JF042 Francouzský jazyk IV.

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
léto 2014
Rozsah
0/2. 3 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
PhDr. Romana Kratochvílová, Ph.D. (přednášející)
Garance
PhDr. Romana Kratochvílová, Ph.D.
Katedra jazyků – University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
Předpoklady
JF030
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
předmět má 7 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Předmět JF 042 Francouzský jazyk uzavírá čtyřsemestrální kurz francouzského jazyka zaměřeného na základy profesní komunikace na úrovni A1 Společného evropského referenčního rámce. Studenti si osvojí a rozšíří základní struktury potřebné pro jednoduchou ústní i písemné komunikaci v rámci podniku a při řešení běžných pracovních situací.
Znalosti: Student získá v předmětu JF 042 Francouzský jazyk základní jazykové prostředky pro komunikaci s pracovními partnery a zákazníky v obchodním podniku a v podniku cestovního ruchu a gastronomie. Osvojí si základní odbornou terminologií v oblasti administrativní činnosti, informatiky, organizace schůze a obchodního jednání, podnikání, plánování a profesního vývoje. Rozšíří své znalosti o zásadách formální komunikace v rovině ústní i písemné. Seznámí se s rozsahem užívání francouzského jazyka ve světě.
Kompetence: Student bude absolvováním předmětu JF 042 schopen komunikovat jednoduchým způsobem s obchodními partnery a zákazníky v běžných pracovních situacích. Dokáže v jednoduché formě sestavit základní písemné dokumenty týkající se interní podnikové komunikace. Bude umět vhodně používat prostředky formální i neformální komunikace.
Dovednosti: Absolvováním předmětu JF 042 si student zdokonalí a rozšíří dovednosti podnikové komunikace v rovině ústní i písemné. Porozumí základním informacím o podniku a jeho organizaci. Dokáže popsat a hodnotit práci v cestovním ruchu a gastronomii, základní pracovní činnosti a profesní vývoj. Dokáže v jednoduché formě sestavit program schůze, pracovní pokyny a interní informace a formální i neformální email či dopis. Spolu s dovednostmi získanými v předchozích třech kurzech získá student předpoklady pro základní odbornou komunikaci při cestách do zahraničí a při jednání se zahraničními obchodními partnery.
Osnova
  • 1. Práce v cestovním ruchu a v gastronomii
  • 2. Komunikace se zákazníky, řešení konfliktů
  • 3. Organizace práce a pracovní vztahy
  • 4. Příprava schůze a její program
  • 5. Administrativní činnosti, vyjádření nutnosti
  • 6. Informatika, práce s počítačem a s internetem
  • 7. Elektronická komunikace
  • 8. Rozdílné jazykové prostředky formální a neformální komunikace
  • 9. Vývoj podniku a profesní kariéra
  • 10. Plány do budoucna
  • 11. Práce v zahraničí, frankofonní země
  • 12. Shrnutí jazykových prostředků pro vyjádření minulosti a budoucnosti
  • 13. Shrnutí různých forem podnikové komunikace
Literatura
    povinná literatura
  • PENFORNIS, Jean-Luc. Français.com: Méthode de français professionnel et des affaires. Débutant. 2e Éd. Paris: CLE international, 2011. ISBN 978-2-09-038035-4. info
    doporučená literatura
  • KRATOCHVÍLOVÁ, Romana. Francouzština v hotelnictví a cestovním ruchu. Praha: Vysoká škola hotelová v Praze 8, 2011, 163 s. ISBN 978-80-87411-16-2. info
  • CORBEAU, Sophie. Hôtellerie-restauration.com. Paris: Clé international, 2006. ISBN 978-2-09-033178-3. info
  • CORBEAU, Sophie a Chantal DUBOIS. Tourisme.com. Paris: CLE international, 2004. ISBN 2-09-033174-7. info
Výukové metody
Forma výuky je založená na aktivní účasti studentů při řešení vybraných komunikativních situací v rovině ústní a písemné. Praktický nácvik probíhá formou simulací reálných situací a imitace jednoduchých struktur. Studenti tak získávají návyk používat vhodné komunikativní prostředky s ohledem na konkrétní situaci.
Student kombinované formy samostatně plní zadané úkoly (gramatická i komunikativní cvičení, četba textů, vyhledávání informací, příprava ústních prezentací atd.) a zpracovává písemné dokumenty podle zadání (zpráva, e-mail, vyplnění formuláře), které se vážou na základní okruhy předmětu. Jejich kontrola a doplňující procvičování se uskutečňuje během konzultací. Kontrola zvládnutí zadaných forem komunikace bude předmětem závěrečného testu, jehož úspěšné absolvování je podmínkou možnosti absolvovat zkoušku.
Metody hodnocení
Obsah předmětu: Prezenční studium/Kombinované studium (hodin)
Cvičení - 26/9
Samostatná příprava - 52/69
Celkem - 78/78

Požadavky na zakončení: Prezenční studium/Kombinované studium (váha v %)
Písemný test - 100/100
Celkem - 100/100
Zvláštní podmínky a podrobnosti - min.80% účasti na cvičení (prez.)
Informace učitele
Studijní opora pro studenty kombinovaného studia - viz Studijní materiály JF042/Učební materiály.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Poznámka k četnosti výuky: KS: 3|3|3, celkem 9.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2011, zima 2011, léto 2012, léto 2013, léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2021, léto 2022, léto 2023, léto 2024.