UCP:MA072 Úvod do marketingové komunikac - Informace o předmětu
MA072 Úvod do marketingové komunikace
University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.léto 2022
- Rozsah
- 0/2/0. 3-3-3. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Ing. Lada Popl Petránková (cvičící)
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 28 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/28, pouze zareg.: 0/28 - Cíle předmětu
- Cílem předmětu je zvládnutí teoretického základu a získání praktických zkušeností v oblasti komunikace, mediální tvorby (tisk, rozhlas, televize, digitální média) a aplikace vědomostí v oblasti managementu a marketingu služeb. Modely komunikace. Ontogeneze a perspektivy mediálních prostředků. Psychologické a sociologické aspekty medií a jejich technických prostředků. Jejich souvislost s mediální tvorbou. Charakteristické znaky tisku, rozhlasu, televize, internetu a dalších elektronických komunikátů. Využití jednotlivých médií v marketingu služeb. Základy mediálních technologií.
- Výstupy z učení
- Znalosti: Student v předmětu získá základní přehled o široké oblasti médií, včetně masových. Získá přehled o psychologických, sociologických a dalších aspektech jejich využívání. Kompetence: Student po absolvování předmětu je schopen analyzovat a optimalizovat obsah a formu mediálního sdělení, použité mediální prostředky s ohledem na cílovou skupinu (publikum). Dovednosti: Absolvování předmětu přispěje ke schopnosti studenta orientovat se v oblasti médií a komunikace, a řešit základní úkoly komunikace. Tato schopnost je základem úspěšného uplatnění absolventa vysoké školy na pozicích odpovídajících profilu absolventa bakalářského oboru marketingové komunikace ve službách.
- Osnova
- 1.Úvod do problematiky komunikace 2.Přenosový model komunikace 3.Kulturální model komunikace 4.Charakteristické vlastnosti jednotlivých médií 5.Psychologické aspekty využívání jednotlivých médií 6.Sociologické aspekty využívání jednotlivých médií 7.Ontogeneze mediálních prostředků 8.Základy mediálních technologií 9.Lasswellův model komunikace a studium masových médií 10.Masová média, zdroje 11.Masová média, obsahy 12.Masová média, publikum 13.Masová média, účinky
- Literatura
- povinná literatura
- MASTNÝ, Jan. Reklama ve světě médií. Praha: Vysoká škola hotelová, 2010, 106 s. ISBN 978-80-87411-00-1. info
- doporučená literatura
- MASTNÝ, Jan. Grafika v mediální komunikaci. 2008. ISBN 978-80-86578-82-8. info
- Výukové metody
- Přednášky a cvičení doplněné o interaktivní semináře, ukázky praktických aplikací znalostí, příklady úspěšné praxe, včetně doplnění o přednášky úspěšných odborníků z praxe.
- Metody hodnocení
- Zápočtový test z prezentované problematiky, doplňkově ústní zkouška
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Poznámka k periodicitě výuky: VP.
Poznámka k četnosti výuky: VP.
- Statistika zápisu (léto 2022, nejnovější)
- Permalink: https://is.ucp.cz/predmet/ucp/leto2022/MA072