MK142 Strategic Marketing

University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
summer 2022
Extent and Intensity
2/0/0. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
doc. Ing. Dagmar Jakubíková, Ph.D. (lecturer)
Ing. Karolina Macháčková, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
doc. Ing. Dagmar Jakubíková, Ph.D.
Katedra marketingu – University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives (in Czech)
Cíl předmětu: Předmět Strategický marketing navazuje na základní znalosti marketingu, jakož i na znalosti z oblasti managementu, ekonomie a podnikové ekonomiky, psychologie, práva a jiných vědních disciplín a oborů, a tyto znalosti významně rozšiřuje. Cílem předmětu je objasnění významu strategického řízení a jeho jednotlivých fází, úlohy vizí, misí, strategických cílů, cílů jednotlivých funkčních oblastí a vzájemných souvislostí strategického řízení se strategickým marketingem. Důraz je kladen na správný výběr cílových trhů a strategicky důležitých segmentů trhu. Soustřeďuje se na objasnění procesu tvorby marketingových cílů a vypracování marketingových strategií vedoucích k naplnění marketingových cílů.
Learning outcomes (in Czech)
Znalosti: Student je schopen porozumět procesu strategického marketingového řízení a jeho úloze v podniku/organizaci. Schopnosti: Student je schopen navrhnout strategie vedoucí k dosažení stanovených cílů. Dovednosti: Student umí vysvětlit důležitost strategického marketingu pro život firem, odborně popsat jednotlivé fáze strategického marketingového řízení a pochopit důležitost marketingového myšlení.
Syllabus (in Czech)
  • Osnova: 1. Strategické řízení firem a organizací. 2. Strategický marketing. 3. Vzájemné vazby mezi strategickým řízením a strategickým marketingem. 4. Rozvoj a plánování strategického marketingu. 5. Marketingová situační analýza. 6. Specifické metody marketingové situační analýzy. 7. Cílové trhy, proces výběru cílových trhů, strategické segmenty. 8. Strategické marketingové cíle. 9. Marketingové strategie – příprava, formulování a vyhodnocování marketingových strategií. 10. Formulování marketingových programů. 11. Marketingový mix. 12. Marketingové strategie v oblasti marketingového mixu. 13. Strategický marketing v praxi podniků a organizací. Povinná: JAKUBÍKOVÁ, D. Strategický marketing. Strategie a trendy. 2. upravené a rozšířené vydání. Praha: Grada Publ. 2013, 368 s. ISBN 978-80-247-9. Doporučená: FOTR, J., VACÍK, E., SOUČEK, I., ŠPAČEK, M., HÁJEK, S. Tvorba strategie a strategické plánování. Praha: Grada Publ., 2012. 381 s. ISBN 978-80-247-3985-4. HANZELKOVÁ, A., KEŘKOVSKÝ, M., ODEHNALOVÁ, D., VYKYPĚL, O. Strategický marketing. Teorie pro praxi. Praha: C. H. Beck 2009. 170 s. ISBN 978-80-7400-120-8. KOTLER, P., WONG, V., SAUNDERS, J., ARMSTRONG, G. Moderní marketing. 4. evropské vydání. Praha: Grada Publ. 2007. 1048 s. ISBN 978-80-247-1545-2. MEFFERT, H. Marketing management. Praha: Grada Publ. 1996. 552 s. ISBN 80-7169-329-4. TOMEK, G., VÁVROVÁ, V. Malý výkladový slovník marketingu. 2. vydání. Praha: A plus 1999. 168 s. ISBN 80-902514-1-2. VYSEKALOVÁ, J. a kol. Emoce v marketingu. Jak oslovit srdce zákazníka. Praha: Grada Publ. 2014. 296 s. ISBN 978-80-247-4843-6. Studijní opora: JAKUBÍKOVÁ, D. Marketingové strategie. Praha: VŠH, 2012. 42 str. ISBN 978-80-87411-50-6.
Assessment methods (in Czech)
Studenti kombinované formy vypracují seminární práci. Seminární práce má přispět k prohloubení znalostí studenta ve zvoleném tématu, k jeho schopnosti formulovat účelový projekt a pracovat s literaturou a dalšími zdroji. Rozsah seminární práce stanoví příslušný pedagog (cca 10 stran). Práce bude odevzdána před ukončením kurzu a její úroveň bude ohodnocena dle stupnice ECTS. Bez uznané seminární práce student nemůže absolvovat zkoušku.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: 4-4-0.
The course is also listed under the following terms summer 2020, summer 2021, summer 2023, summer 2024.
  • Enrolment Statistics (summer 2022, recent)
  • Permalink: https://is.ucp.cz/course/ucp/summer2022/MK142