UCP:EK064 Financial Management - Course Information
EK064 Financial Management
University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.summer 2021
- Extent and Intensity
- 0/2/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- doc. Ing. Josef Vlček, CSc. (seminar tutor)
- Course Enrolment Limitations
- The course is offered to students of any study field.
The capacity limit for the course is 28 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/28, only registered: 0/28 - Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je rozšíření, prohlubování a doplnění znalostí a dovedností z oblasti podnikání ve sféře služeb. Koncept učení je postaven na průniku teoretických poznatků o podnikání, řízení podnikových aktivit a případových studií, které ilustrují spojení teorie a praxe.
- Learning outcomes (in Czech)
- ZNALOSTI: Předmět je zaměřen na ekonomickou situaci podniků v oblasti služeb. Výuka je založena na interdisciplinárním přístupu, s akcentem na marketingové strategie a taktiky. Studenti si upevní znalosti o hospodaření podniku v oblasti služeb, dokáží identifikovat a prognózovat ekonomický vývoj podnikatelského subjektu, jak v rámci samotného podniku, tak v jeho okolí. Efektem komplexního přístupu k podnikání jsou poznatky a postupy využitelné při rozhodování ve firmě. Kurz vede posluchače k porozumění mise a vize podniku, k zhodnocení jeho pozice na trhu služeb a k vypracování podnikatelského plánu. DOVEDNOSTI: Student se orientuje v rozboru ekonomické situace podniku, je schopen vytvořit byznys plán a realizovat jeho průběh v praxi. Předmět přináší a prohlubuje poznatky studentů z ekonomických disciplín a zdokonaluje jejich praktické dovednosti pro analýzu využití podnikových zdrojů.
- Syllabus (in Czech)
- 1. Podnik v systému tržní ekonomiky. 2. Cíle podniku a jeho činnosti, okolí podniku. 3. Typologie podniků a jejich právní formy. Životní cyklus podniku. 4. Podnikové výrobní faktory a jejich organizace. Řízení lidských zdrojů. 5. Zásobování, výroba, odbyt. 6. Plánování aktivit (byznys plán) a marketingová strategie podniku. 7. Strategický a taktický marketing. Relační marketing. 8. Principy hospodaření podniku. 9. Případové studie – analýzy. 10. Případové studie – analýzy. 11. Případové studie – projekty řízení. 12. Případové studie – projekty řízení.
- Literature
- required literature
- • PETŘÍČEK. M. et al. (2019) Hospodaření podniku v sektoru služeb. 1. vydání. Praha: ExtraSYSTEM. Ediční řada Ekonomie a marketing. ISBN 978-80-87570-42-5. [dostupné: www.extrasystem.com/9788087570425.pdf]
- • VLČEK, J. (2004) Ekonomika podniku. Praha: MJF. ISBN 80-86284-45-X
- recommended literature
- CHARVÁT, J. Firemní strategie pro praxi. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-1389-6
- • KOTLER, P., KELLER, K. L., JUPPA, T., & Machek, M. (2013). Marketing management. Praha: Grada. ISBN: 978-80-247-4150-5
- Teaching methods (in Czech)
- Aplikace teoretických poznatků v rámci praktických případových studií.
- Assessment methods (in Czech)
- Aktivní práce na cvičeních, podložená minimálně 70% účastí. Zápočet.
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
Information on the per-term frequency of the course: VP.
Note related to how often the course is taught: VP.
- Enrolment Statistics (summer 2021, recent)
- Permalink: https://is.ucp.cz/course/ucp/summer2021/EK064