UCP:MA113 Marketing management of munici - Course Information
MA113 Marketing management of municipalities and regions
University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.summer 2021
- Extent and Intensity
- 2/2/0. 6 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- doc. Ing. Dagmar Jakubíková, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- doc. Ing. Dagmar Jakubíková, Ph.D.
Katedra marketingu – University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd. - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Destination Management in the Tourism Industry (Study in Czech) (programme UCP, MGR) (2)
- Course objectives (in Czech)
- Předmět seznamuje studenty s teoretickými poznatky možností
implementace marketingu do řízení obcí a regionů. Klade důraz
na pochopení nutnosti změny přístupu v řízení obcí a regionů
směrem k tržní orientaci.
Na konci výuky předmětu bude student schopen:
identifikovat různé trhy; analyzovat jejich potřeby, přání,
poptávku; vysvětlit podstatu koncepce řízení obcí a regionů;
vypracovat situační analýzu; navrhnout ke stanoveným cílům
marketingové strategie. - Syllabus (in Czech)
- Proměny míst, obcí a měst; vymezení pojmů obec, město, region,
destinace cestovního ruchu, rezort aj.
Management obcí a regionů, orgány státní správy a samosprávy
– jejich úloha
Příčiny vzniku a rámcové podmínky teritoriálního marketingu
– interní a externí příčiny
Teritoriální marketing- definice, struktura, součásti
; charakteristika a cíle teritoriálního marketingu
Cílové skupiny marketingu míst, měst a obcí
Iniciátoři, aktéři a financování teritoriálního (městského)
marketingu
Strategické marketingové řízení; proces městského marketingu
Strategické marketingové plánování – strategické
rozvojové dokumenty obcí a regionů
Marketingová situační analýza
Marketingové cíle a marketingové strategie
Marketingový mix
Realizační fáze (fáze implementace; evaluační (kontrolní) fáze
- Proměny míst, obcí a měst; vymezení pojmů obec, město, region,
- Teaching methods (in Czech)
- Přednášky; teoretická příprava; praktická cvičení; skupinové diskuse;
průzkum v terénu; prezentace
Obsah předmětu PS/KS
Přednášky 26/12
Cvičení 26/0
Samostatná příprava 104/144
Celkem 156/156
- Assessment methods (in Czech)
- Požadovaná účast na cvičeních: 60 %
Splnění průběžných úkolů stanovených vyučujícím
Prezentace výsledků průzkumu
Ústní zkouška - Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Information on completion of the course: z | zk
The course can also be completed outside the examination period.
Note related to how often the course is taught: KS: 4/4/4 tj. 12h celkem.
Information on the extent and intensity of the course: 4/4/4.
- Enrolment Statistics (summer 2021, recent)
- Permalink: https://is.ucp.cz/course/ucp/summer2021/MA113