MK001 Introduce media communication

University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
Winter 2010
Extent and Intensity
2/0. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
Ing. Bc. Jan Chromý, Ph.D. (lecturer)
Ing. Eva Klánová (lecturer)
Guaranteed by
Ing. Bc. Jan Chromý, Ph.D.
University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je zvládnutí teoretického základu a získání praktických zkušeností v oblasti komunikace, mediální tvorby (tisk, rozhlas, televize, digitální média) a aplikace vědomostí v oblasti managementu a marketingu služeb. Modely komunikace. Ontogeneze a perspektivy mediálních prostředků. Psychologické a sociologické aspekty medií a jejich technických prostředků. Jejich souvislost s mediální tvorbou. Charakteristické znaky tisku, rozhlasu, televize, internetu a dalších elektronických komunikátů. Využití jednotlivých médií v marketingu služeb. Základy mediálních technologií.

Znalosti: Student v předmětu MK 001 získá základní přehled o široké oblasti médií, včetně masových. Získá přehled o psychologických, sociologických a dalších aspektech jejich využívání.
Kompetence: Student po absolvování předmětu MK 001 bude schopen analyzovat a optimalizovat obsah a formu mediálního sdělení, použité mediální prostředky s ohledem na cílovou skupinu (publikum).
Dovednosti: Absolvování předmětu MK 001 přispěje ke schopnosti studenta orientovat se v oblasti médií a komunikace, a řešit základní úkoly komunikace. Tato schopnost je základem úspěšného uplatnění absolventa vysoké školy na pozicích odpovídajících profilu absolventa bakalářského oboru marketingové komunikace ve službách.
Syllabus (in Czech)
1.Úvod do problematiky komunikace
2.Přenosový model komunikace
3.Kulturální model komunikace
4.Charakteristické vlastnosti jednotlivých médií
5.Psychologické aspekty využívání jednotlivých médií
6.Sociologické aspekty využívání jednotlivých médií
7.Ontogeneze mediálních prostředků
8.Základy mediálních technologií
9.Lasswellův model komunikace a studium masových médií
10.Masová média, zdroje
11.Masová média, obsahy
12.Masová média, publikum
13.Masová média, účinky
Literature
    required literature
  • CHROMÝ, Jan. Komunikace a média pro využití v hotelnictví a cestovním ruchu (Communication and media for application in hotel management and tourism). 1st ed. Praha: Verbum, 2010, 128 pp. Komunikace a média 1. ISBN 978-80-904415-2-1. info
    recommended literature
  • JIRÁK, Jan; KÖPPLOVÁ, Barbara. Média a společnost. Stručný úvod do studia médií a mediální komunikace. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-287-4.
  • BURTON, Graeme; JIRÁK, Jan. Úvod do studia médií. Brno: Barrister & Principal, 2001, 391 s. ISBN: 80-85947-67-6.
  • Aktualizovaný seznam elektronických zdrojů bude oznámen na úvodní přednášce.
    not specified
  • CHROMÝ, Jan. Historie médií. Czech Hospitality and Tourism Papers 2007. No.7. Praha: VŠH v Praze 8. ISSN 1801-1535.
Teaching methods (in Czech)
Seminární práce zadaná na průřezové téma. Součástí je ústní obhajoba práce při zkoušce.
Assessment methods (in Czech)
Obsah předmětu PS/KS (hod.)
Přednášky 26/12
Cvičení 0/0
Samostatná příprava 78/92
Celkem 104/104

Požadavky na zakončení PS/KS (váha %)
Písemný test 50/50
Ústní zkouška 50/50
Celkem 100/100
Zvláštní podmínky a podrobnosti min. 80% účasti na cvičení u PS
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught annually.
The course is taught every week.
Note related to how often the course is taught: přímá výuka KS 2;.
General note: Povinný předmět.
Information on course enrolment limitations: Doporučený ročník/semestr 1/1
The course is also listed under the following terms Winter 2008, Winter 2009, winter 2011, winter 2012.
  • Enrolment Statistics (Winter 2010, recent)
  • Permalink: https://is.ucp.cz/course/ucp/winter2010/MK001