MA125 Social marketing

University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
Summer 2012
Extent and Intensity
2/0. 2 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
doc. Ing. Marie Dohnalová, CSc. (lecturer)
Guaranteed by
doc. Ing. Marie Dohnalová, CSc.
University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
Prerequisites (in Czech)
Nevyžadované.
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives
The goal of course is to give a general overview of approaches to social marketing. Knowledge: Foreign student knows the concept of social marketing. Skills: a student can identify opportunities and barriers to marketing organizations in meeting   non-profit sector. Abilities: The student is able to independently acquire additional expertise, to search for examples of socially responsible corporate behavior and promote the concept of profitable cooperation and non-profit entity.
Syllabus (in Czech)
1. Co je Cause Marketing? 2. Společenská koncepce marketingu, přístupy k sociálnímu marketingu. 3. Neziskový sektor ve světě. 4. Neziskový sektor v ČR. 5. Dva druhy trhů v neziskovém sektoru,CSR. 6. Sociální marketing a řízení v neziskovém sektoru. 7. Marketingové prostředí organizací v neziskovém sektoru. 8. Sociálně-marketingový mix. 9. PR-komunikace na trhu dárců i s veřejností. 10. Public relations agentura a Press Relations. 11. Transparentost sociálního marketingu - tisková a výroční zpráva. 12. Příklady sdíleného marketingu. 13. Příklady sdíleného marketingu. Literatura: Bačuvčík R. Marketing neziskových organizací. Zlín: VeRBuM. 2011. 2Bačuvčík, R. a kol. Tradiční a nové v marketingové komunikaci. Zlín: Zlín: VeRBuM. 2011. Holland, P. T. Management organizací občanské společnosti (s. 225-247). In: Skovajsa, M. a kol. Občanský sektor. Organizovaná občanská společnost v České republice. Praha: Portál, 2010. Kotler, P., Keller, K.: Marketing management, a.s. Praha: Grada, 2007, vybrané kapitoly Svoboda, Václav. Public relations moderně a účinně. 2. vyd. Praha: Grada. 2009. kap. 11, 12, 13 www.socialnimarketing.cz www.marketingovenoviny.cz
Teaching methods
Součástí studijních povinností je vypracování případové studie sdíleného marketingu a její powerpointová prezentace. Další součástí je vypracování tiskové zprávy. Téma sociálního marketingu a odevzdání do IS do 10.1.
Assessment methods (in Czech)
Obsah předmětu PS/KS Přednášky 26/15 Samostatná příprava 26/37 Celkem 52/52 Požadavky na zakončení PS/KS (váha %) písemný test 50/60 odevzdání tiskové zprávy 20/20 prezentování případové studie 30/20 Celkem 100/100
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms winter 2011, winter 2012, Summer 2013.
  • Enrolment Statistics (Summer 2012, recent)
  • Permalink: https://is.ucp.cz/course/ucp/summer2012/MA125