UCP:CR167 Management of Services - Course Information
CR167 Management of Services
University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.summer 2016
- Extent and Intensity
- 0/2. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Mgr. Monika Klímová (lecturer)
Ing. Pavel Attl, Ph.D. (alternate examiner) - Guaranteed by
- Mgr. Monika Klímová
Katedra cestovního ruchu – University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd. - Prerequisites (in Czech)
- Předpokladem je úspěšné zvládnutí předmětu Management služeb a dalších předmětů ve vztahu k managementu a cestovnímu ruchu na bakalářském stupni studia
- Course Enrolment Limitations
- The course is offered to students of any study field.
The capacity limit for the course is 30 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/30, only registered: 0/30 - Course objectives (in Czech)
- Student zná definici, vlastnosti a specifika služeb především v oblasti cestovního ruchu; rozumí obsahu základních managerských dovedností v aplikaci na služby; vyzná se v úspěšných nástrojích moderního řízení služeb; je schopen analyzovat vzniklé situace v řídících fázích a navrhovat jejich řešení; student dovede jednotlivé obecné prvky marketingového mixu transformovat do oblasti služeb a to především služeb cestovního ruchu; zná hlavní trendy ve službách a metodách jejich řízení; je si vědom významu globalizace služeb, vyzná se v interkulturních odlišnostech, umí je využít v praxi
- Syllabus (in Czech)
- Definice služeb a jejich vlastnosti
- Význam služeb a jejich klasifikace
- Služby v cestovním ruchu, jejich význam a typologie
- Lidé ve službách především v aplikaci na cestovní ruch
- Procesy ve službách
- Produkt služeb v oblasti cestovního ruchu
- Cena a distribuce služeb
- Nástroje komunikačního mixu
- Interkulturní specifika a jejich uplatnění v managementu služeb
- Kontrolní mechanismy ve službách
- Aktuální trendy v oblasti služeb a managerských nástrojů
- Globalizace služeb Prezentace a obhajoba seminárních prací
- Literature
- required literature
- ORIEŠKA, Ján. Služby v cestovním ruchu, Idea servis 2010, ISBN 978-80-85970-68-5. 2010. info
- recommended literature
- ŠUTEROVÁ, Viola. Služby a cestovní ruch, Sprint Bratislava 2001, ISBN 80-88848-78-4. 2001. info
- ŘEZÁČ, Jaromír. Moderní management. Computer Press, a. s. Brno, 2009. ISBN 978-80-251-1959-4. info
- JAY, Ros and Richard TEMPLAR. Velká kniha managerských dovedností. Grada Publishing, a. s. Praha, 2006, 520 pp. ISBN 978-80-247-1279-6. info
- NOSEK, Jakub. Manažerské katastrofy. Computer Press. Brno, 2011. ISBN 978-80-251-2691-2. info
- Teaching methods (in Czech)
- Teoretická příprava formou prezentace vyučujícího; Modelové situace z praxe; Prezentace studentů vlastních případových studií na vybraná témata; Skupinové případové studie řešení managerských situací v oblasti služeb a etických problémů ovlivňujících poskytování služeb v cestovním ruchu
- Assessment methods (in Czech)
- Hodnocení předmětu se skládá ze 3 částí: a)Závěrečný písemný test obsahující 10 otázek. Každá z nich je hodnocena 3 body, k úspěšnému zvládnutí A - E je potřeba dosáhnout minimálně 21 bodů. b) Prezentace v Power Pointu na vybrané téma vycházející z osnovy předmětu. Hodnocení A - F vychází z obsahové kvality prezentace a komunikačních dovedností studenta při prezentaci. c) Seminární práce o rozsahu 10 stran vycházející z prezentovaného tématu. Hodnocení A - F vychází z obsahové, stylistické a formální kvality práce. Celkové hodnocení studenta je pak souhrnem hodnocení a) - c), kdy žádné z nich nesmí být hodnoceno F/FX
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
Information on the per-term frequency of the course: VP.
Note related to how often the course is taught: VP.
- Enrolment Statistics (summer 2016, recent)
- Permalink: https://is.ucp.cz/course/ucp/summer2016/CR167