UCP:BM2022CMA Content marketing - Informace o předmětu
BM2022CMA Content marketing
University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.léto 2023
- Rozsah
- 1/1/0. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- PhDr. Filip Huněk, Ph.D. (přednášející)
PhDr. Oľga Púchovská, Ph.D. (přednášející)
PhDr. Oľga Púchovská, Ph.D. (cvičící) - Předpoklady
- Předmět je určen zejména studentům a studentkám se specializací Řízení digitálního marketingu.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Studijní předmět je koncipován způsobem, aby co nejpřesněji definoval obsahový marketing, jeho základní principy, nástroje a postupy.
- Výstupy z učení
- Koncept výuky směřuje k osvojení si potřebných teoretických základů content marketingu s přesahem do praxe, tj. studenti budou nabyté teoretické poznatky přímo aplikovat při přípravě reálných Brief z prostředí content marketingové agentury.
- Osnova
- Hlavní témata předmětu: • Úvod do content marketingu: vývoj, cíle, principy obsahového marketingu, součást SEO strategie. • Plánování contentu: obsahový audit, analýza konkurence, proces tvorby kvalitního obsahu, zdroje informací (app.buzzsumo.com, most-popular.alltop.com a další). • Persona: proces tvorby person, cílová skupina vs. persona, tón komunikace (tone of voice). • Tvorba obsahu: obsahový tým (člověk tvořivý, publikační, zodpovědný), téma, klíčová slova, nástroje plánování, keywords, redakční kalendář a jeho tvorba. • Distribuce obsahu: typ obsahu (článek na blogu, e-book, case study, video, landing page, stránka služby, webinář, PR článek, guest blog post a další), kanály, organický dosah. • Propagace obsahu: placené formy propagace, Public Relations, Media Relations. • Vyhodnocení efektivity obsahu: cíle obsahové strategie a metriky (konverze, návštěva, embeds, shlédnutí a další). • Nativní textový content: content marketing vs. nativní reklama. • Chyby content marketingu.
- Výukové metody
- Přednášky / workshopy / prezentace
- Metody hodnocení
- Přepoklady k atestování: Zkouška Podmínky složení zkoušky a/ Povinně: Vypracování contentové strategie vybrané organizace/značky/aktivity Prezentace strategie v rámci kurzu(11., 12. + 13. týden) b/ Dodatkově: Aktivita v hodinách
- Informace učitele
- Název studijního předmětu Content marketing
Typ předmětu PVP - A doporučený ročník / semestr 2/4
Rozsah studijního předmětu 1+1/týden
př.+cv. hod. 13/13
př./cv. kreditů 4
Prerekvizity, korekvizity, ekvivalence ----
Způsob ověření studijních výsledků zkouška Forma výuky přednášky/
cvičení
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta praktický výstup + písemná zkouška (test)
.
Garant předmětu PhDr. Oľga Púchovská, PhD.
Zapojení garanta do výuky předmětu Garant stanovuje koncepci výuky.
Vyučující
PhDr. Oľga Púchovská, PhD. (přednášející 100 %)
Mgr. Štefan Švec (cvičící 50 %)
Mgr. Adam Zbiejczuk (P) (cvičící 50 %)
Stručná anotace předmětu
Studijní předmět je koncipován způsobem, aby co nejpřesněji definoval obsahový marketing, jeho základní principy, nástroje a postupy. Koncept výuky směřuje k osvojení si potřebných teoretických základů content marketingu s přesahem do praxe, tj. studenti budou nabyté teoretické poznatky přímo aplikovat při přípravě reálných Brief z prostředí content marketingové agentury.
Hlavní témata předmětu:
• Úvod do content marketingu: vývoj, cíle, principy obsahového marketingu, součást SEO strategie.
• Plánování contentu: obsahový audit, analýza konkurence, proces tvorby kvalitního obsahu, zdroje
informací (app.buzzsumo.com, most-popular.alltop.com a další).
• Persona: proces tvorby person, cílová skupina vs. persona, tón komunikace (tone of voice).
• Tvorba obsahu: obsahový tým (člověk tvořivý, publikační, zodpovědný), téma, klíčová slova,
nástroje plánování, key words, redakční kalendář a jeho tvorba.
• Distribuce obsahu: typ obsahu (článek na blogu, e-book, case study, video, landing page, stránka
služby, webinář, PR článek, guest blog post a další), kanály, organický dosah.
• Propagace obsahu: placené formy propagace, Public Relations, Media Relations.
• Vyhodnocení efektivity obsahu: cíle obsahové strategie a metriky (konverze, návštěva, embeds,
shlédnutí a další).
• Nativní textový content: content marketing vs. nativní reklama.
• Chyby content marketingu.
Studijní literatura a studijní pomůcky
Povinná:
PULIZZI, J. Epic Content Marketing: How to Tell a Different Story, Break through the Clutter, and Win More Customers by Marketing Less. New York: McGraw-Hill Education, 2013. 352 s. ISBN 978-0071819893.
ŘEZNÍČEK, J., PROCHÁZKA, T. Obsahový marketing: Nakrmte internet svým obsahem. Praha: Computer Press, 2014. 224 s., ISBN 978-8025141526.
Doporučená:
MICHÁLEKOVÁ, J., ŠULIK, M. Sprievodca Content marketingom. Bratislava: Visibility. 2014. 49 s. Dostupné on-line: .
REVELLA, A.Buyer Personas: How to Gain Insight into your Customer´s Expectations, Align your Marketing Strategies, and Win More Business. New Jersey: John Wiley & Sons, Inc., 2015. 240 s. ISBN 978-1118961506.
SCOTT, D. M. The New Rules of Marketing & PR: How to Use Social Media, Online Video, Mobile Applications, Blogs, News Releases, and Viral Marketing to Reach Buyers Directly. 5. akt.vyd. New Jersey: John Wiley & Sons, Inc., 2015. 480 s. ISBN 978-1119070481.
Informace ke kombinované nebo distanční formě
Rozsah konzultací (soustředění) 8 hodin
Informace o způsobu kontaktu s vyučujícím
V souladu s vnitřními předpisy a rozvrhem probíhá kontaktní výuka v rozsahu 8 hodin. Vyučující jsou k dispozici v konzultačních hodinách nejméně v rozsahu 2 hodiny týdně, dále je možné se informovat nebo domluvit individuální konzultace nad rámec konzultačních hodin formou e-mailu, kontaktní údaje poskytnou vyučující a jsou dostupné na profilu pedagoga ve studijním informačním systému Moggis.
- Statistika zápisu (léto 2023, nejnovější)
- Permalink: https://is.ucp.cz/predmet/ucp/leto2023/BM2022CMA