BM2012IMK Integrated Marketing Communication

University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
summer 2023
Extent and Intensity
2/2/0. 7 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
Jozef Ftorek, M.A. (lecturer)
doc. Ing. Monika Palatková, Ph.D. (lecturer)
prof. Mgr. Lucia Spálová, PhD. (lecturer)
Guaranteed by
doc. Ing. Monika Palatková, Ph.D.
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives (in Czech)
Cílem výuky je seznámit posluchače na základní úrovni s problematikou integrované marketingové komunikace, která představuje vyvážený mix marketingových nástrojů uplatňovaných pro dosažení cílů organizace. Z pohledu klienta je cílem integrované marketingové komunikace přenos, resp. získání konzistentního a jednoznačného sdělení. V rámci předmětu se studenti seznámí s jednotlivými nástroji marketingové komunikace, jako jsou tzv. nadlinkové a podlinkové formy zahrnující reklamu, PR, nástroje podpory prodeje, přímý marketing, event marketing a další. Představeny budou možnosti kombinace nástrojů a nové trendy v jejich používání.
Learning outcomes (in Czech)
Na základě absolvování předmětu student • Pochopí pojem marketingová komunikace a integrovaná marketingová komunikace a zná principy fungování integrované marketingové komunikace ve srovnání s tradičním přístupem. • Orientuje se v hlavních cílových skupinách a cílech integrované marketingové komunikace. • Dokáže vyhodnotit z pohledu socio-kulturního prostředí významné odlišnosti a jejich vliv na integrovanou marketingovou komunikaci. • Orientuje se v základním legislativním a regulačním rámci na vybraném trhu pro úspěšnou realizaci integrované marketingové komunikace. • Pochopí propojení interní a externí komunikace přes propojení kultury organizace (identity organizace) a image organizace, resp. značky organizace. • Bude znát význam značky a strategie značky pro komunikaci organizace a jejích produktů. • Porozumí smyslu využití jednotlivých nástrojů v návaznosti na jejich členění a charakteristiku. • Bude schopen sestavit jednoduchý mediaplán pro vybrané příklady s využitím znalosti procesu plánování nástrojů IMK a kritérií mediaplánu. • Pochopí pojem reklama a reklamní mix a jeho pozici v komunikačním mixu. • Orientuje se v nových formách marketingu typických pro on-line prostředí. • Pochopí význam a cíle PR (Public Relations) v rámci komunikačního mixu organizace. • Bude znát zásady krizové komunikace. • Pochopí význam podpory prodeje jako nástroje integrované marketingové komunikace a jeho odlišnosti od ostatních nástrojů. • Pochopí význam přímého marketingu v integrované marketingové komunikaci. • Porozumí významu databázového marketingu, CRM a budování vztahů se zákazníky. • Pochopí význam event marketingu jako nástroje BTL v integrované marketingové komunikaci. • Pochopí význam, cíle a limity měření a hodnocení integrované marketingové komunikace. • Orientuje se v možnostech měření a hodnocení jednotlivých nástrojů včetně on-line reklamy.
Syllabus (in Czech)
  • 1. Úvod do problematiky – základní pojmy. Základní přístupy k marketingové komunikaci. 2. Integrovaná marketingová komunikace v mezinárodním prostředí. 3. Firemní kultura a identita. Značka a její role v integrované marketingové komunikaci. 4. Nástroje integrované marketingové komunikace a jejich plánování. 5. On-line nástroje a jejich role v integrované marketingové komunikaci. 6. Reklama a reklamní mix. Rozhodování o médiích. Mediaplán. 7. Public relations. Interní a externí PR. 8. Nástroje podpory prodeje a role v integrované marketingové komunikaci. 9. Přímý marketing a jeho nové formy. Osobní prodej. 10. Event marketing a možnosti jeho uplatnění. 11. Sponzoring a další nástroje integrované marketingové komunikace. 12. Možnosti měření a vyhodnocení integrované marketingové komunikace. 13. Nové trendy v integrované marketingové komunikaci.
Literature
    required literature
  • PŘIKRYLOVÁ, J. a kol.: Moderní marketingová komunikace. 2. zcela přepracované vydání: Praha, Grada Publishing, 2019, 344 s., ISBN: 978-80-271-0787-2.
  • PALATKOVÁ, M. Integrovaná marketingová komunikace – studijní opora. Vysoká škola mezinárodních a veřejných vztahů Praha, 2019. ISBN 978-80-7632-058-1.
  • KARLÍČEK, M. a kol.: Marketingová komunikace, 2. Aktualizované a doplněné vydání, 2016, Praha, Grada Publishing, 224 s. ISBN: 978-80-247-5769-8.
    recommended literature
  • DE PELSMACKER, P., GEUENS, M., VAN DEN BERGH, J.: Marketingová komunikace, Praha, Grada Publishing, 2003, 584 s., ISBN 808-247-0254-1.
  • FORET, M. Marketingová komunikace. 3. aktualizované vydání, ComputerPress, Brno 2012, 484 s. + DVD, ISBN 978-80-251-3432-0
    not specified
  • FORET, M. – HESKOVÁ, M. – LIESKOVSKÁ, V. – MELAS, D. Management integrované marketingové a podnikové komunikace. 1. vydání, Praha: Vysoká škola mezinárodních a veřejných vztahů Praha, 2018, 140 s., ISBN 978-80-86747-48-4.
Teaching methods (in Czech)
Teoretická příprava Semináře - zpracování semestrálních projektů Hosté z praxe
Assessment methods (in Czech)
Podmínky ukončení předmětu: Ukončení předmětu má formu písemné zkoušky. Podmínkou přihlášení na závěrečnou písemnou zkoušku, a tedy ukončení kurzu, je splnění podmínek seminářů (PS) nebo odevzdání semestrálního projektu a prezentace k semestrálnímu projektu (KS). V průběhu seminářů (PS) posluchači(ky) zpracovávají semestrální projekt a řeší písemně zadané problémy, jejichž hodnocení se započítává do aktivní účasti na seminářích. Výsledné hodnocení předmětu zahrnuje hodnocení odevzdaného semestrálního projektu (semináře) a písemnou zkoušku. Hodnocení kurzu je dvousložkové: Splnění podmínek seminářů (PS) / Zpracování semestrálního projektu a prezentace (KS + ISP) 30 bodů (min. 18 bodů) Závěrečná písemná zkouška 70 bodů (min. 42 bodů) CELKEM 100 bodů
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
The course is also listed under the following terms summer 2021, summer 2022, summer 2024.
  • Enrolment Statistics (summer 2023, recent)
  • Permalink: https://is.ucp.cz/course/ucp/summer2023/BM2012IMK