CR069 Praktická aplikace volnočasových aktivit v CR

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
zima 2010
Rozsah
2/0. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Věra Fišerová (přednášející)
Garance
Mgr. Věra Fišerová
Katedra cestovního ruchu – University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
Kontaktní osoba: Mgr. Věra Fišerová
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
předmět má 10 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
V rámci předmětu Praktická aplikace volnočasových aktivit v CR se zaměříme na souvislosti volného času a jeho využití v rámci CR. Z pohledu volného času se zaměříme na strukturu a funkce volného času, způsobu jeho využití, které se mimo jiné aplikuje i v oblasti CR. Dochází k vzájemnému propojování sektoru ubytování, stravování s nabídkou služeb volného času, tento fakt je nejzřetelnější v hotelnictví, rekreačních komplexech a klubových rezortech.Volný čas a jeho využití se stává v posledních desetiletích ve vyspělých ekonomikách stále více předmětem komerčního využití a ekonomického zájmu. V oboru „Hotelnictví“ je třeba věnovat pozornost i výchově specialistů, kteří do budoucnosti budou schopni samostatně na profesionální úrovni organizovat a vytvářet komplexní rekreační a wellness programy v rámci nabízených doplňkových služeb hotelu. Snahou je seznámit studenty se základy marketingu a managementu volnočasových aktivit v rámci hotelnictví s možností praktických aplikací (tvorba produktu a jeho realizace). Dovednosti a kompetence: Student dokáže vytvořit produktu se zaměřením na sportovní aktivitu, která bude prakticky realizována. Ověření si schopností metodického vedení a organizačních dovedností v rámci sportovní akce s tematickou náplní v rámci zařízení cestovního ruchu (hotel, wellness, středisko cestovního ruchu). Znalosti: Po ukončení studia se dokáže student dobře orientovat v oblasti managementu a marketingu sportu a volnočasových aktivit souvisejících s cestovním ruchem, především se zaměřením na hotelnictví.
Osnova
  • 1. Seznámení se základním tematickým plánem učiva a s podmínkami úspěšného absolvování předmětu. Zdůraznění významu a podstaty tohoto nově se vytvářejícího specifického oboru, se zaměřením na znalosti a dovednosti v praktických aplikacích marketingu a managementu pro kvalifikovaného tělovýchovného a sportovního manažera. 2. Základní vymezaní pojmů: volný čas a sport v souvislostech s CR Typologie CR se zaměřením na volnočasové aktivity, možnosti využití outsourcingu. Zdravotní CR: aktivní forma,pasivní forma Sportovní aktivity:indorové, 3. Legislativa provozovatele: provozování tělovýchovných a sportovních zařízení sloužících k regeneraci a rekondici poskytování tělovýchovných služeb Provoz sportovních zřízení, bazénů, koupališť, saun, solárií,sportovních center se zaměřením na legislativní podmínky. 4. Wellness, základní dimenze wellness, vymezení pojmu, projekt, náklady,marketingové nástroje, specifika služeb,nové trendy. 5. Fitness, vymezení základních pojmů, technické parametry fitness,specifika hotelového fitness, vybavení fitness, nové trendy. 6. Adrenalinové aktivity, vymezení základních pojmů, životní styl- fantasy adventure, nové kreativní strategie, legislativa, nové trendy. 7. Další sportovní činnosti slučující se s hotelovým provozem (bowling,ricochet, squash, golf,tenis, petangue, nordic walking, pilates, vodní terapie). 8. Teorie vybraných sportů se zaměřením na pravidla hry, metodiku a organizaci těchto aktivit. 9. – 13. Praktická výuka vybraných sportovních aktivit .
Literatura
    povinná literatura
  • ČÁSLAVSKÁ, E. Management tělesné výchovy a sportu. 2004. vyd. Praha: Karolinum, 2004. ISBN 80-246-0050-1. info
  • SLEPIČKOVÁ, I. Sport a volný čas. 2005. vyd. Praha: Karolinum, 2005. ISBN 80-246-1039-6. info
  • ČERTÍK, Miroslav a Věra FIŠEROVÁ. Volný čas, životní styl a cestovní ruch. 2009. vyd. Praha: VŠH, 2009. ISBN 978-80-86578-93-4. info
  • SLEPIČKA, P. a HOŠEK, V. ; HÁTLOVÁ, B. Psycholigie sportu. 2006. vyd. Praha: Karolinum, 2006. ISBN 80-246-1290-9. info
    doporučená literatura
  • Časopis: Sport&wellness management, Economia
Výukové metody
Přednáška 26 hod. - Individuální příprava 52 hod. - Celkem 78 hod. -
Metody hodnocení
Test 30% - Seminární práce - prezentace 70 % - Celkem 100% - Zvláštní podmínky a podrobnosti Požadovaná účast na seminářích 80% -
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2011, zima 2011, léto 2012, zima 2012, zima 2013, léto 2014, léto 2015, léto 2016, léto 2017, zima 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2021.