247-2986-2.
    recommended literature
  • HOLLENSEN, S. Global marketing - a decision oriented approach. Financial Times Press, 2010. ISBN 9780273726227
  • MACHKOVÁ, H.; SATO, A.; ZAMYKALOVÁ, M. Mezinárodní obchod a marketing. Praha: Grada Publishing, 2002. ISBN 80-247-0364-5.
Teaching methods (in Czech)
Přednášky s kombinací případových studii a diskusí na téma problematiky mezinárodního marketingu.
Assessment methods (in Czech)
Studenti budou zpracovávat v týmech analýzu vývoje mezinárodní společnosti a zkoumát aplikace mezinárodnícho marketingu na dané případové studie. Závěrem a podmínkou zápočtu bude týmová prezentace společnosti a její strategie s hodnocením. Týmová prezentace 80/100 Aktivita v hodinách 20/100 Celkem 100 / 100
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
General note: Volitelný předmět.
Information on course enrolment limitations: Ročník / semestr 2/ 3 - 4
The course is also listed under the following terms Winter 2008, Summer 2009, Winter 2009, Summer 2010, Winter 2010, Summer 2011, winter 2011, summer 2025.
  • Enrolment Statistics (Summer 2012, recent)
  • Permalink: https://is.ucp.cz/course/ucp/summer2012/MA062