UCP:MA169 Marketing in Destination Manag - Course Information
MA169 Marketing in Destination Management
University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.summer 2024
- Extent and Intensity
- 0/2/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Ing. Václav Fišer (seminar tutor)
- Course Enrolment Limitations
- The course is offered to students of any study field.
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu Marketing v managementu destinací je seznámit studenty se základy destinačního marketingu. Předmět objasňuje nejdůležitější marketingové poznatky důležité pro aplikaci marketingu v podnicích, organizacích, obcích a destinacích cestovního ruchu.
- Learning outcomes (in Czech)
- Znalosti: Student získá základní přehled o podstatě marketingu, marketingové koncepci, jednotlivých fázích marketingového řízení, důležitosti analýzy prostředí firmy a predikce jeho vývoje, marketingovém informačním systému a jeho součástech, nákupním procesu spotřebitelů i organizací, procesu výběru cílových trhů, marketingovém mixu v podobě „P“, „C“, „E“. Schopnosti: Student je schopen řešit různá marketingová zadání, např. vypracování situační analýzy a jejího dopadu na činnost firmy; zpracování portfolia firmy; výběr cílových trhů; positioning a repositioning firmy (produktu, značky); vypracování marketingového mixu firmy aj. Tato schopnost je základem úspěšného uplatnění absolventa vysoké školy v manažerských funkcích na operační či střední úrovni managementu. Dovednosti: Student umí vysvětlit marketingový směnný proces; podrobně popsat jednotlivé fáze procesu marketingového řízení; analyzovat prostředí firmy, její portfolio i nákupní proces; identifikovat cílové trhy; na základě analýzy a výběru cílového trhu vypracovat návrh marketingového mixu.
- Syllabus (in Czech)
- 1. Úvod do studia předmětu – základní pojmy a definice. 2. Marketing a marketingová koncepce; vývoj podnikatelských koncepcí. 3. Služby, specifické vlastnosti služeb, aplikace marketingu v oblasti služeb a v neziskových organizacích. 4. Marketingové řízení – podstata, specifika. 5. Marketingové prostředí, jeho analýza a predikce vývoje prostředí. 6. Marketingový informační systém; marketingové zpravodajství, marketingový výzkum – metody a techniky výzkumu. 7. Výběr cílových trhů, proces výběru cílových trhů – segmentace, výběr trhů, stanovení pozice. 8. Nákupní proces spotřebitele a organizací. 9. Marketingový mix z různých pohledů; jednotlivé nástroje marketingového mixu. 10. Nástroje marketingového mixu z pohledu nabídky – produkt, místo, cena. 11. Nástroje marketingového mixu z pohledu nabídky – marketingová komunikace, lidé, balíčky, programové specifikace, spolupráce, procesy. 12. Nástroje marketingového mixu z pohledu poptávky – hodnota vnímaná zákazníkem, náklady, dostupnost, komunikace. 13. Role marketéra ve firmě.
- Literature
- required literature
- JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Marketing v cestovním ruchu. Jak uspět v domácí i světové konkurenci. 2. aktualizované a rozšířené vydání. Praha: Grada Publ., 2012. 320 s. ISBN 978-80-247-4209-0.
- recommended literature
- KARLÍČEK, Miroslav. Základy marketingu. Praha: Grada Publ., 2013. 256 s. ISBN 978-80-247- 4208-3.
- KIRÁĽOVÁ, Alžbeta, STRAKA, Ivo. Vliv globalizace na marketing destinace cestovního ruchu. Praha: Ekopress 2013. 227 s. ISBN 978-80-86929-99-6.
- KOTLER, Philip, Veronika WONG, John SAUNDERS, Gary ARMSTRONG. Moderní marketing. 4. evropské vydání. Praha: Grada Publ. 2007. 1048 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
- PALATKOVÁ, Monika. Marketingový management destinací. E-kniha. Praha: Grada Publ. 2011. 208 s. ISBN 9788024737492.
- VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. Marketing služeb – efektivně a moderně. Praha: Grada Publ. 2014. 272 s. ISBN 978-80-247- 5037-8.
- VYSEKALOVÁ, Jitka a kol. Emoce v marketingu. Jak oslovit srdce zákazníka. Grada Publ. 2014. 296 s. ISBN 978-80- 247-4843-6.
- JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Marketing. Praha: VŠH 2011. ISBN 978-80-87411-19-3. Dostupné v IS VŠH.
- Teaching methods (in Czech)
- Teoretická příprava, diskuse v hodině
- Assessment methods (in Czech)
- Zpracování seminární práce, její prezentace a diskuse k řešené problematice.
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: 3-3-0.
- Enrolment Statistics (summer 2024, recent)
- Permalink: https://is.ucp.cz/course/ucp/summer2024/MA169