MK114 Metody hodnocení mediální komunikace

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
léto 2012
Rozsah
1/1. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Bc. Jan Chromý, Ph.D. (přednášející)
Garance
Ing. Bc. Jan Chromý, Ph.D.
University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
Předpoklady
Předmět metody hodnocení mediální komunikace navazuje na předměty bakalářského studia „Úvod do mediální komunikace“ a „Mediální komunikace v oboru služeb“. Znalosti těchto předmětů budou ověřeny při zkoušce předmětu MK 114 „Metody hodnocení mediální komunikace“.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Doporučený ročník/semestr 1/2
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Studenti se v tomto předmětu seznámí s metodami hodnocení mediální komunikace firmy. Seznámí se s postupy při hodnocení efektivity jednotlivých složek komunikačního mixu i při hodnocení integrované marketingové komunikace. Bude přitom brán zřetel na vnitřní i vnější formy komunikace firmy. Studenti se seznámí také se základy hodnocení masové komunikace, jejíž mediální prostředky mohou být využívány pro vnější komunikaci firmy.

Znalosti - Student předmětu získá základní přehled o metodách hodnocení vnější i vnitřní mediální komunikace firmy. Současně získá základní přehled o metodách hodnocení masových médií.
Kompetence - Po absolvování předmětu je student schopen efektivně hodnotit mediální komunikaci firmy a navrhovat účinná opatření. Bude schopen analyzovat masové médium z hlediska účinnosti jeho využití pro vnější komunikaci firmy.
Dovednosti - Získané znalosti a kompetence jsou základním předpokladem pro úspěšné uplatnění absolventa vysoké školy při výkonu manažerských funkcí na střední či vyšší úrovni managementu. Významná je zejména schopnost hodnotit probíhající mediální komunikaci firmy a analyzovat vhodnost využívání prostředků masové komunikace při vnější komunikaci firmy.
Osnova
1. Komunikační audit jako jedna ze zpětných vazeb komunikace
2. Audit vnitřní komunikace
3. Mapování účastníků, hledání struktury, mapa informačních toků
4. Analýza překážek ve vnitřní komunikaci
5. Audit vnější komunikace
6. Kontrola plánu komunikace, revize cílů a strategie
7. Kontrola způsobu stanovení a dodržování rozpočtu, hodnocení návratnosti výdajů
8. Hodnocení publicity a Public Relations
9. Hodnocení firemní identity – komponenty afektivní, kognitivní a behaviorální
10. Hodnocení masových médií – Lasswellův model komunikace
11. Hodnocení zdrojů, produktů, publika, účinků masových médií
12. Audit dodržování pravidel a zákonů
13. Prevence právních problémů, copy advice
Literatura
    povinná literatura
  • CHROMÝ, Jan. Marketing a média v hotelnictví a cestovním ruchu. 1. vyd. Praha: Verbum, 2010, 128 s. Komunikace a média 2. ISBN 978-80-904415-3-8. info
  • CHROMÝ, Jan. Komunikace a média pro využití v hotelnictví a cestovním ruchu. 1. vyd. Praha: Verbum, 2010, 128 s. Komunikace a média 1. ISBN 978-80-904415-2-1. info
    doporučená literatura
  • MIKULÁŠTÍK, M. Komunikační dovednosti v praxi. Praha: Grada publishing, 2010. ISBN 978-80-247-2339-6.
  • JIRÁK, Jan; KÖPPLOVÁ, Barbara. Média a společnost. Stručný úvod do studia médií a mediální komunikace. 2. vyd. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-287-4.
  • BURTON, Graeme; JIRÁK, Jan. Úvod do studia médií. 1. vyd. Brno: Barrister & Principal, 2001, 391 s. ISBN: 80-85947-67-6.
  • VYSEKALOVÁ, Jitka; MIKEŠ, Jiří. Image a firemní identita. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2009. ISBN 978-80-247-2790-5.
  • DE PELSMACKER, Patrick; GEUENS, Maggie; VAN DEN BERGH, Joeri. Marketingová komunikace. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0254-1.
  • KOTLER, Philip. Marketing management. 10. rozšířené vydání. Praha: Grada Publishing, 2001. ISBN 80-247-0016-6.
  • Aktualizovaný seznam elektronických zdrojů bude oznámen na první přednášce.
Výukové metody
Studenti vypracují seminární práci formou případové studie, ve které provedou hodnocení vnitřní a vnější komunikace vybrané firmy, případně školy. Seminární práce bude pokladem pro další ústní hodnocení.
Metody hodnocení
Obsah předmětu PS/KS
Přednášky 13/8
Cvičení 13/4
Samostatná příprava 78/92
Celkem 104/104

Požadavky na zakončení PS/KS (váha %)
Písemný test 40/40
Ústní zkouška 60/60
Celkem 100/100
Zvláštní podmínky a podrobnosti Min. 80% účasti na cvičení
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Poznámka k četnosti výuky: konzultace KS; soustředění celkem.
Povinný předmět.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2011, zima 2011, zima 2012, léto 2013.