CR202 Technika prodeje a provoz cestovní kanceláře

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
léto 2022
Rozsah
0/2/0. 4-4-4. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Václav Fišer (cvičící)
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Cílem předmětu je seznámit studenty se základními pojmy cestovní kancelář a cestovní agentura a základními rozdíly mezi těmito subjekty cestovního ruchu, včetně legislativy vymezující provoz cestovních kanceláří a agentur. Dále si student osvojí problematiku tvorby zájezdu cestovní kanceláří, kalkulaci tohoto zájezdu a následné techniky prodeje vytvořeného zájezdu. Znalosti: Student definuje základní pojmy související s cestovní kanceláří a cestovní agenturou. Je schopen přesně určit rozdíl mezi cestovní kanceláří a cestovní agenturou a legislativní požadavky na činnost cestovních kanceláří a cestovních agentur. Student získá vědomosti o základní kalkulaci zájezdu a ovládá základní techniky prodeje produktu cestovní kanceláře. Dovednosti:Student umí rozlišit činnost cestovních kanceláří a cestovních agentur a vysvětlit základní rozdíly v jejich činnosti. Dále je student schopen sestavit zájezd včetně základní kalkulace.
Osnova
  • 1. Základní definice cestovního ruchu. Rozsah služeb v oblasti cestovního ruchu. Souvislosti volného času s cestovních ruchem, struktura volného času. 2. Historie cestovních kanceláří. 3. Legislativa provozu cestovních kanceláří a cestovních agentur. Zákon 159/1999., sb., souborné služby a spojené služby. Základní definice zájezdu. 4. Problematika kalkulace zájezdu. Vysvětlení pojmů forfaitový zájezd, fakultativní zájezd, garantovaný zájezd, gratuita. 5. Techniky prodeje zájezdu vytvořeného cestovní kanceláří. 6. Praktické vytvoření zájezdu včetně jeho kalkulace. 7. Prezentace vytvořeného produktu cestovní kanceláře, včetně distribučních kanálů.
Výukové metody
Student zpracuje seminární práci na dané téma, které se váže na základní okruhy předmětu. Seminární práce má přispět k prohloubení znalostí studenta ve zvoleném tématu, jeho schopnosti formulovat odborný text. Student si v rámci zpracování seminární práce vyzkouší praktickou činnost tvorby zájezdu a jeho prodeje.
Metody hodnocení
Docházka 50%. Prezentace seminární práce 50%.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2019, léto 2020, léto 2021, léto 2023, léto 2024.