MTEA Mediální technologie

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
léto 2018
Rozsah
0/1. 4 kr. Ukončení: kz.
Vyučující
Mgr. et Mgr. Jiří Kohoutek, PhD. (přednášející)
Mgr. Blanka Králová (přednášející)
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Informace učitele
Název studijního předmětu Mediální technologie
Typ předmětu povinný doporučený ročník / semestr 2./4.
Rozsah studijního předmětu 13 hod. za týden 1 kreditů 4
Jiný způsob vyjádření rozsahu jeden semestr
Způsob zakončení klasifikovaný zápočet Forma výuky seminář
a cvičení
Další požadavky na studenta

Vyučující MgA. I. Vágner

Stručná anotace předmětu
Anotace:
V současnosti kvůli úsporám a maximálnímu pokrytí zavádí většina firem kombinovaný systém firemní komunikace. Vedle tradičních systémů (firemní časopisy, oběžníky, nástěnky a porady) využívají nová média: webové stránky, databázový mailing, elektronické zpravodaje, RSS-news, porady přes Skype, zakládají skupiny na sociálních sítích, využívají blogování a další metody. Zpravidla však bez promyšlenější strategie a tak často proti smyslu původních představ – posílit komunikační tok, získat nové příznivce a ušetřit na drahých tradičních médiích.
Cílem předmětu je porozumět smyslu těchto nových komunikačních technologií, jejich možnostem, příležitostem, které vytvářejí, a omezením. Naučit se je používat, implantovat do stávajících systémů (na základě předchozího komunikačního auditu firmy či instituce) a vytvořit si efektivní návyky, jak absorbovat nové nástroje, které teprve přijdou.
Mezi novými dovednostmi, které předmět přináší, je provedení komunikačního auditu (případně jeho zadání externí firmě) a efektivní rozvržení tradičních a inovativních kanálů na jeho základě. Vedle tvorby koncepce se naučí plánovat informační tok a získají podrobné znalosti o výhodách a nevýhodách hlavních kanálů jako je např. firemní web, firemní časopis, mailing, PR ringy, sociální sítě typu Facebook, Twitter či YouTube. Bude schopen naplánovat strukturu a organizaci malé redakce vč. práce tiskového mluvčího.
Studenti budou během něj pracovat na vlastních nebo přidělených médiích. Součástí školení je také setkání s profesionály z médií a PR útvarů velkých organizací.
Kombinované studium bude mít obsah obdobný, jen těžiště předmětu bude přeneseno do praktické činnosti nad konkrétními kanály.

Tématické celky:
1) Význam firemní komunikace. Typy nástrojů, jejich využití v marketingu a při řízení pověsti. Výhody a nevýhody outsource a inhouse řešení.
2) Komunikační audit (kde jsme). Potřeby a cíle. Zavedené nástroje a jejich efektivita, SWOT analýza a feedback. Samostatná práce.
3) Plánování firemní komunikace (čeho chceme dosáhnout). Cíle a strategie. Jaké nástroje máme k dispozici a jakých by bylo zapotřebí. Jejich struktura, technická omezení a strategie nasazení. Společná diskuse.
4) Nástroje firemní komunikace (jak toho můžeme dosáhnout). Tradiční (TZ, TK, PR články, tištěný firemní časopis a reklamní kampaně) a inovativní nástroje (weby a microsites, e-zin, mailing, AV média a sociální sítě - komunitní centra, blogy, konference a diskusní fóra). Jejich možnosti a omezení. Jejich nasazení z hlediska komunikační a propagační strategie.
5) Aplikace nejdůležitějších nástrojů do praxe. Využití šesti současných hlavních komunikačních kanálů (samostatná práce a diskuse nad ní).
6) Hodnocení efektivity (čeho jsme dosáhli?). Použití získaných znalostí pro konkrétní potřeby. Metody hodnocení a reinženýrství. Samostatná práce a diskuse nad ní.
7) Jak na řízení redakce (z praxe I): Redakční praxe, harmonogramy, porady a struktura médií.
8) Jak na Media Relations (z praxe II): Česká mediální scéna, metody práce s novináři. Hlavní nástroje: tisková zpráva, tisková konference, akce pro novináře,
9) Návrh restrukturalizace a optimalizace firemních médií.
10) Samostatná práce a závěrečné prezentace s diskusí.
Ukončení: Návrh optimalizace vybraného firemního média. Forma: Veřejná prezentace s diskusí.
Informace ke kombinované nebo distanční formě
Rozsah konzultací (soustředění) 3x2 hod./sem.
Rozsah a obsahové zaměření individuálních prací studentů a způsob kontroly
Kombinované studium bude mít obsah obdobný, jen těžiště předmětu bude přeneseno do praktické činnosti nad konkrétními kanály a jejich aplikace do prostředí, které znají ze své zkušenostní praxe.
Studijní literatura a studijní pomůcky
Povinná
? Iveta Horáková, Dita Stejskalová, Hana Škapová: Strategie firemní komunikace, Management Press, Praha 2008
? Oldřich Čepelka a kol: Práce s veřejností v nepodnikatelském sektoru, Nadace Omega, Liberec 1997
Doporučená
? Šálek Marek, Feřtek Tomáš: Novináři nejsou zlí: mediální rukověť pro neziskové organizace, Praha, Nadace Via, 2001
? Pospíšil Pavel: Efektivní public relations a media relations, Praha, Computer Press, 2002
? Schultz Don E.: Moderní reklama: umění zaujmout, Praha, Grada, 1995
? Zyman Sergio: Konec marketingu, jak jsme ho znali, Management Press, první 2005

Předmět je zařazen také v obdobích léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2019, léto 2020, léto 2021.