UCP:MK040 Text reklamy a PR - Informace o předmětu
MK040 Text reklamy a PR
University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.léto 2021
- Rozsah
- 2/2/0. 6 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Jan Mastný (přednášející)
Ing. Jan Mastný (cvičící) - Předpoklady
- absolvování předmětu MK024 Základy reklamy a PR.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Předmět Text reklamy a PR seznamuje studenty se základními prvky a metodami psaní reklamních textů. Budou seznámeni s ověřeným praktickými zásadami komunikace se sdělovacími prostředky a jejich prostřednictvím i s cílovými skupinami veřejnosti, a to z perspektivy představitele či mluvčího organizace, jejího PR manažera, resp. její PR agentury. Prostor je věnován úloze, obsahu i principům PR aktivit v kontextu ostatních podnikových komunikačních aktivit a rovněţ praktickým doporučením pro organizaci a reţii tiskových konferencí a podobných příleţitostí ke komunikaci se sdělovacími prostředky. Přednáška ukazuje, jaká jsou specifická pravidla jednání se zástupci médií, jak novinářům vytvořit dobré podmínky pro jejich práci a jak komunikační aktivity správně načasovat. Pozornost je věnována také zásadní otázce měření efektivnosti komunikačních aktivit (monitoring médií, mediální audit, mediální hodnotová analýza).
- Výstupy z učení
- Po úspěšném a aktivním absolvování výuky: a) Student získá dokonalý přehled o oboru reklamy a Public Relations, bude chápat v souvislostech vzájemné vazby typu, účelu a použitých prostředků pro konkrétní reklamu v konkrétním typu média. b) Student se bude orientovat ve světě reklamních sdělení, bude se orientovat ve struktuře reklamní agentury a bude umět správně pouţívat reklamní kanály pro prezentaci svého sdělení. c) Student bude rozeznávat složitosti vzniklé situace v oblasti PR a bude schopen správně řešit krizovou komunikaci
- Osnova
- Jak psát reklamní text Myšlenková mapa Postupy měření účinnosti PR v praxi Pojem copywriter Textové prostředky přímé propagace (direct mail) Základní kritéria pro výběr médií pro pressrelations Co v reklamě skoro vždy působí Nejčastější chyby ve spolupráci s médii Nejvýznamnější nástroje PR pro marketingové komunikace, Pravidlo PENCILS Rozdíl mezi reklamou a PR Etický kodex PR Vztah novináře a specialisty na PR Vlastnosti dobrého reklamního textu Nejobvyklejší tiskové akce, čím se od sebe liší. Základní pravidla spolupráce smédii. Lobbying v současné občanské společnosti Čtyři hlavní cíle reklamních textů Nevýhody reklamy na internetu
- Literatura
- povinná literatura
- DOČEKALOVÁ Markéta, Tvůrčí psaní v otázkách a odpovědích, Grada 2014, ISBN: 978-80-247-4734-7
- doporučená literatura
- Metody výuky tvůrčího psaní aneb Jak se v Česku učí psát, Sborník z kolokvia pořádaného Literární akademií, Vydala Literární akademie (Soukromá vysoká škola Josefa Škvoreckého), Praha 2013, ISBN 978-80-86877-61-7
- Výukové metody
- Interaktivní semináře s průběžnou recenzí realizovaných seminárních prací. Tvorba vlastního konceptu reklamního textového sdělení a jeho částí
- Metody hodnocení
- realizovaná seminární práce v plněm rozsahu
- Statistika zápisu (léto 2021, nejnovější)
- Permalink: https://is.ucp.cz/predmet/ucp/leto2021/MK040