UCP:JF042 Francouzský jazyk - Informace o předmětu
JF042 Francouzský jazyk IV.
University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.léto 2016
- Rozsah
- 0/2. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- PhDr. Romana Kratochvílová, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- PhDr. Romana Kratochvílová, Ph.D.
Katedra jazyků – University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o. - Předpoklady
- JF030
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Hotelnictví (program UCP, BC) (2)
- Management destinace cestovního ruchu (program UCP, BC) (2)
- Management volného času (program UCP, BC)
- Marketingové komunikace ve službách (program UCP, BCE) (2)
- Cíle předmětu
- Předmět JF 042 Francouzský jazyk uzavírá čtyřsemestrální kurz francouzského jazyka zaměřeného na základy profesní komunikace na úrovni A1 Společného evropského referenčního rámce. Studenti si osvojí a rozšíří základní struktury potřebné pro jednoduchou ústní i písemné komunikaci v rámci podniku a při řešení běžných pracovních situací.
Znalosti: Student získá v předmětu JF 042 Francouzský jazyk základní jazykové prostředky pro komunikaci s pracovními partnery a zákazníky v obchodním podniku a v podniku cestovního ruchu a gastronomie. Osvojí si základní odbornou terminologií v oblasti administrativní činnosti, informatiky, organizace schůze a obchodního jednání, podnikání, plánování a profesního vývoje. Rozšíří své znalosti o zásadách formální komunikace v rovině ústní i písemné. Seznámí se s rozsahem užívání francouzského jazyka ve světě.
Kompetence: Student bude absolvováním předmětu JF 042 schopen komunikovat jednoduchým způsobem s obchodními partnery a zákazníky v běžných pracovních situacích. Dokáže v jednoduché formě sestavit základní písemné dokumenty týkající se interní podnikové komunikace. Bude umět vhodně používat prostředky formální i neformální komunikace.
Dovednosti: Absolvováním předmětu JF 042 si student zdokonalí a rozšíří dovednosti podnikové komunikace v rovině ústní i písemné. Porozumí základním informacím o podniku a jeho organizaci. Dokáže popsat a hodnotit práci v cestovním ruchu a gastronomii, základní pracovní činnosti a profesní vývoj. Dokáže v jednoduché formě sestavit program schůze, pracovní pokyny a interní informace a formální i neformální email či dopis. Spolu s dovednostmi získanými v předchozích třech kurzech získá student předpoklady pro základní odbornou komunikaci při cestách do zahraničí a při jednání se zahraničními obchodními partnery. - Osnova
- 1. Práce v cestovním ruchu a v gastronomii
- 2. Komunikace se zákazníky, řešení konfliktů
- 3. Organizace práce a pracovní vztahy
- 4. Příprava schůze a její program
- 5. Administrativní činnosti, vyjádření nutnosti
- 6. Informatika, práce s počítačem a s internetem
- 7. Elektronická komunikace
- 8. Rozdílné jazykové prostředky formální a neformální komunikace
- 9. Vývoj podniku a profesní kariéra
- 10. Plány do budoucna
- 11. Práce v zahraničí, frankofonní země
- 12. Shrnutí jazykových prostředků pro vyjádření minulosti a budoucnosti
- 13. Shrnutí různých forem podnikové komunikace
- Literatura
- povinná literatura
- PENFORNIS, Jean-Luc. Français.com: Méthode de français professionnel et des affaires. Débutant. 2e Éd. Paris: CLE international, 2011. ISBN 978-2-09-038035-4. info
- doporučená literatura
- KRATOCHVÍLOVÁ, Romana. Francouzština v hotelnictví a cestovním ruchu. Praha: Vysoká škola hotelová v Praze 8, 2011, 163 s. ISBN 978-80-87411-16-2. info
- CORBEAU, Sophie. Hôtellerie-restauration.com. Paris: Clé international, 2006. ISBN 978-2-09-033178-3. info
- CORBEAU, Sophie a Chantal DUBOIS. Tourisme.com. Paris: CLE international, 2004. ISBN 2-09-033174-7. info
- Výukové metody
- Forma výuky je založená na aktivní účasti studentů při řešení vybraných komunikativních situací v rovině ústní a písemné. Praktický nácvik probíhá formou simulací reálných situací a imitace jednoduchých struktur. Studenti tak získávají návyk používat vhodné komunikativní prostředky s ohledem na konkrétní situaci.
Student kombinované formy samostatně plní zadané úkoly (gramatická i komunikativní cvičení, četba textů, vyhledávání informací, příprava ústních prezentací atd.) a zpracovává písemné dokumenty podle zadání (zpráva, e-mail, vyplnění formuláře), které se vážou na základní okruhy předmětu. Jejich kontrola a doplňující procvičování se uskutečňuje během konzultací. Kontrola zvládnutí zadaných forem komunikace bude předmětem závěrečného testu, jehož úspěšné absolvování je podmínkou možnosti absolvovat zkoušku. - Metody hodnocení
- Obsah předmětu: Prezenční studium/Kombinované studium (hodin)
Cvičení - 26/9
Samostatná příprava - 52/69
Celkem - 78/78
Požadavky na zakončení: Prezenční studium/Kombinované studium (váha v %)
Písemný test - 100/100
Celkem - 100/100
Zvláštní podmínky a podrobnosti - min.80% účasti na cvičení (prez.) - Informace učitele
- Studijní opora pro studenty kombinovaného studia - viz Studijní materiály JF042/Učební materiály.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Poznámka k četnosti výuky: KS: 3|3|3, celkem 9.
- Statistika zápisu (léto 2016, nejnovější)
- Permalink: https://is.ucp.cz/predmet/ucp/leto2016/JF042