BM2032OPX Odborná praxe

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
léto 2024
Rozsah
0/0/0. 30 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Štěpán Chalupa, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. Ing. Monika Palatková, Ph.D.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Informace učitele
Název studijního předmětu Odborná praxe
Typ předmětu doporučený ročník / semestr 3/6
Rozsah studijního předmětu 12 týdnů/60 dní hod. 480 kreditů 30
Prerekvizity, korekvizity, ekvivalence
Způsob ověření studijních výsledků zápočet Forma výuky praxe
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta Student po ukončení praxe napíše zprávu o průběhu praxe, hodnotící dokument vypracuje i kontaktní osoba ve firmě. Zápočet je udělen na základě hodnocení praxe.

Garant předmětu Mgr. et Mgr. Jiří Kohoutek, PhD.
Zapojení garanta do výuky předmětu Garant se podílí na realizacích praxí v plném rozsahu.
Vyučující

Jméno Praha
Mgr. et Mgr. Jiří Kohoutek, PhD.

Stručná anotace předmětu
Odborná praxe je nedílnou součástí studijního programu Mezinárodní management a marketing. Navazuje na teoretickou a praktickou výuku.
Cílem praxe je umožnit studentům ověřit si a využít v praxi teoretické znalosti a dovednosti získané během studia. Vykonáním praxe u smluvních partnerů, oborově blízkých studijnímu programu a zvolené specializaci, zejména na pracovištích privátních firem, pracovištích státní správy a samosprávy i v neziskových organizacích získají studenti možnost uplatnit a aplikovat své teoretické znalosti a dovednosti získané v rámci specializací. Provozní praxe představuje pro studenty zároveň dostatečný základ pro zpracování bakalářského projektu, resp. jeho praktické části.


Praxe plní tyto cíle
• Získávání zkušeností.
• Integrace teoretických znalostí v reálných podmínkách privátních firem, pracovištích státní správy a samosprávy i v neziskových organizacích.
• Reflexe a sebereflexe.

Předmět je zaměřen na získání praktických zkušeností a doplnění vědomostí v souladu se studijním zaměřením studenta a to formou odborné praxe. Bakalářská praxe je tedy koncipována jako předmět rozšiřující a prohlubující teoretický základ studia. V průběhu praxe si student prověří a procvičí své znalosti a dovednosti z komplexního studia managementu a marketingu ve všech jeho mnohostranných souvislostech, a v řadě oblastí v rámci zvolené specializace. Zároveň se odborná praxe využije jako nutný základ pro následné zpracování kvalifikační práce, bude tedy zřejmá větší praktická orientace této práce.

Osnova tohoto předmětu je individuální a vychází z dohod mezi partnerem organizující praxi a jejími zástupci na straně jedné a garantem předmětu na straně druhé.
Studijní literatura a studijní pomůcky
Literatura pro tento předmět je individuální a bude se odvíjet od hlavních témat řešených v odborné praxi a od tématu bakalářských projektů. Pro studenty je závazný Metodický pokyn k realizaci praxe.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2023, léto 2025.