JS020 Spanish language II

University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
summer 2022
Extent and Intensity
0/2/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Mgr. Jiří Holub, Ph.D. (seminar tutor)
Prerequisites (in Czech)
Předmět navazuje na úvodní kurz SJ 010 a jeho cílem je dále rozvíjet jazykové znalosti a schopnost komunikovat a psát v běžných životních situacích na úrovni A1-A2 Společného evropského referenčního rámce.
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives (in Czech)
Předmět navazuje na úvodní kurz SJ 010 a jeho cílem je dále rozvíjet jazykové znalosti a schopnost komunikovat a psát v běžných životních situacích na úrovni A1-A2 Společného evropského referenčního rámce. Seznamuje studenty se základními rozdíly současné evropské a latinskoamerické španělštiny, s reáliemi Španělska a zemí Latinské Ameriky a s některými mezikulturními rozdíly. Forma výuky je založená na aktivní účasti studentů při řešení základních komunikativních situací v rovině ústní a písemné. Praktický nácvik probíhá formou simulací reálných situací. Rozvíjí se tak jazykové dovednosti i schopnost volit jednoduché komunikativní prostředky v konkrétní situaci. Znalosti a dovednosti získané v předmětu JS 020 Španělský jazyk jsou dále rozvíjeny v navazujícím předmětu JS 030 Španělský jazyk.
Syllabus (in Czech)
  • 1. Orientace ve městě 1 – základní slovní zásoba, zeptat se na existenci nějakého místa 2. Orientace ve městě 2 – zeptat se na konkrétní místo, udat adresu, ptát se na cestu a vysvětlit ji 3. Doprava ve městě – prostředky MHD, doprava v Madridu a Praze 4. Orientace v čase, udávání hodin – otvírací doba obchodů a institucí, odjezdy a příjezdy vlaků/autobusů, přílety a odlety na letišti 5. Zájmy, záliby a koníčky a vyjadřování preferencí 6. Jak požádat o laskavost a vhodně reagovat 7. Jak se zeptat na přání či potřebu a vhodně odpovědět 8. V restauraci – základní slovní zásoba (názvy potravin), jídelní lístek, objednávání pokrmů a nápojů 9. Španělská a latinskoamerická kuchyně – ingredience a typické pokrmy 10. Popis osoby (vzhled, povahové vlastnosti, věk, profese, zájmy apod.) 11. Rodina a rodinní příslušníci 12. Denní režim (každodenních činnosti, vyjadřování frekvence, časový harmonogram, rozdílné rozvržení denních aktivit ve Španělsku) 13. Souhrnné opakování probrané látky
Literature
    required literature
  • BROŽOVÁ KATEŘINA and FERRER PEŇARANDA CARLOS. Aventura 1. 1st ed. Praha: Klett nakladatelství s.r.o., 2009, 221 pp. ISBN 978-80-7397-022-2. info
  • BROŽOVÁ, Kateřina and Carlos FERRER PEÑARANDA. Aventura 2. Praha: Klett, 2010. ISBN 978-80-7397-043-7. info
  • CASTRO VIÚDEZ,F., BENÍTEZ RUBIO,M.N. Espaňol en Marcha 3, Curso de espaňol como lengue extranjera. 4th ed. Madrid: SGEL-Educación, 2009, 167 pp. Libro del alumno. ISBN 978-84-9778-239-5. info
  • CASTRO VIÚDEZ,F., BENÍTEZ RUBIO,M.N. Espaňol en Marcha 3, Curso de espaňol como lengue extranjera. 3rd ed. Madrid: SGEL-Educación, 2009, 72 pp. Cuaderno de ejercicios. ISBN 978-84-9778-241-8. info
    recommended literature
  • CASTRO, F. USO de la gramática española - Elemental. Madrid: Edelsa Grupo Didascalia, 1996. info
  • SÁNCHEZ, A and GÓMEZ P CANTOS. 450 ejercicios gramaticales. Madrid: SGEL-Educación., 1991. info
Teaching methods (in Czech)
Výuka probíhá formou cvičení s důrazem na rozvoj komunikativních schopností studentů. Je založena na aktivní účasti studentů při řešení vybraných komunikativních situací v rovině ústní a písemné. Praktický nácvik probíhá formou simulací reálných situacáí zaměžených zejména na manažerské pozice. Rozvíjí se tak jazykové dovednosti i schopnot volit vhodné komunikativní prostředky s ohledem na konkrétní situaci a interkulturní odlišnosti.
Assessment methods (in Czech)
Na začátku každé hodiny se bude psát krátký test na učivo předchozí hodiny, za nějž lze získat až 10 bodů. Celkem se bude psát 10 testů a může se získat až 100 bodů. Kdo získá alespoň 60 bodů, bude mu udělen zápočet. V případě, že student/ka požadovaného minima bodů na konci semestru nedosáhne, ale zároveň bude mít alespoň 30 bodů, může si testy, které nepsal/a, napsat v průběhu zkouškového období a má nárok na dva opravné termíny.
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught annually.
The course is taught: every week.
Note related to how often the course is taught: KS: 3; 2|2|2, celkem 6.
Information on the extent and intensity of the course: 2/2/2.
The course is also listed under the following terms Summer 2011, winter 2011, Summer 2012, Summer 2013, Summer 2014, summer 2015, summer 2016, summer 2017, summer 2018, summer 2019, summer 2020, summer 2021, summer 2023, summer 2024.
  • Enrolment Statistics (summer 2022, recent)
  • Permalink: https://is.ucp.cz/course/ucp/summer2022/JS020