JA120 English language II

University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
summer 2016
Extent and Intensity
0/2. 2 credit(s). Recommended Type of Completion: z (credit). Other types of completion: zk (examination).
Teacher(s)
Mgr. Lucie Bartošová (lecturer)
Ing. Jan Bořkovec (lecturer)
Mgr. Dana Kolářová, Ph.D. (lecturer)
Mgr. Eva Mičková (lecturer)
Marco McKee, BA (Hons) (seminar tutor)
Guaranteed by
Mgr. Dana Kolářová, Ph.D.
Katedra jazyků – University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
Prerequisites
JA120 is the follow-up course to JA110 English language, therefore a prerequisite for the study is the successful completion of the course JA110 English at the given language level. The language level studied is recorded in the student's grade book.
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Předmět navazuje na úvodní kurz anglického jazyka zaměřeného na rozšíření znalostí obecného a profesního jazyka a jeho cílem je dále prohlubovat jazykové dovednosti na úrovni A2-C1 Společného evropského referenčního rámce zejména v oblasti managementu, marketingu, nových trendů v cestovním ruchu a dopravy. Seznamuje studenty s jazykovými prostředky v rámci uvedených témat a v návaznosti na JA 110 Anglický jazyk rozšiřuje přípravu studentů pro přijetí na pracovní praxi a do zaměstnání zejména o písemný projev (pracovní inzeráty, motivační dopis, strukturovaný životopis). Dále rozšiřuje schopnost vést obchodní korespondenci.

Znalosti: Student předmětu JA 12O Anglický jazyk si prohloubí a rozšíří své jazykové znalosti a seznámí se s odbornou terminologií v oblasti trhu práce, problematiky lidských zdrojů, nových trendů v cestovním ruchu, marketingu a v dopravě zaměřenou zejména na potřeby manažerů. Osvojí si specifické prostředky ústní i písemné komunikace ve studovaném oboru.

Kompetence: Student bude absolvováním předmětu JA 120 schopen komunikovat v oboru, vhodným způsobem řešit situace na pracovišti v rovině ústní i písemné.

Dovednosti: Absolvováním předmětu JA 120 si student zdokonalí a rozšíří dovednosti podnikové komunikace v rovině ústní i písemné. Dokáže prezentovat své znalosti, číst základní odbornou literaturu v anglickém jazyce, informovat a diskutovat o pracovních podmínkách a profesním vývoji, vést lidi, řešit konflikty na pracovišti. Zvládne písemné dokumenty potřebné pro úspěšný vstup na trh práce. Spolu s dovednostmi získanými v předchozím kurzu student získá předpoklady pro práci v cizojazyčném prostředí.
Syllabus
  • 1. Event management - marketing evets, tourist motivations
  • 2. Team work, explaining and clarifying information, solving problems quickly
  • 3. Gaining work experience in a company - management internships (line managers), job advertisements, cover letters, CVs
  • 4. Transporation - systems in the Czech Republic and around the world
  • 5. Communication skills - describing and explaining timetables, customer satisfaction, social marketing
  • 6. Sustainable development in tourism - ecotourism, agrotourism, green tourism - concepts and definitions
  • 7. Accommodation facilities - ecological responsibility (green hotels)
  • 8. Managment skills - authority, leading subordinates, solving workplace conflicts
  • 9. Social tourism - support for the system in Europe and the Czech Republic
  • 10. Preparing seminars, making recommendations
  • 11. Marketing and promotion - SWOT analysis, marketing vocabulary
  • 12. Promotional techniques and sales support tourism
  • 13. Revision and feedback
Literature
    required literature
  • STRUTT, Peter. English for International Tourism, Upper-intermediate. Essex: Pearson, 2013. ISBN 978-1-4479-2391-6. info
  • STRUTT, Peter. English for International Tourism, Intermediate. New edition. Essex: Pearson, 2013. ISBN 978-1-4479-0352-9. info
  • DUBICKA, I and M O KEEFE. English for International Tourism, Pre-intermediate. New edition. Essex: Pearson, 2013. ISBN 978-1-4479-2387-9. info
    recommended literature
  • YULE, G. Oxford Practice Grammar – Advanced. Oxford: OUP,, 2006. info
  • MURPHY, R. English Grammar in Use. Cambridge: CUP, 2004. info
  • LANSKÁ, Dagmar and Markéta MATOUŠKOVÁ. Úvod do studia odborné anglické terminologie hotelnictví – gastronomie. 1. část. Praha: VŠH,, 2007. ISBN 978-80-86578-66-8. info
Assessment methods
Written test (min. 70%);
Active participation in class
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on completion of the course: Student kombinované formy bude samostatně plnit zadané úkoly (gramatická i komunikativní cvičení, četba textů, vyhledávání informací, příprava ústních prezentací atd.) a zpracuje písemné dokumenty podle zadání (dopis, e-mail, zpráva, program schůzky/jedn
The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught annually.
The course is taught: every week.
Note related to how often the course is taught: KS: 2|2|2, celkem 6.
Information on course enrolment limitations: doporučený ročník 4/1
The course is also listed under the following terms summer 2015, summer 2017, summer 2018, summer 2019, summer 2020, summer 2021, summer 2022, summer 2023.
  • Enrolment Statistics (summer 2016, recent)
  • Permalink: https://is.ucp.cz/course/ucp/summer2016/JA120