UCP:BM20ATVMVP Aktuální trendy v marketingu - Informace o předmětu
BM20ATVMVP Aktuální trendy v marketingu (PVPB/VOP)
University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.léto 2025
- Rozsah
- 2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Klára Chalupecká (přednášející)
Ing. Štěpán Chalupa, Ph.D. (pomocník) - Garance
- Ing. Klára Chalupecká
Katedra marketingu – University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Osnova
- 1) Úvod do marketingu Hlavní marketingové výstupy, digitální výstupy, práce reklamních a kreativních agentur 2) Úvod do sociálních sítí v roce 2025 Platformy, přehledy formátů, publika, trendy v social media komunikaci 3) Strategický přístup k sociálním sítím Social media strategie, názorné ukázky značek a jejich SoMe komunikace, cíle sociálních sítí, definice značky, TOV, komunikační pilíře 4) Spolupráce agentura vs. klient Agenturní procesy, agenturní hierarchie, klientský brief, debrief a přístupy, kreativní a strategická uchopení 5) Influencer marketing Trendy v influencer marketingu, influencer vs. ambasador vs. content creator, měření výsledků, influencerské brandy a jejich síla na trhu 6) AI v marketingu dnes Využití AI, nejpoužívanější nástroje, ukázky pro tvorbu textů i vizuálních výstupů, plusy a mínusy AI 7) Generace Z a stříbrná generace přístup ke komunikaci pro Gen Z, přístup ke komunikaci pro Silver Gen, aktuální kampaně 8) Gaming v marketingu In-game reklama, herní spolupráce a kampaně, e-sport 9) Úspěšné a neúspěšné kampaně Ukázky aktuálních kampaní značek z různých odvětví, kritické zhodnocení, kreativní proces za výrobou kampaně 10) Employer branding a interní marketing značek Reputace značek, Employer Generated Content, efektivní interní komunikace, vliv employer brandingu na budování značky 11) Trendy v Public Relations PR v minulosti a PR dnes, celebrity PR, etika a transparentnost, integrace PR do marketingového mixu 12) Význam strategie v roce 2025 Proces tvorby strategie, positioning značky, cílové skupiny a segmentace trhu, spolupráce strategie s kreativou
- Metody hodnocení
- ZAKONČENÍ PŘEDMĚTU: Docházka + úkol Závěrečný úkol: Analýza komunikace značky Cíl: Vytvořte prezentaci (5-10 slidů), která analyzuje marketingovou komunikaci vybrané značky, podniku nebo influencera. Výběr subjektu: Vyberte značku, podnik nebo influencera s dostatečnou veřejnou komunikací. Obsah prezentace: Úvod - Představení subjektu. Analýza – ukázky a analýza komunikace na jedné vybrané platformě (může být na sociálních sítích, na webu, televizní spot, radio reklama apod.) Silné a slabé stránky - zhodnocení silných a slabých stránek, ukázky Doporučení – návrh zlepšení komunikace, nebo naopak, co si od značky mohou odnést jiné brandy jako inspiraci Prezentace: Délka 10-15 minut Poslat předem na email chalupecka@ucp.cz
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.ucp.cz/predmet/ucp/leto2025/BM20ATVMVP