CR066 Techniques of Sale and Travel Agency Operation

University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
Summer 2014
Extent and Intensity
0/2. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Mgr. Monika Klímová (lecturer)
Guaranteed by
Mgr. Monika Klímová
Katedra cestovního ruchu – University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
Prerequisites (in Czech)
SEMESTR(2) && FORMA(P) && (PROGRAM(BC) || PROGRAM(BCE)) && !OBOR(HOE)
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 48 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/48, only registered: 0/48
fields of study / plans the course is directly associated with
there are 6 fields of study the course is directly associated with, display
Course objectives (in Czech)
Vysvětlit postavení cestovní kanceláře na trhu cestovního ruchu, definovat její funkce a uvést základní organizační modely. Popsat zásady a postupy tvorby produktu a způsoby jeho distribuce. Ukázat legislativní požadavky na provozování cestovní kancelářea cestovní agentury. Pohopení interkulturních rozdílů a jejich role v tvorbě produktu, DMO, poskytování služeb v cestovním ruchu. Důraz je kladen na praktické příklady a případové studie při tvorbě a prodeji produktu (zájezdu).
Syllabus (in Czech)
  • Anotace předmětu: - Vznik a vývoj cestovních kanceláří - Klasifikace cestovních kanceláří a agentur - Organizace a řízení cestovní kanceláře a agentury - Tvorba produktu - Role DMO při tvorbě produktu - Segmentace klientů ve vztahu k interkulturním specifikům. Viv interkulturních specifik na poskytování služeb cestovního ruchu - Cenotvorba - Nabídka produktu - Prodej produktu - Podpora prodeje produktu
Literature
    required literature
  • KLÍMOVÁ, Monika. Techniky prodeje a provozu cestovní kanceláře. : VŠH, 2011. ISBN 978-80-87411-41-4
    recommended literature
  • Sysel, Jiří. Cestovní kancelář, cestovní agentura a informační středisko v cestovním ruchu. 2. rozšířené. Praha : Vysoká škola hotelová v Praze, 2010. 50 s. ISBN 978-80-87411-07-0.
Teaching methods (in Czech)
Semináře,diskuse, skupinová práce
Assessment methods (in Czech)
seminární práce a její obhajobě na jedno z uvedených témat: 1.ZALOŽENÍ CESTOVNÍ KANCELÁŘE 2.ZALOŽENÍ CESTOVNÍ AGENTURY 3.ANALÝZA JIŽ EXISTUJÍCÍ CESTOVNÍ KANCELÁŘE ČI AGENTURY
Language of instruction
Czech
Further Comments
The course can also be completed outside the examination period.
The course is also listed under the following terms Winter 2008, Summer 2009, Winter 2009, Summer 2010, Winter 2010, Summer 2011, winter 2011, Summer 2012, winter 2012, winter 2013, winter 2014, winter 2015, winter 2016, winter 2017, winter 2018, winter 2019, winter 2020, winter 2021.
  • Enrolment Statistics (Summer 2014, recent)
  • Permalink: https://is.ucp.cz/course/ucp/summer2014/CR066