UCP:MA125 Social marketing - Course Information
MA125 Social marketing
University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.Summer 2012
- Extent and Intensity
- 2/0. 2 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- doc. Ing. Marie Dohnalová, CSc. (lecturer)
- Guaranteed by
- doc. Ing. Marie Dohnalová, CSc.
University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd. - Prerequisites (in Czech)
- Nevyžadované.
- Course Enrolment Limitations
- The course is offered to students of any study field.
- Course objectives
- The goal of course is to give a general overview of approaches to social marketing. Knowledge: Foreign student knows the concept of social marketing. Skills: a student can identify opportunities and barriers to marketing organizations in meeting non-profit sector. Abilities: The student is able to independently acquire additional expertise, to search for examples of socially responsible corporate behavior and promote the concept of profitable cooperation and non-profit entity.
- Syllabus (in Czech)
- 1. Co je Cause Marketing? 2. Společenská koncepce marketingu, přístupy k sociálnímu marketingu. 3. Neziskový sektor ve světě. 4. Neziskový sektor v ČR. 5. Dva druhy trhů v neziskovém sektoru,CSR. 6. Sociální marketing a řízení v neziskovém sektoru. 7. Marketingové prostředí organizací v neziskovém sektoru. 8. Sociálně-marketingový mix. 9. PR-komunikace na trhu dárců i s veřejností. 10. Public relations agentura a Press Relations. 11. Transparentost sociálního marketingu - tisková a výroční zpráva. 12. Příklady sdíleného marketingu. 13. Příklady sdíleného marketingu. Literatura: Bačuvčík R. Marketing neziskových organizací. Zlín: VeRBuM. 2011. 2Bačuvčík, R. a kol. Tradiční a nové v marketingové komunikaci. Zlín: Zlín: VeRBuM. 2011. Holland, P. T. Management organizací občanské společnosti (s. 225-247). In: Skovajsa, M. a kol. Občanský sektor. Organizovaná občanská společnost v České republice. Praha: Portál, 2010. Kotler, P., Keller, K.: Marketing management, a.s. Praha: Grada, 2007, vybrané kapitoly Svoboda, Václav. Public relations moderně a účinně. 2. vyd. Praha: Grada. 2009. kap. 11, 12, 13 www.socialnimarketing.cz www.marketingovenoviny.cz
- Teaching methods
- Součástí studijních povinností je vypracování případové studie sdíleného marketingu a její powerpointová prezentace. Další součástí je vypracování tiskové zprávy. Téma sociálního marketingu a odevzdání do IS do 10.1.
- Assessment methods (in Czech)
- Obsah předmětu PS/KS Přednášky 26/15 Samostatná příprava 26/37 Celkem 52/52 Požadavky na zakončení PS/KS (váha %) písemný test 50/60 odevzdání tiskové zprávy 20/20 prezentování případové studie 30/20 Celkem 100/100
- Language of instruction
- Czech
- Enrolment Statistics (Summer 2012, recent)
- Permalink: https://is.ucp.cz/course/ucp/summer2012/MA125