UCP:MG029 Psychologie - Informace o předmětu
MG029 Psychologie
University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.léto 2024
- Rozsah
- 2/0/0. 3/3/0. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. Mgr. Ing. Karel Chadt, CSc. (přednášející)
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Hotelnictví (program UCP, BC) (2)
- Management destinace cestovního ruchu (program UCP, BC) (2)
- Management volného času (program UCP, BC)
- Marketingové komunikace ve službách (program UCP, BCE) (2)
- Cíle předmětu
- Cíl předmětu: Cílem předmětu je uvedení studenta do problematiky psychologie, pochopení jejího postavení a významu v systému soudobých věd, využití její metodologické funkce nejen v oblasti ryze odborné, ale i v širokém spektru praktických činností vůbec, manažerské praxe studovaného oboru pak zvláště. Analýza základních psychologických kategorií umožňuje pochopení specifičtějších témat sociální psychologie, psychologie osobnosti, psychologie práce a osobnosti, psychologie zdraví.
- Výstupy z učení
- Znalosti: Student si uvědomuje soudobé mimořádně výrazné nároky na profil osobních předpokladů a vlastností vedoucího pracovníka ve službách.Schopnosti: Student dokáže zvyšovat stupeň frustrační tolerance, protože pochopil náročnost práce ve službách z hlediska psychiky.Dovednosti: Student umí použít metody praktického poznávání lidí nutné pro vedoucího pracovníka oboru služeb. Zároveň se naučil základní techniky jednání s klienty, včetně klientů „svízelných“ povah.
- Osnova
- Osnova: 1. Historie a současnost základních směrů psychologického myšlení. 2. Metodologie a metody psychologie, jejich využití v tvůrčí činnosti studovaného programu. 3. Osobnost, její struktura, vývoj a dimenze. 4. Schopnosti a vlohy. Druhy schopností určené faktorovou analýzou – dimenze vnímání, psychomotoriky a inteligence. Uplatnění emoční inteligence ve službách cestovního ruchu. 5. Temperament, soudobé metody jeho zkoumání, temperamentové dimenze obecného chování, emocionálního prožívání, sociálního chování, maskulinity a feminity. 6. Motivace, základní psychologické kategorie motivů, problém demotivace a frustrace, pracovní spokojenost. 7. Inteligence a tvořivost. Projevy, účinky a složitosti jednotlivých typů inteligence a jejich kombinace u jednotlivce. 8. Sociální interakce, postoje, role chování ve studovaném programu. 9. Dynamismy adaptace – možnosti a problémy ve studovaném programu. 10. Poznávání a charakterizace osobnosti – metody praktického poznávání lidí nutné pro vedoucího pracovníka oboru. 11. Poradenská psychologie práce. Úloha a význam psychologického poradenství v osobním a profesionálním životě jedince zaměstnaného ve službách cestovního ruchu. 12. Sumarizující interaktivní diskuse k probranému učivu. 13. Psychologický film tematicky zaměřený k oboru služeb. Analýza psychiky jednotlivých postav, příčin jejich chování a činů.Studijní literatura a studijní pomůckyPovinná:Pauknerová, D. a kol. Psychologie a sociologie pro ekonomy a manažery. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-3
- Literatura
- povinná literatura
- PAUKNEROVÁ, D. Psychologie pro ekonomy a manažery. Grada Publishing, 2012, roč. 2012, 3. vydání. info
- neurčeno
- CHADT, Karel. Psychologie řízení a vedení v hotelnictví. 1. vyd. Praha: Wolters Kluwer, 2022, 187 s. Psychologie. ISBN 978-80-7676-210-7. Wolters Kluwer info
- Výukové metody
- interaktivní přednáška, interaktivní diskuse, komunikační a rozhodovací hra, etudy
- Metody hodnocení
- ústní zkouška,nebo písemná zkouška
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Poznámka k ukončení předmětu: z | zk
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Výuka probíhá každý týden.
vylosovaný teoretický zkušební okruh a bodové hodnocení aktivit při semináři.
- Statistika zápisu (léto 2024, nejnovější)
- Permalink: https://is.ucp.cz/predmet/ucp/leto2024/MG029