MA062 International Marketing

University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
Winter 2010
Extent and Intensity
2/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Mgr. Ing. Lenka Nigrinová, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
Mgr. Ing. Lenka Nigrinová, Ph.D.
University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
Prerequisites (in Czech)
Předmět MA062 seznamuje studenty s problematikou marketingu a mezinárodního prostředí. V rámci výuky jsou představeny marketingové nástroje, mezinárodní marketingový mix a metody marketingového výzkumu, které slouží k analyzování odlišností a specifik zahraničních trhů, podle nichž dochází k adaptaci marketingového mixu. Teoretické přístupy jsou aplikovány na praktických příkladech a případových studiích.
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
there are 10 fields of study the course is directly associated with, display
Course objectives (in Czech)
Znalosti - Student předmětu MA062 získá znalosti v oblasti uplatňování marketingu v mezinárodním prostředí, informace o realizace výzkumu mezinárodních trhů a aplikace jejich výsledků v rámci marketingového mixu.
Kompetence - Student po absolvování předmětu MA062 bude schopen aplikovat získané teoretické znalosti při řešení konkrétních situací v oblasti marketingu v mezinárodních firmách či českých firmách, které působí, nebo plánují expandovat na zahraniční trhy.
Dovednosti - Absolvování předmětu MA062 přispěje ke schopnosti studenta orientovat se v mezinárodním prostředí, komparovat situaci na jednotlivých trzích a reagovat na zjištěné odlišnosti prostřednictvím relevantních úprav marketingového mixu pro zvolené zahraniční trhy či segmenty trhu.
Syllabus (in Czech)
  • 1. Úvod do problematiky mezinárodního marketingu – základní pojmy
    2. Teoretické přístupy k procesu internacionalizace
    3. Marketingové koncepce
    4. Mezinárodní prostředí a jeho vliv na mezinárodní podnikání a marketing – PEST analýza
    5. Výzkum mezinárodních trhů
    6. Plánování v mezinárodním marketingu
    7. Segmentace mezinárodních trhů
    8. Positioning
    9. Mezinárodní výrobková politika
    10. Mezinárodní cenová politika
    11. Mezinárodní distribuční politika
    12. Mezinárodní komunikační politika
    13. Rezerva
Literature
    required literature
  • MACHKOVÁ, H. Mezinárodní marketing. Praha: Grada Publishing, 2009. ISBN 978-80-247-2986-2.
    recommended literature
  • MACHKOVÁ, H.; SATO, A.; ZAMYKALOVÁ, M. Mezinárodní obchod a marketing. Praha: Grada Publishing, 2002. ISBN 80-247-0364-5.
  • HOLLENSEN, S. Global marketing - a decision oriented approach. Financial Times Press, 2010. ISBN 9780273726227
Teaching methods (in Czech)
Student zpracuje seminární práci, kterou průběžně konzultuje s přednášejícím. Diskuse o seminární práci je součástí zápočtu.
Assessment methods (in Czech)
Obsah předmětu PS/KS
Přednáška 0/0
Cvičení 26/4
Samostatná příprava 54/74
Celkem 78/78

Požadavky na zakončení PS/KS (váha v %)
Písemný test 80/100
Aktivita v hodinách 20/0
Celkem 100/100
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
General note: Volitelný předmět.
Information on course enrolment limitations: Ročník / semestr 2/ 3 - 4
The course is also listed under the following terms Winter 2008, Summer 2009, Winter 2009, Summer 2010, Summer 2011, winter 2011, Summer 2012, summer 2025.
  • Enrolment Statistics (Winter 2010, recent)
  • Permalink: https://is.ucp.cz/course/ucp/winter2010/MA062