UCP:MG023 Psychology - Course Information
MG023 Psychology
University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.Winter 2010
- Extent and Intensity
- 2/0. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- Mgr. Ivana Petřeková (lecturer)
doc. PhDr. Milada Šmejcová, CSc. (lecturer) - Guaranteed by
- doc. PhDr. Milada Šmejcová, CSc.
Katedra managementu – University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd. - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Marketing Communication in the Service Industry (Study in Czech) (programme UCP, BCE) (2)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je uvedení studenta do problematiky psychologie, pochopení jejího postavení a významu v systému soudobých věd, využití její metodologické funkce nejen v oblasti rize odborné, ale i v širokém spektru praktických činností vůbec, manažerské praxe studovaného oboru pak zvláště. Analýza základních psychologických kategorií umožňuje pochopení specifičtějších témat sociální psychologie, psychologie osobnosti, psychologie práce a osobnosti, psychologie zdraví. Studenti jsou vedeni k uvědomění mimořádně výrazných nároků na profil osobních vlastností vedoucího pracovníka studovaného oboru.
- Syllabus
- 1) Historie a současnost základních směrů psychologického myšlení. 2) Metodologie a metody psychologie, jejich využití v tvůrčí činnosti studovaného oboru. 3) Osobnost, její struktura, vývoj a dimenze. 4) Schopnosti a vlohy. Druhy schopností určené faktorovou analýzou - dimenze vnímání, psychomotoriky a inteligence. Uplatnění emoční inteligence ve službách CR. 5) Temperament, soudobé metody jeho zkoumání, temperamentové dimenze obecného chování, emocionálního prožívání, sociálního chování, maskulinity a feminity. 6) Motivace, základní psychologické kategorie motivů, problém demotivace a frustrace, pracovní spokojenost. 7) Inteligence a tvořivost. Projevy, účinky a složitosti jednotlivých typů inteligence a jejich kombinace u jednotlivce. 8) Sociální interakce, postoje, role chování ve studovaném oboru. 9) Dynamismy adaptace - možnosti a problémy ve studovaném oboru. 10) Poznávání a charakterizace osobnosti - metody praktického poznávání lidí nutné pro vedoucího pracovníka oboru. 11) Poradenská psychologie práce. Úloha a význam psychologického poradenství v osobním a profesionálním životě jedince zaměstnaného ve službách CR. 12) Sumarizující interaktivní diskuse k probranému učivu. 13) Psychologický film. Analýza psychiky jednotlivých postav, příčin jejich chování a činů.
- Literature
- required literature
- PAUKNEROVÁ, D. a kol.: Psychologie pro ekonomy a manažery. Praha, Grada 2006. ISBN 80-7178-983-6
- recommended literature
- SMÉKAL, V.: Pozvánka do psychologie osobnosti. II. aktualizované vydání, Brno, Barrister 2009. ISBN 8-71-78-553-9
- Teaching methods (in Czech)
- interaktivní přednáška a interaktivní diskuse
- Assessment methods (in Czech)
- oponentura zadané seminární práce, jeden teoretický okruh
- Language of instruction
- Czech
- Follow-Up Courses
- Further comments (probably available only in Czech)
- Information on completion of the course: ústní zkouška - oponentura seminární práce a teoretický zkušební okruh
The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught annually.
The course is taught: every week.
- Enrolment Statistics (Winter 2010, recent)
- Permalink: https://is.ucp.cz/course/ucp/winter2010/MG023