UCP:MA062 International Marketing - Course Information
MA062 International Marketing
University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.winter 2011
- Extent and Intensity
- 2/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- doc. PhDr. Ing. Lucie Severová, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- doc. Ing. Dagmar Jakubíková, Ph.D.
University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd. - Prerequisites (in Czech)
- SEMESTR(2) && FORMA(P) && (PROGRAM(BC) || PROGRAM(BCE)) && !OBOR(HOE)
Předmět MA062 seznamuje studenty s problematikou marketingu a mezinárodního prostředí. V rámci výuky jsou představeny marketingové nástroje, mezinárodní marketingový mix a metody marketingového výzkumu, které slouží k analyzování odlišností a specifik zahraničních trhů, podle nichž dochází k adaptaci marketingového mixu. Teoretické přístupy jsou aplikovány na praktických příkladech a případových studiích. - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 30 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/30, only registered: 0/30 - fields of study / plans the course is directly associated with
- Hospitality Management (Study in English) (programme UCP, BC)
- Hospitality Management (Study in Czech) (programme UCP, BC) (2)
- Destination Management in the Turism Industry (Study in Czech) (programme UCP, BC) (2)
- Management of Transportation Services (programme UCP, BCE)
- Management of Transportation Services (Study in Czech) (programme UCP, BCE)
- Leisure Time Management (programme UCP, BC)
- Marketing Communication in the Service Industry (Study in Czech) (programme UCP, BCE) (2)
- Course objectives (in Czech)
- Znalosti - Student předmětu MA062 získá znalosti v oblasti uplatňování marketingu v mezinárodním prostředí, informace o realizace výzkumu mezinárodních trhů a aplikace jejich výsledků v rámci marketingového mixu.
Kompetence - Student po absolvování předmětu MA062 bude schopen aplikovat získané teoretické znalosti při řešení konkrétních situací v oblasti marketingu v mezinárodních firmách či českých firmách, které působí, nebo plánují expandovat na zahraniční trhy.
Dovednosti - Absolvování předmětu MA062 přispěje ke schopnosti studenta orientovat se v mezinárodním prostředí, komparovat situaci na jednotlivých trzích a reagovat na zjištěné odlišnosti prostřednictvím relevantních úprav marketingového mixu pro zvolené zahraniční trhy či segmenty trhu. - Syllabus (in Czech)
- 1. Úvod do problematiky mezinárodního marketingu – základní pojmy
2. Teoretické přístupy k procesu internacionalizace
3. Marketingové koncepce
4. Mezinárodní prostředí a jeho vliv na mezinárodní podnikání a marketing – PEST analýza
5. Výzkum mezinárodních trhů
6. Plánování v mezinárodním marketingu
7. Segmentace mezinárodních trhů
8. Positioning
9. Mezinárodní výrobková politika
10. Mezinárodní cenová politika
11. Mezinárodní distribuční politika
12. Mezinárodní komunikační politika
13. Rezerva
- 1. Úvod do problematiky mezinárodního marketingu – základní pojmy
- Literature
- required literature
- MACHKOVÁ, H. Mezinárodní marketing. Praha: Grada Publishing, 2009. ISBN 978-80-247-2986-2.
- recommended literature
- MACHKOVÁ, H.; SATO, A.; ZAMYKALOVÁ, M. Mezinárodní obchod a marketing. Praha: Grada Publishing, 2002. ISBN 80-247-0364-5.
- HOLLENSEN, S. Global marketing - a decision oriented approach. Financial Times Press, 2010. ISBN 9780273726227
- Teaching methods (in Czech)
- Student zpracuje seminární práci, kterou průběžně konzultuje s přednášejícím. Diskuse o seminární práci je součástí zápočtu.
- Assessment methods (in Czech)
- Obsah předmětu PS/KS
Přednáška 0/0
Cvičení 26/4
Samostatná příprava 54/74
Celkem 78/78
Požadavky na zakončení PS/KS (váha v %)
Písemný test 80/100
Aktivita v hodinách 20/0
Celkem 100/100 - Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
General note: Volitelný předmět.
Information on course enrolment limitations: Ročník / semestr 2/ 3 - 4
- Enrolment Statistics (winter 2011, recent)
- Permalink: https://is.ucp.cz/course/ucp/winter2011/MA062