UCP:JA120 English language - Course Information
JA120 English language II
University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.summer 2016
- Extent and Intensity
- 0/2. 2 credit(s). Recommended Type of Completion: z (credit). Other types of completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- Mgr. Lucie Bartošová (lecturer)
Ing. Jan Bořkovec (lecturer)
Mgr. Dana Kolářová, Ph.D. (lecturer)
Mgr. Eva Mičková (lecturer)
Marco McKee, BA (Hons) (seminar tutor) - Guaranteed by
- Mgr. Dana Kolářová, Ph.D.
Katedra jazyků – University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd. - Prerequisites
- JA120 is the follow-up course to JA110 English language, therefore a prerequisite for the study is the successful completion of the course JA110 English at the given language level. The language level studied is recorded in the student's grade book.
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- there are 6 fields of study the course is directly associated with, display
- Course objectives (in Czech)
- Předmět navazuje na úvodní kurz anglického jazyka zaměřeného na rozšíření znalostí obecného a profesního jazyka a jeho cílem je dále prohlubovat jazykové dovednosti na úrovni A2-C1 Společného evropského referenčního rámce zejména v oblasti managementu, marketingu, nových trendů v cestovním ruchu a dopravy. Seznamuje studenty s jazykovými prostředky v rámci uvedených témat a v návaznosti na JA 110 Anglický jazyk rozšiřuje přípravu studentů pro přijetí na pracovní praxi a do zaměstnání zejména o písemný projev (pracovní inzeráty, motivační dopis, strukturovaný životopis). Dále rozšiřuje schopnost vést obchodní korespondenci.
Znalosti: Student předmětu JA 12O Anglický jazyk si prohloubí a rozšíří své jazykové znalosti a seznámí se s odbornou terminologií v oblasti trhu práce, problematiky lidských zdrojů, nových trendů v cestovním ruchu, marketingu a v dopravě zaměřenou zejména na potřeby manažerů. Osvojí si specifické prostředky ústní i písemné komunikace ve studovaném oboru.
Kompetence: Student bude absolvováním předmětu JA 120 schopen komunikovat v oboru, vhodným způsobem řešit situace na pracovišti v rovině ústní i písemné.
Dovednosti: Absolvováním předmětu JA 120 si student zdokonalí a rozšíří dovednosti podnikové komunikace v rovině ústní i písemné. Dokáže prezentovat své znalosti, číst základní odbornou literaturu v anglickém jazyce, informovat a diskutovat o pracovních podmínkách a profesním vývoji, vést lidi, řešit konflikty na pracovišti. Zvládne písemné dokumenty potřebné pro úspěšný vstup na trh práce. Spolu s dovednostmi získanými v předchozím kurzu student získá předpoklady pro práci v cizojazyčném prostředí. - Syllabus
- 1. Event management - marketing evets, tourist motivations
- 2. Team work, explaining and clarifying information, solving problems quickly
- 3. Gaining work experience in a company - management internships (line managers), job advertisements, cover letters, CVs
- 4. Transporation - systems in the Czech Republic and around the world
- 5. Communication skills - describing and explaining timetables, customer satisfaction, social marketing
- 6. Sustainable development in tourism - ecotourism, agrotourism, green tourism - concepts and definitions
- 7. Accommodation facilities - ecological responsibility (green hotels)
- 8. Managment skills - authority, leading subordinates, solving workplace conflicts
- 9. Social tourism - support for the system in Europe and the Czech Republic
- 10. Preparing seminars, making recommendations
- 11. Marketing and promotion - SWOT analysis, marketing vocabulary
- 12. Promotional techniques and sales support tourism
- 13. Revision and feedback
- Literature
- required literature
- STRUTT, Peter. English for International Tourism, Upper-intermediate. Essex: Pearson, 2013. ISBN 978-1-4479-2391-6. info
- STRUTT, Peter. English for International Tourism, Intermediate. New edition. Essex: Pearson, 2013. ISBN 978-1-4479-0352-9. info
- DUBICKA, I and M O KEEFE. English for International Tourism, Pre-intermediate. New edition. Essex: Pearson, 2013. ISBN 978-1-4479-2387-9. info
- recommended literature
- YULE, G. Oxford Practice Grammar – Advanced. Oxford: OUP,, 2006. info
- MURPHY, R. English Grammar in Use. Cambridge: CUP, 2004. info
- LANSKÁ, Dagmar and Markéta MATOUŠKOVÁ. Úvod do studia odborné anglické terminologie hotelnictví – gastronomie. 1. část. Praha: VŠH,, 2007. ISBN 978-80-86578-66-8. info
- Assessment methods
- Written test (min. 70%);
Active participation in class - Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Information on completion of the course: Student kombinované formy bude samostatně plnit zadané úkoly (gramatická i komunikativní cvičení, četba textů, vyhledávání informací, příprava ústních prezentací atd.) a zpracuje písemné dokumenty podle zadání (dopis, e-mail, zpráva, program schůzky/jedn
The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught annually.
The course is taught: every week.
Note related to how often the course is taught: KS: 2|2|2, celkem 6.
Information on course enrolment limitations: doporučený ročník 4/1
- Enrolment Statistics (summer 2016, recent)
- Permalink: https://is.ucp.cz/course/ucp/summer2016/JA120